Selger enorme mengder ved

Når strømprisene løper løpsk er ved en god varmekilde. Hos Byggmax får du Norges billigste ved.
– Det er noen enkle råd man bør følge hvis man vil sikre seg ved til vinteren. Besøk nettsiden vår for oppdatert lagerstatus i butikken og benytt deg av «klikk & hent» eller hjemlevering. Mange liker hjemlevering av ved da det blir litt bøss i bilen og slik, forklarer Hamberg.

Strømprisen er tigangeren av fjoråret. Samtidig selger Byggmax  ti ganger mer ved enn i fjor.

– Det har vært enorm etterspørsel etter ved i høst. Sammenlignet med i fjor har vi solgt mer enn ti ganger så mye. Økningen skyldes nok i stor grad uvanlig høye strømpriser men jeg tror også at mange har blitt litt ekstra flinke til å kose seg hjemme med fyr i peisen, sier Niklas Hamberg, Norgessjef i Byggmax.

Selv om salget av ved har økt med over tusen prosent så forsikrer Hamberg at selskapet gjør det de kan for at kunden skal unngå å møte tomme vedhyller. De garanterer også å holde den beste prisen i all tid fremover.

– Byggmax er en av Nordens største byggevarekjeder. Vi jobber med mange leverandører, noe som gir oss god tilgang på ved. I år har vi også sikret oss flere leverandører og bestilt større leveranser da vi forventet høyere salg enn normalt. Vi har også full prisgaranti på ved slik som alle andre varer. Ikke bare matcher vi prisen på tilsvarende varer til lokale konkurrenter, vi gir også ekstra 10 prosent på mellomlegget, fortsetter Hamberg.

Sjekk varebeholdning

Hvis man er usikker på om det er ved igjen så anbefaler Byggmax å sjekke oppdatert lagerstatus på Byggmax.no før man besøker butikken. Ettersom de hele tiden får inn stadig nye partier. På nett står også når neste leveranse kommer.

– Det er noen enkle råd man bør følge hvis man vil sikre seg ved til vinteren. Besøk nettsiden vår for oppdatert lagerstatus i butikken og benytt deg av «klikk & hent» eller hjemlevering. Mange liker hjemlevering av ved da det blir litt bøss i bilen og slik, forklarer Hamberg

Byggmax ruller ut en ny løsning for hjemlevering hvor du til enhver tid kan se nøyaktig hvor produktene dine befinner seg, og følge varebilen på kartet på vei hjem til deg.

– Det er klart det er fint å vite når ting blir levert. Vi er jo kjent for å være best og billigst på tunge byggevarer, og med tunge varer kan det være fint å forberede seg litt på leveransen, sier Hamberg.

Pelles og briketter – en kostnadseffektiv løsning

Helt til slutt kommer Hamberg med gode råd til de som er bekymret for om beholdingen av ved skal vare gjennom sesongen.

– Jeg vil slå et slag for trebrikketter og pellets som alternativ til ved. Å fyre med pellets er ofte den mest kostnadseffektive løsningen. Pellets og trebriketter har høyere energinnhold og lavere kostand sammenligned med ved. I tillegg er dette biprodukter fra sagverk, så dette er både nordiske råvarer og bedre for miljøet, avslutter Hamberg.