Sentrum Bygg er Miljøfyrtårn

– Sentrum Bygg har alltid hatt fokus på miljøet, så vi er glad for at Mestergruppen ønsker å miljøsertifisere sine bedrifter. Vi er nå veldig fornøyd med å kunne kalle oss et Miljøfyrtårn, sier Cato Sannerud som er daglig leder på Sentrum Bygg.
Sentrum Bygg er miljøfyrtårnsertifisert. Foto: Sentrum Bygg

Sentrum Bygg bygger om butikken, og har vært opptatt av miljøhensyn i prosessen.

– For tiden er Sentrum Bygg i en ombygningsprosess, og vi har miljø og ytre påvirkning i tankene mens vi bygger om. Dette er et ansvar vi alle må ta. Et tiltak vi snart er ferdig med er utskiftning av hele bilparken til fordel for elektriske biler. Neste skritt blir å se på hvordan vi kan effektivisere transport ut til kundene våre på best mulig måte, sier Sannerud.

Regionsdirektør Atle Bakke er fornøyd med sertifiseringen:

– Vi ønsker å ta et større miljøansvar og denne sertifiseringen betyr derfor mye for oss. Vi ser at både våre medarbeidere og kunder har en forventning om at vi tar bærekraft på alvor. Nå jobber vi systematisk med dette. Miljøsertifiseringen gjør at vi kan måle og finne tiltak for å redusere klimagassutslipp. Bærekraft og miljø er viktig, og jeg gratulerer Sentrum Bygg med at de har blitt et Miljøfyrtårn.

Om Sentrum Bygg
Sentrum Bygg er Norges ledende spesialbutikk innen dører, vinduer, gulv, kjøkken, bad og garderobe. Butikken og lageret er på totalt 10 000 kvadratmeter, og ligger på Alnabru i Oslo. Sentrum Bygg er et datterselskap i Mestergruppen AS.
Les mer om Sentrum Bygg

Om Miljøfyrtårn
Miljøfyrtårn er en nasjonal miljøsertifiseringsordning driftet av Stiftelsen Miljøfyrtårn. Stiftelsen ble opprettet i 2003 av sentrale organisasjoner i næringsliv og offentlig forvaltning. I Norge finnes det mer enn 7900 bedrifter som er Miljøfyrtårn. Miljøfyrtårn ble anerkjent av EU i 2017.
Les mer om Miljøfyrtårn

Cato Sannerud, daglig leder, Sentrum Bygg