Secret Garden & Cathrine Iversen slipper julealbum

Den norsk-irske duoen Secret Garden har gått sammen med vokalist Cathrine Iversen om sitt første julealbum noensinne. Albumet "Sacred Night" slippes via Universal Music Norge 13.november.

For første gang har Secret Garden laget et julealbum. Innspillingen er et samarbeid med Cathrine Iversen, som er solist på alle sangene. Julesangene er nyskrevet av Rolf Løvland med unntak av en 500 år gamle, «I Know A Rose Tree».

Samarbeidet med Cathrine Iversen startet i 2010. Hun har vært en av Secret Gardens faste vokalister både i studio og på konserter. Løvland sier: «Spiren til dette albumet ble sådd i 2013 da jeg ble spurt om å skrive en ny sang til Cathrines julekonsert i Fredrikstad. Siden den gang har det blitt flere nye julesanger. I fjor bestemte vi oss for å samle det vi har laget til et eget album.

Tidspunktet passet oss bra siden Fionnuala har hatt et år med kreftbehandling i Irland og vi har måtte si nei til alle konserter og turnéer i denne perioden. At Corona-epidemien traff midt under studioinnspillingen ble en ny utfordring. Vi kunne ikke reise noe sted under «lock-down» og det at Cathrine er barnesykepleier ved Sykehuset Østfold Kalnes gjorde ikke situasjonen lettere. Fionnuala måtte spille inn sin del i hjemmet sitt i Dublin."

Albumet består av både norske og engelske tekster. Da Universal fikk nyss om innspillingen ble det bestemt at albumet skal utgis globalt. «Det føles ganske uvirkelig», sier Iversen. «Dette begynte som et lokalt juleprosjekt i Fredrikstad uten tanke på utgivelse. Nå skal det lanseres over hele verden!»

«Vi har blitt spurt om å lage et julealbum flere ganger», sier Løvland. «Men det er samarbeidet med Cathrine Iversen som endelig har gjort dette mulig. For meg har den største utfordringen vært det å skrive nye sanger til en gammel høytid. Er det plass til noe nytt i en tid hvor vi vender oss mot tradisjonene? Men da jeg tenkte på at alle de kjente og kjære julesangene også har vært nye en gang fant jeg et slags mot til å lage dette albumet».

Resultatet har blitt «Sacred Night» som utgis den 13 november. Første låt, tittelsporet på albumet "Sacred Night" kommer allerede torsdag 5.november.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Onkl P, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, Seeb, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding

Multiplatinavinnende og Grammy-nominerte Shawn Mendes og selveste Justin Bieber slipper et stjernesamarbeid! I dag er Shawn Mendes klar med “Monster” med Justin Bieber, andre singel fra det kommende albumet Wonder. Superstjernene har også laget en tilhørende musikkvideo sammen. Hør låten HER! Se musikkvideoen HER! “Monster” er produsert av Frank Dukes, som blant annet har produsert hits for The Weeknd, Post Malone, Drake og Camilla Cabello. Musikkvideoen er regissert av Colin Tilley, som også sto for regien på Justin Bieber og Chance The Rappers "Holy" tidligere i år. Shawn Mendes slipper sitt fjerde album, Wonder, 4. desember. 22-åringen, som ble oppdaget via appen Vine, slo gjennom med låten "Stitches" og albumet Handwritten i 2015 og har siden samlet opp nesten 300 millioner streams bare i Norge. I fjor slapp han "Señorita" med Camilla Cabello, som var årets tredje mest strømmede låt i Norge. Albumet Wonder følger opp tre #1-album, tre album som har solgt til Platina, og over 11 sin