Sista dag för konvertering av konvertibler av serie KV1 är idag, den 17 december 2021

Stockholm, fredagen den 17 december 2021

Idag, fredagen den17 december, är den sista dagen för konvertering av konvertibler av serie KV1 i Cortus Energy AB (”Cortus Energy” eller "Bolaget"). Konverteringskursen är 0,27 SEK och konvertibler som inte konverteras till aktier under den sista konverteringsperioden kommer att återbetalas till nominellt belopp jämte upplupen ränta.

Konverteringsperiod
Den sjätte, och sista, konverteringsperioden pågår under perioden från och med den 13 december till och med idag, den 17 december 2021.

Konverteringskurs
Innehavare av konvertibler äger rätt att för varje ägd konvertibel konvertera en (1) konvertibel till 1,85 aktier.

Återstående konvertibler
Detta är den sista dagen för konvertering av konvertibler av serie KV1. Konvertibler som inte konverteras under denna konverteringsperiod kommer att återbetalas till nominellt värde, det vill säga 0,50 SEK per konvertibel, jämte upplupen periodränta om 10 procent. Sådan återbetalning kommer i förekommande fall att ske den 7 januari 2022.

Upplupen ränta för perioden
Konvertiblernas ränta uppgår till 10 procent per år. Denna ränta berättigar konvertibelinnehavaren till utbetalning av upplupen ränta i form av aktier. Räntan beräknas genom att beräkna räntan för perioden i form av konvertibler, med avrundning nedåt till närmaste heltal, för att sedan beräkna antalet aktier den upplupna räntan i form av konvertibler berättigar till, med avrundning nedåt till närmaste heltal.

Nedan framgår konvertibelförfarande.

Förvaltarregistrerade konvertibler (depå)
Konvertering av konvertibler ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Vänligen kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direktregistrerade konvertibler (VP-konto)
Konvertering av konvertibler sker enligt instruktioner på anmälningssedeln. Anmälningssedeln finns tillgänglig på emissionsinstitutet Mangold Fondkommission AB:s hemsida www.mangold.se.

VD-brev med instruktion finns tillgängligt på Bolagets hemsida, www.cortus.se, och Mangold Fondkommissions hemsida, www.mangold.se.

Registrering av emissionen
Vid konvertering erhålls interimsaktier (IA) i väntan på att registrering ska ske hos Bolagsverket, vilket beräknas ske i början av januari 2022. Nyemitterade aktier berättigar till utdelning sådan avstämningsdag som inträffar närmast efter konverteringen.

Fullständiga konvertibelvillkor
Fullständiga konvertibelvillkor finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.cortus.se.

Emissionsinstitut
Mangold Fondkommission AB agerar emissionsinstitut i samband med konverteringen.

Legal rådgivare
Synch Advokatbyrå AB agerar legal rådgivare i samband med konverteringen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Håkan Sigfridsson, VD
www.cortus.se

Om Cortus Energy
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energy har idag två WoodRoll® anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs under konstruktion med planerad uppstart 2022.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser.

FutureDial Automation Solutions Process Over 231 Million Preowned Mobile Phones Worldwide25.1.2022 14:30:00 CET | Press release

Growing adoption of FutureDial’s robotics and automation software by Wireless Carriers, Third-Party Logistics Providers (3PLs) and Mobile Device Recyclers led to explosive volumes of preowned iPhones and Android Smartphones being processed for resale in 2021 SUNNYVALE, Calif., Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- FutureDial Incorporated continued its commanding lead in providing mobile device processing solutions for Wireless Carriers, Mobile Device Buy-Back & Trade-In Companies, Mobile Phone Recyclers and Third-Party Logistics Providers (3PLs) during the year, announcing that its robotics and automation software solutions have been used by customers in the mobile supply chain to data clear, functionally test and grade a cumulative total of over 231.4 Million pre-owned Android smartphones and iPhones worldwide, for resale on secondary markets. Additionally, the total number of functional tests using FutureDial software and robotics for quality assurance performed on preowned iPhones and A

HMNC Brain Health Expands International Patent Portfolio with Two Stress-axis Related Substances for Major Depressive Disorder25.1.2022 14:30:00 CET | Press release

In-Licensing arrangement with the renowned Max Planck Society, extends patent protection for clinical research and strengthens Nelivabon and Cortibon developmental projects The Company has also established an office in the United States, furthering global expansion strategy MUNICH, Germany, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- HMNC Brain Health, (“HMNC” or the “company”), a clinical stage biopharmaceutical company pioneering the development of personalized therapies in psychiatry, announced that it has expanded its international patent portfolio in the field of psychiatric therapy with two patent families claiming substances for treating stress-axis related Major Depressive Disorder. These license agreements are part of a broader collaboration with the renowned Max-Planck-Society, comprising biomarker patent claims and therapeutic patent claims covering markets in Europe, the U.S., and now Asia, in particular Japan. Utilizing a more personalized approach to discovering new drugs in psychi

Mandalay Resources fortsätter att presentera utmärkta resultat från utvidgningsborrningen i Björkdalsgruvans östra del25.1.2022 14:25:01 CET | Pressemelding

Ådror med synligt guld och höga halter indikerar en uppgradering på djupet i Björkdal TORONTO, Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Mandalay Resources Corporation (”Mandalay” eller ”bolaget”) (TSX: MND, OTCQB: MNDJF) har nöjet att meddela en uppdatering om utvidgningsborrningen i de östra delarna av Björkdalsverksamheten i Sverige. Nya borrningshöjdpunkter: Utvidgning av centrala området 47,7 g/t guld över 11,7 m (uppskattad sann bredd ”ETW” 5,85 m) i MU21-052: Inklusive 1 056,0 g/t över 0,40 m;47,5 g/t guld över 6,4 m (ETW 4,11 m) i MU21-047: Inklusive 716,0 g/t över 0,31 m; och507,0 g/t guld över 0,45 m (ETW 0,23 m) i MU21-051. Utvidgningstestning av centrala området 45,5 g/t guld över 2,3 m (ETW 1,15 m) i MU21-028;83,1 g/t guld över 0,4 m (ETW 0,39 m) i MU21-029;8,4 g/t guld över 5,7 m (ETW 5,35 m) in MU21-030; och5,1 g/t guld över 8,0 m (ETW 6,13 m) i MU21-031. Centralt område – Länk till Lake-området 13,2 g/t guld över 1,0 m (ETW 0,94 m) i MU21-028; och19,3 g/t guld över 0,4 m (ETW 0

Exterro Announces Significant Industry Promotion of its Document Review Platform25.1.2022 14:00:00 CET | Press release

Latest Version of Revamped Exterro Review Platform Optimized for Entire Legal Ecosystem; Limited-Time Only Promotion offers up to 6-Months Free Use of Platform PORTLAND, Ore., Jan. 25, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Exterro Inc. – the preferred provider of Legal GRC software specifically designed for in-house legal, privacy, and IT teams at Global 2000 and AmLaw 200 organizations – today announced, for a limited-time only, a promotion of up to 6 free months and 5 terabytes of data storage of its Review platform. The promotion coincides with Exterro’s ongoing build out of its Review business unit and updated feature capabilities that are now available to the entire legal ecosystem, including legal service providers, law firms and corporate clients. Furthermore, the promotion of Clay Cocalis to Chief Revenue Officer and the addition of Don McLaughlin, Senior Vice President, Review Software represents the significant investment the company is placing in Exterro Review to ensure greater market s

Shareholders’ proposals to the Annual General Meeting for the number of Marimekko’s Board members, the composition of the Board and its remuneration25.1.2022 14:00:00 CET | Press release

Marimekko Corporation, Stock Exchange Release, 25 January 2022 at 3.00 p.m. Shareholders’ proposals to the Annual General Meeting for the number of Marimekko’s Board members, the composition of the Board and its remuneration Shareholders representing in total approximately 27% of all of Marimekko Corporation’s shares and votes have made a proposal to the Annual General Meeting to be held on 12 April 2022 for the number of members of the Board of Directors, the composition of the Board and its remuneration. Proposal for the number of members of the Board of Directors Shareholders who represent approximately 27% of all of Marimekko Corporation’s shares and votes have informed the company that they propose to the Annual General Meeting that six (6) members be elected to the Board of Directors. Proposal for the composition of the Board of Directors The above-mentioned shareholders have also informed the company that they propose that Carol Chen, Mika Ihamuotila, Mikko-Heikki Inkeroinen and

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS25.1.2022 11:07:00 CET | Press release

RESULT OF RIKSBANK REVERSED AUCTIONS KOMMUNINVEST BONDS Auction date2022-01-25Loan2311Coupon1.00 %ISIN-codeSE0010948240Maturity2023-11-13 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,357 Volume bought, SEK mln500 Number of bids4 Number of accepted bids1 Average yield0.067 %Lowest accepted yield0.067 %Highest yield0.067 %% accepted at lowest yield 100.00 Auction date2022-01-25Loan2611Coupon1.00 %ISIN-codeSE0012569572Maturity2026-11-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln1,699 Volume bought, SEK mln500 Number of bids6 Number of accepted bids3 Average yield0.725 %Lowest accepted yield0.722 %Highest yield0.730 %% accepted at lowest yield 54.55 Auction date2022-01-25Loan2805Coupon0.75 %ISIN-codeSE0015660139Maturity2028-05-12 Tendered volume, SEK mln500 +/- 250 Volume offered, SEK mln2,462 Volume bought, SEK mln500 Number of bids11 Number of accepted bids4 Average yield0.957 %Lowest accepted yield0.954 %Highest yield0.970 %% accepted at lowest yield 64.