Sinch AB (publ): Sinch slutför förvärvet av myElefant

Stockholm den 8 oktober 2019

Sinch slutför förvärvet av myElefant

Stockholm, Sverige – Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH

Sinch AB (publ), en ledande global leverantör av molntjänster för kundinteraktion via mobilen, meddelar idag att förvärvet av myElefant SAS har slutförts. Transaktionenen offentliggjordes i ett pressmeddelande den 26 september 2019, då det meddelades att Sinch hade ingått ett bindande avtal att förvärva myElefant.

myElefant grundades i Paris 2010 och har utvecklat en molnbaserad SaaS-plattform för mobil kundinteraktion (SaaS, Software-as-a-Service). Med deras lättanvända designverktyg kan företag skapa visuella och dynamiska meddelandeupplevelser utan att koda eller avsätta egna utvecklingsresurser. Företaget är en pionjär i nyttjandet av mobila landningssidor och har tidigt anammat nya meddelandetekniker som RCS, Facebook Messenger och WhatsApp där fokus ligger på interaktivitet och tvåvägskommunikation.

”myElefants SaaS-plattform gör det oöverträffat enkelt att skapa visuella och interaktiva meddelandetjänster som fungerar direkt på alla mobiltelefoner. Plattformen kompletterar väl Sinch etablerade meddelandetjänster och vi ser nu fram emot att accelerera dess användning bland kunder och partners i hela världen”, säger Oscar Werner, VD Sinch.

Pressmeddelandet från den 26 september och relaterade presentationsmaterial finns tillgängliga
investors.sinch.com.

För ytterligare information vänligen kontakta

Thomas Heath
Strategichef och ansvarig för investerarrelationer
Sinch AB (publ)
Mobil:              +46-722-45 50 55
E-post:            thomas.heath@sinch.com

Om Sinch

Sinch utvecklar digitala verktyg som möjliggör en personlig interaktion mellan företag och individer. Med Sinch molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla mobiltelefoner – inom en eller ett par sekunder – via meddelanden, röstsamtal, och video. Flera av världens största företag använder Sinch avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder, och Sinch är en etablerad mjukvaruleverantör till mobiloperatörer över hela världen. Sinch har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor i Stockholm, Sverige, samt närvaro i mer än 30 ytterligare länder. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com.

Denna informationen lämnades för offentliggörande den 8 oktober 2019 kl. 19:30 CET genom ovanstående kontaktpersons försorg.

Ress Life Investments A/S: Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV)29.5.2020 20:50:00 CESTPress release

Ress Life Investments Holbergsgade 14, 2 tv DK-1057 Copenhagen K Denmark CVR nr. 33593163 www.resslifeinvestments.com To: Nasdaq Copenhagen Date: 29 May 2020 Corporate Announcement 22/2020 Ress Life Investments A/S publishes Net Asset Value (NAV). Ress Life Investments A/S publishes the Net Asset Value (NAV) per share and performance data as of 15 May 2020. NAV per share in USD: 1955.92 NAV per share in EUR: 1811.38 The performance during the first half of May was 0.01% in USD. The year-to-date net performance is -0.15% in USD. Assets under management (AUM) was 184.6 million US dollars. Questions related to this announcement can be made to the company's AIF-manager, Resscapital AB. Contact person: Gustaf Hagerud gustaf.hagerud@resscapital.com Tel + 46 8 545 282 27 Note: The terms for subscription of shares, minimum subscription amount and redemption of shares are provided in the Articles of Association, Information Brochure and in the Key Investment Information Document (KIID) availabl

Eastern Property Holdings Limited (EPH):First quarter 2020 Financial Update29.5.2020 19:45:23 CESTPress release

29 May 2020, Road Town, Tortola, BVI KEY EVENTS In March 2020, the Company received EUR 204.7 million by issuance of subordinated notes to its two largest shareholders at an interest rate of 3.5% p.a. The management intends to use the funds for the acquisition of properties in Western Europe in order to further strengthen the Group’s business and follow its strategy to invest in premium quality income producing commercial property assets in Europe.Arbat sales have been continued: a few more apartments and parking lots were sold in Q1 2020.Leases with the Company’s top tenants (Chanel and Richemont Group) have been extended.As a subsequent event, in April 2020 the Company acquired 89.9% of interest in the Nhow Hotel in Berlin, Germany. The property had been completed in 2010 and comprises approximately 20,160 sqm, including 304 rooms, 86 underground & 39 surface parking spaces, a spa, restaurant and two music studios. FINANCIAL HIGHLIGHTS The Company’s rental properties demonstrate stab