Signicat

Signicat blir tilgjengelig hos ledende ID-portal

Auth0-kunder kan nå enkelt legge til støtte for pålitelige eID-løsninger gjennom Signicat. Dermed kan de nå mer enn 60 millioner europeiske brukere.

Signicatblir fra i dag tilgjengelig på Auth0 Marketplace, en katalog over pålitelige teknologiintegrasjoner for å utvide funksjonaliteten til Auth0s identitetshåndteringsplattform. Integrasjonen gjør det mulig for Auth0-kunder å innrullere og autentisere brukere gjennom over 30 tredjeparts elektroniske identitetstjenester (eID-er) på Signicats digital identitetsplattform.

Signicats digitale identitetsplattform inkluderer tjenester for identitetssikring, autentisering og elektronisk signering som oppfyller de robuste kravene til Know Your Customer (KYC) og Anti-Money Laundering (AML) i mange europeiske markeder. Ved å integrere Signicat i Auth0-plattformen får Auth0s kunder tilgang til den største samlingen av digitale identitetstjenester i Europa.

Løsningen krever et minimum av konfigurasjon, slik at bedrifter enkelt kan legge til støtte for en rekke europeiske eID-metoder som BankID (Norge, Sverige), MitID (Danmark), Der Neuen Personalausweis (Tyskland), Itsme (Belgia), IDIN (Nederland), Smart-ID (Baltikum), Mobil-ID (internasjonl) og mer. Gjennom Auth0s fleksible identitetsplattform kan kunder også enkelt integrere eID-er med tilstøtende teknologier for å lette vellykket utførelse av større prosjekter som digital transformasjon, trusseldeteksjon, samsvar og kundekonvertering.

– Det er viktig for oss å samarbeide med Auth0, en ledende identitetsplattform som deler en lignende visjon om å gi sikker tilgang for alle. Begge organisasjonene jobber for å forbedre sikkerheten og tilliten på nettet, og dette partnerskapet vil sikre at våre felles kunder får sikre og friksjonsfrie digitale identitetsløsninger. Kostnaden og graden av modenhet varierer fra land til land, samtidig som vi ser at flere og flere land tar i bruk eID-løsninger. Norden er et godt eksempel på et velfungerende digitalt identitetsmarked, sier Asger Hattel, administrerende direktør i Signicat.

– Auth0s integrasjon med Signicat gjør det enkelt for programutviklere å legge til støtte for europeiske eID-løsinger, og gi kundene sine en praktisk måte å få tilgang til tjenester med en elektronisk ID de allerede kjenner og stoler på. Vi er glade for å ha Signicat som en kvalifisert og verdifull partner på Auth0 Marketplace og utvide produktstøtten vår for europeisk innovasjon, sier Cassio Sampaio, produktsjef hos Auth0.

Signicat er en Qualified Trust Service Provider (QTSP), som er det høyeste sikkerhetsnivået for ID-tjenester på markedet anerkjent av EU. Bruken av e-ID-er for sikre kundepålogginger, støtter bedrifter for å håndtere risiko, redusere svindel og bygge tillit hos kunder på nettet.

Auth0 gjennomgår partnerintegreringsfunksjonalitet og gjør tilgjengelige integrasjoner som er enkle å oppdage og integrere for kunder. Partnere kan delta i den økende etterspørselen etter digitale identitetsløsninger og øke synligheten som en del av Auth0 Marketplace. Mer informasjon finnes her: https://auth0.com/partners

Bli med på et webinar holdt av Signicat og Auth0 for å lære mer om den felles løsningen og visjonen for fremtiden: https://info.auth0.com/auth0-signicat-registration.html

Katinka Forbord
Kommunikasjonssjef i Signicat
katinka.forbord@signicat.com

Asger Hattel, daglig leder i Signicat.

Om Signicat

Signicat
Beddingen 16

+47 400 03 410https://www.signicat.com/

Om Signicat

Signicat er et banebrytende, felleseuropeisk digitalt identitetsselskap med en uovertruffen merittliste i verdens mest avanserte digitale identitetsmarkeder. Den digitale identitetsplattformen inneholder den mest omfattende pakken med identitetssikrings- og autentiseringssystemer i verden, alt tilgjengelig gjennom et enkelt integrasjonspunkt. Plattformen støtter hele identitetsreisen, fra gjenkjennelse og onboarding, gjennom innlogging og samtykke, til å inngå forretningsavtaler som tåler tidens prøve. Signicat ble grunnlagt i 2007 og kjøpt opp av den ledende europeiske private equity-investoren Nordic Capital i 2019. Det har hovedkontor i Trondheim, Norge.

Hvis du vil ha mer informasjon om Signicat, kan du gå til: www.signicat.com

Om Auth0

Auth0 Identity Platform, en produktenhet i Okta, tar en moderne tilnærming til identitet og gjør det mulig for organisasjoner å gi sikker tilgang til ethvert program, for enhver bruker. Auth0 er en plattform som kan tilpasses, og som er så enkel som utviklingsteam ønsker, og så fleksibel som de trenger. Auth0 beskytter milliarder av påloggingstransaksjoner hver måned, og leverer bekvemmelighet, personvern og sikkerhet slik at kundene kan fokusere på innovasjon.

Hvis du vil ha mer informasjon, kan du gå til: til https://auth0.com.