Signicat

Signicat kjøper Encap Security

Det trondheimsbaserte ID-selskapet Signicat kjøper opp Encap Security for å skape markedets beste brukeropplevelse for autentisering på mobil.
Asger Hattel, daglig leder i Signicat.

Signicat har kjøpt Encap Security, som er spesialister på sterk kundeautentisering (SCA) på mobil, fra AllClear ID. Dermed kan Signicat tilby hele spekteret av identifiserings- og autentiseringstjenester gjennom hele kundens livssyklus, med markedsledende sikkerhet. Med oppkjøpet blir Encap Security igjen norskeid, etter å ha vært eid av amerikanske AllClear ID siden 2016. Encaps 17 ansatte vil bli en del av Signicats Oslo-kontor.

Encap Security er markedsleder innen app-basert autentisering. Selskapet ble grunnlagt i 2006, da det ble spunnet ut fra et prosjekt mellom norske banker for å skape en banebrytende, programvarebasert, mobil ID-løsning. Encaps SCA-platform brukes over hele Europa av kunder i regulerte markeder, særlig innen finans. I dag betjener Encap millioner av sluttbrukere, og legger til rette for hundrevis av millioner av transaksjoner årlig. De har mange av de største aktørene i den nordiske og europeiske finansbransjen som kunder.

Signicat og Encap har vært nære samarbeidspartnere i over ti år. Fusjonen samler Signicats ekspertise innen digital identifisering, innrullering og signering, og Encaps erfaring med å gjøre autentiseringen praktisk og brukervennlig uten å gjøre kompromisser på sikkerhet og kompatibilitet. Signicat tilbyr nå hele spekteret av teknologi som selskaper i regulerte bransjer verden over trenger for å kunne verifisere, innrullere og autentisere gjennom hele kundens livssyklus, inkludert digitale signaturer og betalingsautorisasjon på mobil, alt i samsvar med kravene i EUs andre betalingsdirektiv (PSD2).

– Encap Security var forut for sin tid da det ble grunnlagt. De tilbød mobilbaserte autentisering selv før smarttelefoner ble mainstream, og har holdt seg i front siden da. Sammen gir vår passordfrie løsning forbrukere og bedrifter eksepsjonell brukervennlighet, samtidig som den beskytter dem mot risiko og svindel. Dette oppkjøpet etablerer Signicat som et fyrtårn innen mobil autentisering, sier Asger Hattel, daglig leder i Signicat.

– Signicat og Encap Security deler mye mer enn våre norske røtter. Vi ønsker å gi kundene våre den aller beste brukeropplevelsen uten å gjøre kompromisser på sikkerhet. Med bedrifter over hele Europa som prøver å begrense innvirkningen fra nye SCA-krav på brukeropplevelsen, mener jeg at vi har det rette tilbudet til rett tid, sier Johan Sörmling, daglig leder i Encap Security.

For spørsmål, vennligst kontakt:
Katinka Forbord, kommunikasjonssjef i Signicat
katinka.forbord@signicat.com

Asger Hattel, daglig leder i Signicat.

Om Signicat

Signicat
Beddingen 16

+47 400 03 410https://www.signicat.com/

Om Signicat

Signicat er et banebrytende, felleseuropeisk digitalt identitetsselskap med en uovertruffen merittliste i verdens mest avanserte digitale identitetsmarkeder. Den digitale identitetsplattformen inneholder den mest omfattende pakken med identitetsverifiserings- og autentiseringssystemer i verden, alt tilgjengelig gjennom et felles integrasjonspunkt. Plattformen støtter hele identifiseringsreiser, fra gjenkjennelse og innrullering, gjennom innlogging og samtykke, til å inngå forretningsavtaler som tåler tidens tann. Signicat ble grunnlagt i 2007 og har hovedkontor i Trondheim.

Hvis du vil ha mer informasjon om Signicat, kan du gå til www.signicat.com

Om Encap Security

Encaps sterke kundeautentiseringsteknologi (SCA) har tillit hos store bankinstitusjoner og nasjonale identitetsordninger, som en løsning som dekker alle behov for kundeautentisering på mobil og sikkerhet, for alle digitale brukstilfeller og på tvers av alle kanaler.

For mer informasjon, vennligst besøk: https://www.encapsecurity.com/