Seeb feat Oliva O’Brien

«Fade Out» slippes i dag

Foto: Blaire Brown

Hør låta her: https://Seeb.lnk.to/FadeOut

På sin nye single «Fade Out» har suksessduoen Seeb fått med seg det amerikanske stjerneskuddet Olivia O’Brien på vokal.

Den LA-baserte 19-åringen har fått massiv oppmerksomhet verden over med sine gripende låter og unike stemme. For tiden er O´Brien aktuell med debutalbumet «Was It Even Real», og nå altså med en ny hit, signert de norske superprodusentene.

«Det er glade for å ha fått med oss Olivia O’Brien på denne låten, og det var utrolig gøy å jobbe med henne og Space Primates i studio, både i LA og Oslo.

Vi har fulgt med på karrieren til Olivia en stund, siden vi begge er signert til Island Records, og har ønsket å ha henne med på en låt lenge.

Vi elsker energien og personligheten hun tilfører «Fade Out». Hun får frem budskapet i teksten på en brilliant måte, så vi ville også ha henne som hovedperson i musikkvideoen til låten», forteller Seeb, som geder seg til endelig å dele låten med fansen.

O´Brien er også fornøyd med samarbeidet:

«Det har vært utrolig moro å være med på «Fade Out» sammen med Seeb. Det var en glede å jobbe med dem, og jeg håper at folk liker resultatet - en superdansbar låt med skikkelige sommervibber”, sier hun.

«Fade Out» er skrevet av Seeb, Space Primates og Olivia O´Brien, i samarbeid med Asia Whitacre og Jim Lavigne. De sistnevnte blir av Seeb trukket frem som to svært talentfulle låtskrivere, som de håper å samarbeide mer med i fremtiden.

Tidligere i år slapp Seeb den suggerende singelen «Free To Go» med Highasakite, ledsaket avet kunstverk av en musikkvideo i Japansk animasjonstradisjon.

Om Seeb:

Seeb ble grunnlagt av Simen Eriksrud og Espen Berg, med en felles kjærlighet for sjangeroverskridende musikk og den evige jakten på de friskeste og mest originale musikalske uttrykkene.

Slippet av remixen til Mike Posners «I Took A Pill In Ibiza» var starten på et fantastisk eventyr, som har først dem helt til toppen av den globale Spotify-hitlisten og Billboard hot 100.

Med en mildt sagt imponerende liste over musikalske samarbeidspartnere som Coldplay, Taylor Swift, Ed Sheeran, Tove Lo, OneRepublic og Dagny, har låtene til Seeb oppnådd over 5 milliarder streams på kun to år!

jeanett@hes.no

Foto: Blaire Brown
Foto: Jonathan Vivaas Kise

Nyhetsbrev fra Universal Music11.10.2019 11:38:04 CESTPressemelding