Sinch AB (publ): Försäljning av teckningsoptioner från incitamentsprogram i Sinch AB (publ)

Stockholm, Sverige – Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH

Sinch AB (publ), en ledande global leverantör av molntjänster för kundinteraktion via mobilen, meddelar idag att vd och andra ledande befattningshavare har sålt teckningsoptioner i Sinch kopplat till incitamentsprogrammet LTI 2018.

Incitamentsprogrammet LTI 2018 beslutades av bolagsstämman i Sinch den 18 maj 2018 och består av sex olika serier. Serie 1-3 består av teckningsoptioner som Sinch AB överlåtit till anställda mot kontant ersättning. Serie 4-6 består av personaloptioner som anställda erhåller över tid som löneförmån. Varje option ger rätt att teckna tio aktier. Optionerna löper över tre till fem år med förfall 2021, 2022 och 2023.

I enlighet med den europeiska marknadsmissbruksförordningen (MAR) har transaktioner för vd Oscar Werner och övriga ledande befattningshavare registrerats i Finansinspektionens insynsregister. Dessa transaktioner gäller försäljning av teckningsoptioner i serie 1.

För vd Oscar Werner rapporteras en försäljning av 166 666 teckningsoptioner. Efter denna transaktion äger vd 333 334 teckningsoptioner samt 15 000 aktier i Sinch.

Thomas Heath
Chief Strategy Officer and Head of Investor Relations
Sinch AB (publ)
Mobile: +46-722-45 50 55
E-mail: thomas.heath@sinch.com

Om Sinch

Sinch utvecklar digitala verktyg som möjliggör en personlig interaktion mellan företag och individer. Med Sinch molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla mobiltelefoner – inom en eller ett par sekunder – via meddelanden, röstsamtal, och video. Flera av världens största företag använder Sinch avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder, och Sinch är en etablerad mjukvaruleverantör till mobiloperatörer över hela världen. Sinch har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor I Stockholm, Sverige, samt närvaro i mer än 40 länder. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com

Denna information lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, klockan 18:15 CEST den 29 juli 2021.

Offentliggørelse af prospekt for Investeringsforeningen Danske Invest Select24.4.2024 09:08:50 CEST | pressemeddelelse

Vi skal herved oplyse, at der er foretaget ændringer i prospektet for Investeringsforeningen Danske Invest Select. Opdatering med 2023-tallene i afsnit 10.2 ”Omkostninger til bestyrelsen og Finanstilsynet” samt i tabel 4 ”Administrationsomkostninger de seneste 5 år”.Den årlige opdatering af den forventede indvirkning, som bæredygtighedsrisici kan have på en afdelings afkast (oplyst som "Lav", "Medium" eller "Høj") i afsnit 6 Afdelingernes/andelsklassernes risici.1 andelsklasse er taget ud af prospektet for afdeling US High Yield Bonds.Ændring af de af bestyrelsen fastsatte restriktioner og præciseringer vedrørende investeringerne for en række aktieafdelinger.Opdatering af afsnit 10.7 Porteføljeforvalter. Prospekterne kan fra i dag ses på www.danskeinvest.dk. Med venlig hilsen DANSKE INVEST MANAGEMENT A/S Tina Hjorth Hetting Head of Fund Products

Offentliggørelse af prospekt for Investeringsforeningen Danske Invest24.4.2024 09:06:00 CEST | pressemeddelelse

Vi skal herved oplyse, at der er foretaget ændringer i prospektet for Investeringsforeningen Danske Invest. Opdatering med 2023-tallene i afsnit 10.2 ”Omkostninger til bestyrelsen og Finanstilsynet” samt i tabel 4 ”Administrationsomkostninger de seneste 5 år”.Den årlige opdatering af den forventede indvirkning, som bæredygtighedsrisici kan have på en afdelings afkast (oplyst som "Lav", "Medium" eller "Høj") i afsnit 6 Afdelingernes/andelsklassernes risici.13 andelsklasser, primært NOK W klasser er taget ud af prospektet.Ændring af de af bestyrelsen fastsatte restriktioner og præciseringer vedrørende investeringerne for en række aktieafdelinger.Præcisering af hvorledes valutaafdækningen foretages for alle Global Ansvarlig Portefølje afdelingerne.Opdatering af afsnit 10.7 Porteføljeforvalter. Prospekterne kan fra i dag ses på www.danskeinvest.dk. Med venlig hilsen DANSKE INVEST MANAGEMENT A/S Tina Hjorth Hetting Head of Fund Products