Sinch AB (publ): Ändring av antalet aktier och röster i Sinch AB (publ)

Stockholm, Sverige – Sinch AB (publ) – XSTO: SINCH

Per den 30 juni 2021 uppgår antalet aktier och röster i Sinch AB (publ), org.nr 556882-8908 (”Sinch”) till 722 672 110.

Förändringen av antal aktier och röster har föranletts av årsstämmans beslut om uppdelning av bolagets aktier, s.k. aktiesplit, varigenom varje befintlig aktie delades upp i tio aktier (10:1) med avstämningsdag den 18 juni 2021. Före uppdelningen uppgick antalet aktier och röster till 72 267 211.

Thomas Heath
Chief Strategy Officer and Head of Investor Relations
Sinch AB (publ)
Mobile: +46-722-45 50 55
E-mail: thomas.heath@sinch.com

Om Sinch

Sinch utvecklar digitala verktyg som möjliggör en personlig interaktion mellan företag och individer. Med Sinch molnbaserade kommunikationsplattform kan företag nå världens alla mobiltelefoner – inom en eller ett par sekunder – via meddelanden, röstsamtal, och video. Flera av världens största företag använder Sinch avancerade teknikplattform för att kommunicera med sina kunder, och Sinch är en etablerad mjukvaruleverantör till mobiloperatörer över hela världen. Sinch har vuxit med lönsamhet sedan det grundades 2008. Koncernen har huvudkontor I Stockholm, Sverige, samt närvaro i mer än 40 länder. Aktien är noterad på Nasdaq Stockholm: XSTO:SINCH. Besök oss på sinch.com

Denna information är sådan information som Sinch AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt lagen (1991:980) om handel med finansiella instrument. Informationen lämnades för offentliggörande, genom ovanstående kontaktpersons försorg, klockan 17:31 CEST den 30 juni 2021.

Investeringsforeningen BankInvest – Prospektopdatering24.4.2024 08:30:00 CEST | pressemeddelelse

Opdateret prospekt for Investeringsforeningen BankInvest offentliggøres dags dato. Der er fore­taget følgende opdateringer i prospektet: Indsættelse af regnskabstal for 2023.Tilføjelse af nyt bestyrelsesmedlem.Indsættelse af navneændringer for andelsklasserne i afdelingerne: Emerging Markets Aktier KL, Emerging Markets Aktier Akk. KL, Virksomhedsobligationer HY KL, Korte HY Obligationer KL, Globale Aktier KL og Globale Aktier Akk. KL.Ajourføring af den forventede indvirkning af bæredygtighedsrisici på afkastet for afdelingerne Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling KL og Europæiske Aktier Ansvarlig Udvikling Akk. KL.Opdatering af emissions- og indløsningssatser for en række af afdelingerne. Prospektet er vedhæftet denne fondsbørsmeddelelse og kan endvidere downloades på bankinvest.dk, eller rekvireres ved henvendelse til BI Management A/S, Bredgade 40, 1260 København K, tlf. 77 30 90 00. Henvendelser vedrørende denne meddelelse kan rettes til direktør Martin Fjordlund Smidt på tlf. 77 3

Heineken Holding N.V. reports on 2024 first-quarter trading24.4.2024 08:01:00 CEST | Press release

Amsterdam, 24 April 2024 – Heineken Holding N.V. (EURONEXT: HEIO; OTCQX: HKHHY) publishes its trading update for the first quarter of 2024. Key Highlights Revenue €8,184 million, up 7.2%Net revenue (beia) organic growth 9.4%; per hectolitre 4.9%Beer volume organic growth 4.7%Premium beer volume organic growth 7.3%Heineken® volume growth 12.9%Gross merchandise value captured via eB2B platforms +17%Outlook for the full year unchanged; operating profit (beia) expected to grow organically low- to high-single-digit. Heineken Holding N.V. engages in no activities other than its participating interest in Heineken N.V. and the management or supervision of and provision of services to that company. Financial Summary Throughout this report figures refer to quarterly performance unless otherwise indicated. Revenue in the first quarter was €8.2 billion, up 7.2%. Net revenue (beia) was €6.8 billion, up 9.4% organically. Total consolidated volume increased 4.3% and net revenue (beia) per hectolitre