Signal Bredbånd styrker posisjonen i Troms

Nord-Norges største fiberselskap styrker sin markedsposisjon ytterligere gjennom oppkjøp av Senjanett AS.
Senjanett får ny eier og skal nå tilby Altibox til sine kunder. Fra venstre: Tor Nikolaisen – Eier, Tom Nikolaisen - Daglig leder, Anders Bakke – montør, Marina Grinblat – Regnskap, Joakim Lorentsen - Teknisk sjef og Gøran Paulsen – Montør. Foto: Lillian Nikolaisen

Finnsnes: Signal Bredbånd AS kjøper 100 prosent av aksjene i Senjanett AS og fortsetter å vokse som det største fiberselskapet i Nord-Norge. Tirsdag 2. juni ble det signert avtale mellom de to selskapene. Det nye sammenslåtte selskapet vil levere bredbåndtjenester til nærmere 40 000 kunder i Nordland, Troms og Finnmark. Signal Bredbånd er en del av Altibox-partnerskapet, som ifølge EPSI har Norges mest fornøyde bredbånds- og TV-kunder.

- Vi har ført samtaler med Senjanett over en tid. Selskapet er solid og spennende, og passer meget godt inn i Signals strategi om å styrke sin posisjon i Troms og Finnmark. Signal er en av de største bredbåndsaktørene i nord, og med Senjanett på laget har vi nå tatt et viktig skritt i retning av å kunne tilby bredbåndsprodukter fra Altibox i hele Troms, sier Ole-Johnny Johansen, administrerende direktør i Signal Bredbånd.

- Senjanett har vokst seg så stor at det var nødvendig å finne en samarbeidspartner for å kunne utvikle selskapet videre. Signal Bredbånd er en solid bredbåndsaktør som strategisk passer meget godt til Senjanett. Gjennom sammenslåingen har vi fått mangedoblet vår konkurransekraft, og vi gleder oss til å kunne tilby Altibox sine produkter i vårt markedsområde. I tillegg har Signal en strategi om å være lokal og nær, som gjør at vi fortsatt skal være fysisk lokalisert på Finnsnes for å videreutvikle og styrke vårt trofaste og lokale marked, sier Tor Nikolaisen, eier av Senjanett AS.

Ole-Johnny Johansen, administrerende direktør, Signal Bredbånd AS

Tor Nikolaisen, eier, Senjanett AS

Administrerende direktør Ole-Johnny Johansen i Signal Bredbånd.

Om Signal Bredbånd:

Signal Bredbånd er en del av Altibox-partnerskapet, som ifølge EPSI har Norges mest fornøyde bredbånds- og TV kunder. Signal har hovedkontor i Bodø og avdelingskontorer i Alta, Mosjøen, Mo i Rana, Tromsø, Narvik og Brønnøysund. Signal eies av energi- og telekonsernet Lyse AS.

Om Senjanett:

Senjanett AS er tv- og bredbåndsleverandør i Senja kommune. Selskapet har seks ansatte og kontor på Silsand. Senjanett AS er markedsleder i sitt område.