Shield lanserar en ny version med robusta eDiscovery-funktioner som ger efterlevnadsteam möjlighet att arbeta bättre

Shields nya version byggdes för användare, av användare, och införlivar kundinsikter i en optimal plattform som använder eDiscovery för efterlevnad för att möta de avancerade behoven hos världens största banker

TEL AVIV, Israel och NEW YORK, June 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Shield (företaget), världens ledande plattform för arbetsplatsintelligens för efterslevnadsteam, tillkännagav idag sin end-to-end-plattform för kommunikationsefterlevnad, inklusive ett branschdefinierande eDiscovery-verktyg som erbjuder företag ett snabbt svar på regulatoriska förfrågningar samtidigt som teamets effektivitet ökar och möjliggör samarbetsbaserad ärendehantering. Shield 3.1:s marknadsledande plattform utvecklades, förfinades och aktualiserades genom otaliga rundor av djupgående samtal med efterlevnadsanvändare, vilket resulterade i en modern, dynamisk plattform som är byggd så att dagens efterlevnadspersonal snabbt kan söka och dyka ner i rätt resultat samtidigt som de får tillgång till smarta analyser och insikter i hela eDiscovery-flödet.

Sedan pandemin har användningen av elektroniska kommunikationsappar som WhatsApp, Zoom och andra ökat, vilket orsakar enorma data-, risk- och efterlevnadsutmaningar för det reglerade företaget, inklusive tillsynsutredningar, och finansföretag kan potentiellt tvingas betala miljarder i böter. Electronic discovery (eDiscovery) är ett förfarande genom vilket finansinstitut bevarar, samlar in, granskar och utbyter information i elektroniska format så att de kan svara på revisioner och utredningar. Underlåtenhet att göra det i dagens regleringsklimat kan resultera i betydande böter och återbetalningar, ansvarsproblem, missad marknadstillgång, skada på företagets rykte m.m. Med Shield säkerställer företag inte bara att de har tillgång till den data som krävs av tillsynsmyndigheter, företagets eDiscovery-lösning minskar också företagets svarstid för att möta tillsynsmyndigheternas önskemål genom att tillhandahålla effektiv insamling, granskning och utvinning av relevanta data.

”En av de saker vi upptäckte i vår användarundersökning var det faktum att efterlevnadsteam har det kämpigt med eDiscovery, så det drev oss att skapa världens bästa eDiscovery-plattform för efterlevnad”, säger Nicole Aviv, Head of Product på Shield. ”Shields revolutionerande eDiscovery-lösning innehåller AI- och NLP-funktioner i sökandet för att ge knivskarpa resultat och drastiskt minska utredningstiden för efterlevnad. Till skillnad från våra konkurrenter fokuserar Shields snabba sökning, smarta insikter och analyser på användaren och förbättrar den operativa effektiviteten.”

Med en djup förståelse för kundernas behov och förväntningar efter en omfattande användarundersökning, tillhandahåller Shield 3.1 en ny, bättre efterlevnadsplattform som användare kommer att älska och är en betydande uppgradering från befintliga äldre leverantörer som är ineffektiva och förlegade. Genom nära samarbete med sina kunder inkluderar förbättringarna av Shield 3.1 ett nytt användargränssnitt och en ny användarupplevelse (UI/UX), ett drastiskt förbättrat sätt att granska och hantera varningar, uppdaterade ärendehanteringsfunktioner, nya, färdiga rapporter och en helt transparent drilldown-funktion för varningar.

”Jag tror ärligt talat att efterlevnadsteam kommer att älska denna nya version av Shield eftersom den byggdes i samarbete med dem. Vi har fortsatt att prata med våra kunder och branschledare och prioriterat deras behov så att de kan ha en plattform som är optimerad för det aktuella regulatoriska landskapet”, säger Shiran Weitzman, vd och en var grundarna av Shield. ”Alltför ofta nöjer sig finansiella företag med föråldrad programvara som inte är användarvänlig, vilket leder till att de hatar utseendet, känslan och funktionen hos deras dagliga verktyg, men den här senaste versionen av Shield är ett direkt resultat av den ständiga feedback och de insikter som vi har fått av vår uppskattade kundkrets.”

Om Shield
Shield är en avancerad plattform för arbetsplatsintelligens som gör det möjligt för organisationer i alla storlekar att minska riskerna, slippa de äldre arkiven, förbättra den operativa effektiviteten och minska efterlevnadskostnaderna. Shield omdefinierar hur företag och finansinstitut hanterar och minskar riskerna för kommunikationsefterlevnad genom att tillämpa avancerade funktioner för AI, NLP och visualisering. Shield är särskilt byggt för dagens digitala arbetsmiljö, där organisationer står inför flera risker, däribland ekonomisk brottslighet, integritet och tjänstefel. Läs mer: https://www.shieldfc.com/.

Marissa Fiorentino
shield@fischtankpr.com
FischTank PR

För att se det här innehållet från ml.globenewswire.com måste du ge ditt medgivande sidans topp.

Sampo plc’s share buybacks 28/06/202229.6.2022 07:30:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 29/06/2022 at 08:30 am Sampo plc’s share buybacks 28/06/2022 On 28/06/2022 Sampo plc (business code 0142213-3, LEI 743700UF3RL386WIDA22) has acquired its own A shares (ISIN code FI0009003305) as follows: Sampo plc’s share buybacksAggregated daily volume (in number of shares)Daily weighted average price of the purchased shares*Market (MIC Code)14,24842.24AQEU24,42242.25CEUX8,67542.27TQEX85,16742.21XHELTOTAL132,51242.22 *rounded to two decimals On 9 June 2022, Sampo announced a share buyback programme of up to a maximum of EUR 1 billion in compliance with the Market Abuse Regulation (EU) 596/2014 (MAR) and the Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052. The programme, which started on 10 June 2022, is based on the authorization granted by Sampo's Annual General Meeting on 18 May 2022. After the disclosed transactions, the company owns in total 1,841,919 Sampo A shares representing 0.35 per cent of the total number of shares in Sampo plc. Details of ea

IMCD recognised by Sustainalytics as 2022 ESG Industry Top Performer, ranking first among traders and distributors29.6.2022 07:00:00 CEST | Press release

ROTTERDAM, The Netherlands (29 June 2022) – IMCD N.V., (“IMCD” or “Company”), a leading distributor of speciality chemicals and ingredients, was recognised by Sustainalytics as an ESG Industry Top Rated Company. With a score of 13.8 (low risk) IMCD ranks first (lowest risk) among over 180 international peers in trading and distribution. It places the company in the top seven percent of almost 15,000 companies assessed worldwide. Sustainalytics, a Morningstar company, is a globally recognised provider of ESG research, ratings and data that supports investors around the world with the development and implementation of responsible investment strategies. Its ESG Risk Ratings measure a company's exposure to industry-specific material ESG risks and how well a company is managing those risks. In March 2022, IMCD was also included in the newly launched Dutch ESG AEX index, as one of 25 companies demonstrating best Environmental, Social and Governance (ESG) practices. “We are excited and proud