Grappa Musikkforlag ASGrappa Musikkforlag AS

Sigrid Moldestad endelig ute med ny singel: "Song til deg"

Kjente og kjære Sigrid Moldestad er ute med sin første singel på to år

SONG TIL DEG

-ny singel fra Sigrid Moldestad.

“ .. e så glad at du fins”, syng Sigrid Moldestad i sin ny sang.

En hyllest til hverdagane og ærligheten du kan vise fram til de aller nærmeste.

Hør den her!

Singelen er første smakebit av nytt album som kommer i løpet av neste år og er en livsbejande hyllest til livet med musikalske impulser fra både americana, norsk folkemusikk og folkrock. Sånn sett viderefører Moldestad de musikalske sporene fra forrige album, kritikerroste “Vere her” fra 2017. Da som nå er Yngve Leidulv Sætre produsent.  Sigrid Moldestad sitt faste band låter med både med instrumenter og koringer og Sigrid selv bidrar med hardingfela si. Innspilt i Duper Studio i Bergen. Sigrid Moldestad er også aktuell med en lengre førjulsturne; “Vintersong” i Desember.

Musikere:

Sigrid Moldestad: vokal og hardingfele

Sigbjørn Apeland: trøorgel/ vokal

Anders Bitustøyl: bass/vokal

Roald Kaldestad: gitar, slide/vokal

Jørgen Sandvik: gitar/vokal

Kåre Opheim: trommer/vokal

Litt om Sigrid Moldestad:

Siden solodebuten i 2007 har den folkekjære artisten hatt stor aktivitet og hun har gitt ut fem soloalbum. Solokarrieren startet for alvor  i 2007 med den unike selvskrevne folkemusikkforestillingen”Taus” og plate med samme navn. Dette resulterte i Spellemannprisen i folkemusikk-klassen samme år. Deretter kom platene “Sandkorn” (2010), “Himlen har sove bort mørkret” i (2012) “Brevet til kjærleiken”  (2014)  og samlealbumet ”Så ta mitt hjerte- dei beste songane” (2015) og sist  “Vere her” ( 2017) . Alle album har fått strålende anmeldelser og albumet fra 2014 ble kåret til “Årets norskspråklige album” i NRK´s “NorskpåNorsk”. Sigrid Moldestad driver aktiv konsertvirksomhet og blir hyllet for sin evne til både fortolkning av andre sine tekster, egne sanger og tekster og lydbildet hun skaper med musikalsk røtter i egen tradisjonsmusikk sammen med bandet. Har fått en rekke priser blant annet “Årets folkemusiker” i 2010,  Rolf Gamlengprisen, Vossajazzprisen og kulturprisen for Sogn og Fjordane.

Frøydis Bergheim Ruud

froydis@grappa.no

Kjente og kjære Sigrid Moldestad er ute med sin første singel på to år

Grappa Musikkforlag A/S ble etablert i 1983 og er i dag Norges største uavhengige plateselskap

Grappa Musikkforlag har gitt ut over tre tusen album spredt på ulike «labels». Foruten Grappa (en «label») som favner viser og pop, så utgis klassisk musikk på Simax Classics, folkemusikk og verdensmusikk på Heilo, blues og country på Blue Mood og jazz på Hubro. I tillegg samarbeider selskapet med Egmont Kids and Media om utgivelse av barnemusikk gjennom Barneselskapet. Grappa samarbeider også med Norsk Komponistforening om innspilling og utgivelse av norsk samtidsmusikk på labelene Aurora og Hemera og med Norsk Jazzforum om innspilling og utgivelse av norsk jazz på Odin. Grappa har også et tett samarbeide med Rune Grammofon og Drabant Music.

Prisbelønte Susanne Lundeng er ute med nordnorsk juleplate8.11.2019 11:02:50 CETPressemelding

Det jubles når nylig mottaker av NOPAs tekstpris, felespiller og sanger Susanne Lundeng går sammen med Nord-Norges store organist Bjørn Andor Drage og den unike gitarist og sanger Nils-Olav Johansen og løfter frem den nordlandske julesangskatten gjennom juleplaten «Kimer I klokker». Sammen har de skapt en rikholdig og dyptgående juleplate med folketoner fra Nordland. Hør den her: https://orcd.co/kimeriklokker I vare og heftige arrangementer fremfører de kjære og kjente sanger som I denne søte juletid, No koma Guds englar, Mitt hjerte alltid vanker og mange flere, men alle med stedegne melodier fra Nordland, og mange med nordlandske tekster av Elias Blix og Petter Dass. Nordland er rik på gamle religiøse folketoner, men som ellers i Norge er det få som bruker de gamle stedegne melodiene når de synger julesanger. Mange av tonene har kildene sine i Saltdal og Saltdal kirke ble et naturlig innspillingssted.Heilo er svært glade for å stå bak denne utgivelsen med vakre gamle julesanger fra n

Bolteløkka Jentekor markerer jubileum med nytt album8.11.2019 10:51:53 CETPressemelding

Bolteløkka Jentekor feirer sitt 15 årsjubileum, og det gjør de ved å slippe albumet Osloviser på Grappa Musikkforlag i dag! Hør Osloviser her! I femten år har Bolteløkka Jentekor sunget ukentlig i festsalen på skolen. Dette feirer vi med Osloviser. Prosjektet er en hyllest av byen vår, bydel St. Hanshaugen og nabolaget på Bislett. Likevel håper vi at oslovisene omfavner og inviterer lyttere og sangfugler over hele landet, for musikken er universell og tekstene er allemannseie. Margrethe Munthe var lærer ved Bolteløkka skole i atten år, Jan Erik Vold var elev her og André Bjerke tilhørte Fagerborg skole litt lenger opp i gata. Det var naturlig for oss å bruke deres dikt. Lillebjørn Nilsen gikk på naboskolen Ila, og vi er ekstra stolte av at han har skrevet en vise til oss: Bolteløkka springdans. Med støtte fra Kulturrådet kunne de også bestille musikk av Trygve Seim og Åsmund Reistad. Forfatter og slam-poet Fredrik Høyer har skrevet to kor-dikt til koret, og her finnes selvsagt også noe