Sinch och Zapier utökar partnerskapet för att leverera det bredaste utbudet av meddelanden till företag – sömlöst

Ny integration gör det möjligt för Zapier-kunder att koppla befintliga företagsappar och -processer till meddelandekanaler med Sinchs Conversation API

STOCKHOLM och ATLANTA – 21 september 2022 – Sinch, en global ledare inom molnkommunikation och mobilt kundengagemang, tillkännagav idag sin senaste integration med Zapier, en automationsplattform som tar det bredaste utbudet av meddelandekanaler till de över 5 000 företagsappar som Zapier stöder genom Sinchs Conversation API (https://zapier.com/apps/sinch/integrations).

Små och medelstora företag använder redan Sinchs produkter MessageMedia, SimpleTexting och ClickSend för att skicka sms. Den utökade integrationen ökar möjligheterna för företag i alla storlekar att skicka meddelanden via meddelandekanaler som WhatsApp, Telegram eller Facebook Messenger.

Sinchs Conversation API gör det möjligt för företag att bygga, berika och optimera omnikanal-interaktioner med en enda integration. Med bara några klick kan Zapiers miljontals användare – bestående av försäljnings- och marknadsföringsteam, HR-avdelningar med fler – nu bygga enkla, automatiserade logiska flöden mellan sina befintliga marknadsföringsappar och -processer och Sinchs Conversation API för att skicka och ta emot meddelanden via meddelandekanaler som WhatsApp, sms, Facebook Messenger eller Instagram. Detta gör det mycket enklare – och snabbare – för företag att börja använda nya meddelandekanaler i stor skala.

Utan Sinch och Zapier skulle det krävas avsevärd tid och ansträngning från ett utvecklingsteam att integrera nya meddelandekanaler och skapa automationsutlösare inom ett företags befintliga processer, och detta tar av företagets resurser och bromsar takten.

Exempel på användningsfall för integrationen är:

• Skicka WhatsApp-meddelanden till en lista över valda kunder som finns lagrade på Google Drive
  • Meddelanden med betalningsbekräftelser skickas via sms när en kund gör ett köp med ett varumärkes Shopify-instans
  • Ett Zendesk-ärende skapas när en kund kontaktar ett varumärke via Instagrams direktmeddelanden

Med det bredaste utbudet av kanaler på marknaden, och fler kanaler framöver, kan Sinchs Conversation API Zapier-användare tillhandahålla sann omnikanal-kommunikation åt sina kunder och interna team, vilket ökar engagemanget och konverteringarna.

”Meddelandekanaler är oerhört viktiga för dagens företag – här är kunderna mest aktiva och här vill de kontakta sina föredragna varumärken och tjänsteleverantörer”, säger Jon Campbell, Director of Rich Messaging på Sinch. ”Vårt utökade samarbete med Zapier ger användarna enkel åtkomst till dessa kanaler från en enda integrationspunkt, vilket minskar huvudvärken för IT-avdelningar och lägger grunden för en verklig omnikanal-strategi för meddelanden.”

Sinchs MessageMedia integrerade med Zapier 2018, så att användare enkelt kan ansluta till andra appar och automatisera repetitiva uppgifter, som att skicka kalenderaviseringar via sms. Användare behöver inte vara utvecklare och det är gratis att registrera sig.

Läs mer om integrationen av Conversation API och prova själv här: https://zapier.com/apps/sinch/integrations.

Mer information om Sinchs MessageMedia-integrering finns på https://integrations.messagemedia.com.

Om Sinch

Sinchs ledande molnkommunikationsplattform låter företag nå alla på planeten, på några sekunder eller mindre, genom mobila meddelanden, mejl, röst och video. Över 150 000 verksamheter, däribland många av världens största företag och mobiloperatörer, använder Sinchs avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder. Sinch har varit lönsamt och snabbväxande sedan starten 2008. Företaget har sitt huvudkontor i Stockholm och har lokal närvaro i mer än 60 länder. Aktier handlas på NASDAQ Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

För mer information, välkommen att kontakta

Jeff Hasen
Vice President, Communications
E-post: jeff.hasen@sinch.com