FOX Norge

Seth MacFarlanes nye scifi-komedie klar for FOX

«Family Guy»- og «Ted»-skaper MacFarlane reiser ut i verdensrommet i «The Orville». Nå lander serien på norske skjermer, med premiere på FOX mandag 18. desember kl. 21.55.

I USA var den en av høstens store seersuksesser, og serien har allerede fått grønt lys for en andre sesong.

Nå håper TV-kanalen FOX at også norske seere er klare for Seth MacFarlanes humoristiske romreise i «The Orville».

Serien foregår 400 år fram i tid, på et romskip preget av sterke personligheter, humor og drama.

Særegen sjangermiks

Ombord «The Orville» finner du en besetning som både består av mennesker og utenomjordiske livsformer. Sjefen for dem alle er Ed Mercer (spilt av MacFarlane selv) - en noe desillusjonert offiser, som sliter med sjokket etter å ha oppdaget kona (Adrianne Palicki) i seng med en annen.

Og Eds følelseliv blir ikke mindre kaotisk når hun også utnevnes til kaptein på skipet.

Første sesong består av 13 episoder, som hver har en spilletid på 50 minutter. Sjangeren er en miks av komikk og særegent drama, som mange fans av «Star Trek» vil kjenne igjen.

– Nok en gang har Seth truffet noe hos seerne. Han har levert en serie full av optimisme, drama og hans særegne humor. Vi vil takke ham og resten av skuespillerne, produsentene og staben for en fantastisk første sesong, sa Michael Thorn, direktør for FOX Entertainment, da sesong to ble offentliggjort i november.

Pilotepisoden av «The Orville» er regissert av Jon Favreau, som også står bak gigantsuksesser som «Jungelboken» og «Iron Man».

Mer moro i vente

Premieren på «The Orville» er for øvrig en del av en nylig signert avtale mellom den nordiske grenen av Fox Networks Group (FNG) og 20th Century Fox.

Blant de nye seriene som har hatt premiere her til lands etter at avtalen ble inngått er Marvel-samproduksjonen «The Gifted». Komiserien «Ghosted», samt en splitter ny dramaserie fra «Glee»-radarparet Ryan Murphy og Brad Falchuk kalt «9-1-1», kommer på nyåret.

Seriene skal vises på FOX-kanalene i hele Norden.

«The Orville» får premiere med dobbeltepisode på FOX 18. desember kl. 21.55.

«The Orville»-skaper og hovedrolleinnehaver Seth MacFarlane.

Om FOX Norge

FOX Norge
Karenslyst Allé 2

FOX er verdens største underholdningskanal som når 255 millioner hjem i 127 land utenfor USA. I Norge er FOX tilgjengelig via Altibox, Canal Digital, NextGenTel, Get og RiksTV. Kanalen har introdusert en rekke nye og prisbelønte serier til det norske markedet, som The Walking Dead, American Horror Story, Wayward Pines og Outcast. FOX er tv-kanalen for deg som simpelthen elsker god underholdning, uansett kjønn og alder. Følg oss på Facebook

Følg pressemeldinger fra FOX Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra FOX Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra FOX Norge