Seeb slipper første del av albumet "Sad in Scandinavia"!

Det unike lydbildet fra den nyskapende produksjonsduoen Seeb har ført til at musikken deres blir hørt og elsket av millioner av mennesker over hele verden. Duoen bestående av Simen Eriksrud og Espen Berghar jobbet med noen av de største navnene innen musikk, noe som har markert dem som noen av de mest etterspurte produsentene i verden. I 2016 slo Seeb igjennom med en remiks av Mike Posners "Took A Pill In Ibiza", som ble den nest mest spilte sangen globalt det året og førte til en Grammy-nominasjon i kategorien «Song oftheYear». Fra de startet opp for 5 år siden har Seeb sine låterblitt streamet milliarder av ganger. Med låter som “Drink About”, “Rich Love” og “Breathehar de klart å oppnå eninternasjonal suksess få artister kan matche.Nå tar de den innovative signaturblandingen av melankoli og euforitil neste nivå med det todelte albumet «Sad in Scandinavia». Første del av albumet er ute 24. juli.

Seeb om første del av albumet:

«Vi er veldig glade for å presentere «Sad in Scandinavia (Part 1)». Denne EPen ble konseptualisert i den mørke, kalde norske vinteren mens vi drømte om sommerenså vi valgte å fokusere på å fange den melankolske følelsen i dette prosjektet. Som alltid lar vi sangene diktere hvordan produksjonen ender så å jobbe med så mange fantastiske sangere og låtskrivere på denne plata har virkelig utvidet horisontene våre kreativt».

Med seg på låta «Safe Zone» har Seeb fått med seg Emelie Hollow. Hun er en av låtskriverne bak og har vokalen på låta«LILY» med Alan Walker, en låt som til nå har samlet svimlende 2 milliarder streams på verdensbasis. Emelie har også skrevet låter med blant andre Ruben, Emma Steinbakken og Jesper Jenset.

Seeb om «Safe Zone»:

«Vi har hatt lyst til å samarbeide med Emelie Hollow en stund, da vi virkelig elsker hennes unike stemme og stil, så vi var begeistret over å få henne i studio noen dager rett før Corona-pandemien kom. Tittelen og tekstene føles nesten profetiske nå som vi ser tilbake, men da vi startet på dette albumet var ingen snakk om Safe Zones og alt det der. Vi hadde det veldig bra i studio med Emelie og Lenno. Vi endte opp med å spille mange instrumenter live, siden vi hadde en oldschooldisco-vibe når vi lagde den».

Emelie Hollow:

«Det var så gøy å samarbeide med Seeb! De er enormt talentfulle, og det har vært en ære å samarbeide med dem på «Safe Zone». Folk tror kanskje at sangen har en referanse til den globale pandemien på grunn av tittelen, men sangen ble skrevet for en tid tilbake og handler egentlig om å skjule og unngå visse mennesker fordi du er redd for å møte på dem. Noe vi alle kanskje har følt på et tidspunkt i livene våre».

Jonathan Vivaas Kise / Universal Music
Universal Music

Kjærlighet for Sigrid Undset - S1sco teamer opp med Yomi31.7.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Etter å ha skapt bølger og satt navnet sitt på kartet med “Versace Medusa” som nylig rundet en million avspillinger på Spotify, “San Siro”, “Paco Rabanne” og sist med NALO på “Capoeira”, returnerer den mystiske Stovnergutten i dag med “Sigrid Undset”. På laget har han fått med seg enda en Stovnergutt og kompis, Yomi. - "Yomi er min lillebror fra hooden! Det var ikke et spørsmål at vi måtte i studio sammen, men heller snakk om riktig tidspunkt. Under locked-down perioden tok vi en session med Pacify og klarte å lage «Sigrid Undset». Låta handler om kjærligheten for Sigrid. En ærlig og reflektert banger. "Mens de tenkte på designers og tråkket i Chanel, putta hodet mitt i alt for å paye mammas gjeld" - S1sco HØR "SIGRID UNDSET" HER - “Som man hører i sangen så møtte jeg S1sco når jeg var 10. Når jeg først hørte at han drev med musikk var det bare et spørsmål om tid før vi skulle lage noe. Det du hører på nå er lyden av Stovner. Stovnersound. SS” - Yomi Om S1sco: 21-åringen fra Stovner, s

CLMD slipper sommerlåten "Sailboat"!31.7.2020 08:00:00 CESTPressemelding

CLMD hadde et fantastisk 2019 da han slapp fjorårets store hit «DANCE» som nå har bikket imponerende 45 millioner streams i Spotify. Med en katalog bestående av hits som «Trouble», «DANCE» og «Be Happy» har han blitt omtalt som ‘‘Norway's Finest’’ av den legendariske DJ-en og radioverten Pete Tong fra BBC Radio 1. CLMD er et levende bevis på at ingenting trumfer hardt arbeid og stadig utvikling, og at han selv ti år etter debuten kan være relevant hver eneste fredag og lørdag, år etter år. Nå er han aktuell med låta «Sailboat» som slippes 31. juli. CLMD sier følgende om låta: «Sailboat» fanger følelsen du får når du vet at du har møtt den rette! Hvordan en person kan få deg til å føle deg fri og uthvilt som en seilbåt på havet på en perfekt sommerdag». Bak artistnavnet CLMD finner vi Martin Danielle, og han har i takt med suksessen blitt et kjent ansikt, både som produsent og TV-personlighet. Mentorrollen i «The Voice» satte ham på kartet for et nytt publikum, uten at det har tatt fra

Taylor Swift overrasket alle med nytt album24.7.2020 16:05:01 CESTPressemelding

Taylor Swift overrasket i dag fansen med albumet «folklore», som er hennes åttende studioalbum så langt. Albumet består av 16 spor, er skrevet og spilt inn under karantene, og er produsert av Aaron Dessner (The National) og Jack Antonoff (Bleachers, Fun). Swift skriver dette om sitt nye album på Twitter: “In isolation my imagination has run wild and this album is the result. I’ve told these stories to the best of my ability with all the love, wonder, and whimsy they deserve. Now it’s up to you to pass them down. folklore is out now.” Taylor Swift Taylor Swift slapp også en video til albumsporet «cardigan», som hun har regissert selv. Bon Iver er med som albumets eneste featureartist, på den nydelige låten exile.

Lido er ute med ny singel og astronomisk musikkvideo17.7.2020 07:00:00 CESTPressemelding

Den anerkjente artisten Lido er aktuell med sin nye singel “Rise”, og slipper samtidig tilhørende musikkvideo. Dette er den tredje singelen fra det kommende albumet «Peder» som er ventet til høsten, og “Rise” er Lido sin personlige favoritt fra albumet. Musikkvideoen er inspirert av Lidos egenskrevne barnebok “A Boy On A Spaceship”. Se den her! - «Rise’ er en av mine favoritter fra mitt neste album ‘Peder’. Låten handler om å danse med soloppgangen og lure på om den personen du danser sammen med er for god til å være sann. “How do you caption the big picture? Who do you follow when your phone dies?”. Låten ble spilt inn mens solen gikk opp tidlig (eller sent) en morgen i Los Angeles og jeg får den samme følelsen hver gang jeg hører låten.» -Lido Bak artistnavnet Lido finner vi den LA baserte produsenten, sangeren, låtskriveren og multiinstrumentalisten Peder Losnegård. Han kommer opprinnelig fra Tysvær i Rogaland og oppdaget musikk tidlig, da han som barn ble introdusert for farens lid