Sista dag för konvertering av konvertibler av serie KV1 är idag, den 17 december 2021

Stockholm, fredagen den 17 december 2021

Idag, fredagen den17 december, är den sista dagen för konvertering av konvertibler av serie KV1 i Cortus Energy AB (”Cortus Energy” eller "Bolaget"). Konverteringskursen är 0,27 SEK och konvertibler som inte konverteras till aktier under den sista konverteringsperioden kommer att återbetalas till nominellt belopp jämte upplupen ränta.

Konverteringsperiod
Den sjätte, och sista, konverteringsperioden pågår under perioden från och med den 13 december till och med idag, den 17 december 2021.

Konverteringskurs
Innehavare av konvertibler äger rätt att för varje ägd konvertibel konvertera en (1) konvertibel till 1,85 aktier.

Återstående konvertibler
Detta är den sista dagen för konvertering av konvertibler av serie KV1. Konvertibler som inte konverteras under denna konverteringsperiod kommer att återbetalas till nominellt värde, det vill säga 0,50 SEK per konvertibel, jämte upplupen periodränta om 10 procent. Sådan återbetalning kommer i förekommande fall att ske den 7 januari 2022.

Upplupen ränta för perioden
Konvertiblernas ränta uppgår till 10 procent per år. Denna ränta berättigar konvertibelinnehavaren till utbetalning av upplupen ränta i form av aktier. Räntan beräknas genom att beräkna räntan för perioden i form av konvertibler, med avrundning nedåt till närmaste heltal, för att sedan beräkna antalet aktier den upplupna räntan i form av konvertibler berättigar till, med avrundning nedåt till närmaste heltal.

Nedan framgår konvertibelförfarande.

Förvaltarregistrerade konvertibler (depå)
Konvertering av konvertibler ska ske i enlighet med anvisningar från respektive förvaltare. Vänligen kontakta er förvaltare för ytterligare information.

Direktregistrerade konvertibler (VP-konto)
Konvertering av konvertibler sker enligt instruktioner på anmälningssedeln. Anmälningssedeln finns tillgänglig på emissionsinstitutet Mangold Fondkommission AB:s hemsida www.mangold.se.

VD-brev med instruktion finns tillgängligt på Bolagets hemsida, www.cortus.se, och Mangold Fondkommissions hemsida, www.mangold.se.

Registrering av emissionen
Vid konvertering erhålls interimsaktier (IA) i väntan på att registrering ska ske hos Bolagsverket, vilket beräknas ske i början av januari 2022. Nyemitterade aktier berättigar till utdelning sådan avstämningsdag som inträffar närmast efter konverteringen.

Fullständiga konvertibelvillkor
Fullständiga konvertibelvillkor finns tillgängliga på Bolagets hemsida, www.cortus.se.

Emissionsinstitut
Mangold Fondkommission AB agerar emissionsinstitut i samband med konverteringen.

Legal rådgivare
Synch Advokatbyrå AB agerar legal rådgivare i samband med konverteringen.

För ytterligare information, vänligen kontakta:
Håkan Sigfridsson, VD
www.cortus.se

Om Cortus Energy
Cortus Energy AB utvecklar och marknadsför den unika WoodRoll®-tekniken vilken förgasar biomassa på ett nytt innovativt sätt som resulterar i en rad unika fördelar gentemot all annan befintlig förgasningsteknik. Med den patenterade WoodRoll®-tekniken kan Cortus Energy erbjuda gröna energilösningar för kraft-, industri- och transporttillämpningar. WoodRoll® har stor bränsleflexibilitet, vilket innebär att processen kan utnyttja lågvärdiga förnybara bränslen utan att kompromissa med processprestanda. Cortus Energy har idag två WoodRoll® anläggningar, en testanläggning i Köping sedan 2011 och en kommersiell anläggning i Höganäs under konstruktion med planerad uppstart 2022.

Cortus Energys aktier är upptagna till handel på Nasdaq First North Growth Market. Mangold Fondkommission AB, e-post: ca@mangold.se, 08-503 015 50, är Bolagets Certified Adviser.

HSBC Continental Europe: Post Stabilisation Notice26.4.2024 09:30:00 CEST | Press release

ASR Nederland N.V. Post Stabilisation Notice PARIS, April 26, 2024 (GLOBE NEWSWIRE) -- HSBC (contact: syndexecution@noexternalmail.hsbc.com) hereby gives notice that no stabilisation was undertaken by the Stabilisation Manager(s) named below in relation to the offer of the following securities. Issuer:ASR Nederland N.V.Guarantor (if any):naAggregate nominal amount:EUR 500,000,000Description:6.625% due PerpetualNC8.25yrOffer price:100Stabilising Manager:HSBC Continental Europe This announcement is for information purposes only and does not constitute an invitation or offer to underwrite, subscribe for or otherwise acquire or dispose of any securities of the Issuer in any jurisdiction This information is provided by RNS, the news service of the London Stock Exchange. RNS is approved by the Financial Conduct Authority to act as a Primary Information Provider in the United Kingdom. Terms and conditions relating to the use and distribution of this information may apply. For further informat

Konsolidator maintains its financial expectations for 202426.4.2024 09:26:41 CEST | Press release

Company announcement no 8-2024 Søborg, April 26, 2024 Konsolidator maintains its financial expectations for 2024 In Q1 2024, Konsolidator delivered ARR growth of 4% (YoY). The focus has been on establishing our Iberia sales office and preparing and launching the growth initiatives, including the new Microsoft D365 partner channel. Improving churn and increasing direct sales remain top priorities together with the growth initiatives. Konsolidator maintains its financial expectations of DKK 24-28m in ARR in 2024. 2024 is well underway, and Konsolidator has signed 7 new customers. However, Konsolidator has also lost 11 customers during Q1 2024m, thus churn has the utmost attention. Konsolidator expects to see an improvement in churn in the second half of 2024. In Q1 2024, Konsolidator initiated a Customer Success academy, which will be implemented in Q2 2024. Further in March 2024, Konsolidator elected a new board member, Michael Rasmussen. As VP of technical engagement in the SaaS compan