Siri blir TV 2s nye «The Voice»-programleder

Når TV 2 på nyåret er tilbake med den sjuende sesongen av «The Voice», er det med Siri Nilminie Avlesen-Østli som programleder.
NY «THE VOICE»-PROGRAMLEDER: Siri Nilminie Avlesen-Østli. Foto: Robert Dreier Holand/TV 2

– Jeg trodde nesten ikke det var sant da jeg fikk spørsmålet om jeg kunne tenke meg å lede «The Voice», sier Siri Nilminie Avlesen-Østli.

– Det var vanvittig stort og jeg ble så glad for å få muligheten. Programmet er fantastisk – så ja, dette er faktisk drømmejobben i mine øyne. Jeg er veldig takknemlig for at TV 2 vil satse på meg i denne rollen, sier hun videre.

37-åringen har lang fartstid som journalist, fra 2012 i TV 2, hvor hun blant annet har vært reporter, anker og programleder i TV 2 Sporten, programleder i «God morgen Norge» og anker i TV 2 Nyhetskanalen. Tidligere i år var hun deltaker i «Kompani Lauritzen», mens hun nå i høst er aktuell som deltaker i «Skal vi danse».

Nå ser hun fram til å gå i gang med «The Voice».

– Det å få jobbe med de fire flinke og fine mentorene, og alle de store talentene blir utrolig stas. Jeg gleder meg spesielt til den følelsesmessige biten – det å være så tett på talentene i en så viktig stund i livene deres, og være til støtte og trygghet for dem, er noe som jeg ser veldig frem til, forteller Avlesen-Østli.

– Så blir det litt skummelt å overta etter Øyvind Mund, men jeg krummer nakken og er klar. Øyvind har jo «vært» «The Voice» i seks sesonger. I tillegg til å være en dyktig programleder er han en fantastisk fyr, som byr på gode råd – så dét er godt å ta med seg, sier Siri.

Noe annet som er godt å ta med seg inn i «The Voice» er interesse for sang og musikk, samt egen erfaring som talentshow-deltaker.

– Jeg er veldig glad i å synge og har blant annet sunget i et bluesband. Og så har jeg for en del år siden vært på andre siden, da jeg prøvde meg to ganger på talentshow på tv selv, uten å komme videre – så jeg vet kanskje litt om hva deltakerne i «The Voice» går gjennom, forteller Siri Nilminie Avlesen-Østli.

TV 2s programredaktør, Kathrine Haldorsen, ser frem til den nye «The Voice»-sesongen.

– Det et en stor glede å kunne presentere Siri Nilminie Avlesen-Østli som ny programleder for «The Voice». Siri er erfaren formidler og vil med sitt trygge og gode vesen også være en solid støttespiller for deltakerne i programmet. Jeg er helt sikker på at den kommende «The Voice»-sesongen er i de beste hender, og ønsker både Siri, talentene og den herlige «firerbanden» i dommerstolene masse lykke til med opptakene som nå er i full gang, sier Haldorsen.

Espen Lind, Ina Wroldsen, Matoma og Yosef Wolde-Mariam fortsetter som mentorer i 2022-utgaven av «The Voice», som er den sjuende sesongen av programserien som blir sendt på TV 2.

Håvard SolemSenior PR- og medierådgiver

Pressekontakt for Norges nye megahit, Skal vi danse, Toll, Allsang på grensen, Helt Harald, Gullruten, TV 2 Sporten og TV 2s høstlansering.

Tel:934 35 922hvl@tv2.no

Følg pressemeldinger fra TV 2

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra TV 2 på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra TV 2