SEB:s resultat för tredje kvartalet 2020

Stockholm 22 oktober 2020

Rörelseresultatet för det tredje kvartalet 2020 uppgick till 5,9 miljarder kronor med en räntabilitet på 11,7 procent och en kärnprimärkapitalrelation på 19,4 procent. Styrelsen bekräftar sitt tidigare beslut att inte föreslå någon utdelning under 2020.

SEB:s VD och koncernchef, Johan Torgeby, kommenterar resultatet:

”Trots det utmanande ekonomiska läget rapporterar SEB ett starkt finansiellt resultat. Högre räntenetto, lägre kostnader och lägre kreditförluster motverkades av värderingseffekter som gick ner från det andra kvartalets höga nivå. Vi ser fortsatt begränsade effekter från pandemin på kreditkvaliteten och vägledningen för förväntade kreditförluster på cirka 6 miljarder kronor för 2020 kvarstår. Vi har en stark kapital- och likviditetsposition och kapitalbufferten ligger 580 baspunkter över kärnprimärkapitalkravet. Trots visst ljus i slutet av tunneln, kvarstår osäkerheten. Vår högsta prioritet är fortsatt att stödja våra kunder.”

Finansiell information

Kv3Kv2Kv3Jan–sepHelår
Mkr20202020%2019%20202019%2019
Summa rörelseintäkter 12 563 13 999 - 10 11 942  5 36 651 36 045  2 50 134
Summa rörelsekostnader -5 547 -5 712 - 3 -5 589 - 1 -16 905 -16 918  0 -22 945
Förväntade kreditförluster, netto -1 098 -2 691 - 59 - 489  124 -5 282 -1 297 -2 294
Rörelseresultat före jämförelsestörande poster5 9165 598 65 864 114 46317 831- 1924 894
Jämförelsestörande poster1) -1 000 - 100 -1 000
Rörelseresultat5 9164 598 295 864 113 46317 831- 2424 894
NETTORESULTAT4 7663 501 364 772 010 62314 346- 2620 177
Räntabilitet på eget kapital, % 11.7 8.7 13.2 8.8 13.1 13.7
Räntabilitet på eget kapital exklusive jämförelsestörande poster, % 11.6 11.2 13.2 9.7 13.2 13.8
Nettoresultat per aktie före utspädning, kr 2:21 1:62 2:21 4:91 6:64 9:33
1) Sanktionsavgift utfärdad av Finansinspektionen. Se not 6.

Kvartalsrapporten, resultatpresentationen och fact book kan laddas ner från https://sebgroup.com/sv/investor-relations/rapporter-och-presentationer/finansiella-rapporter

Masih Yazdi, ekonomi- och finansdirektör, 0771-621 000
Pawel Wyszynski, chef Investor Relations, 070-462 21 11
Frank Hojem, chef Corporate Communication, 070-763 9947

Detta är sådan information som Skandinaviska Enskilda Banken AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersoners försorg, för offentliggörande den 22 oktober 2020, cirka kl. 07.00 CET.

SEB är en ledande nordisk finansiell koncern. Vi tror starkt på att entreprenöriellt tänkande och innovativa företag behövs för att skapa en bättre värld, och med ett långsiktigt perspektiv stöttar vi våra kunder i både med- och motgång. I Sverige och i de baltiska länderna erbjuder vi ett stort spann av finansiella tjänster och rådgivning. I Danmark, Finland, Norge, Tyskland och Storbritannien är vi inriktade på företagsaffären och investment banking utifrån ett fullservicekoncept till företag och institutioner. Vår internationella prägel återspeglas i ett 20-tal kontor världen över med cirka 15 000 medarbetare. Den 30 septenber 2020 uppgick koncernens balansomslutning till 3 201 miljarder kronor och förvaltat kapital till 2 054 miljarder kronor. Läs mer om SEB på sebgroup.com/sv

EPH European Property Holdings Limited (EPH) - Third Quarter 2020 Financial Update25.11.2020 19:00:00 CETPress release

25 November 2020, Road Town, Tortola, BVI BUSINESS HIGHLIGHTS In Q3 2020 the Company continued to expand its activity to Europe and diversify its portfolio to ensure long-term capital preservation. Following this strategy, in July 2020, the Company acquired 100% of interest in the entity holding a hotel property in Salzgasse 4 in Dresden, Germany. The property is located in the historic centre of Dresden, very close to the main city attractions and Dresden Airport. It comprises an area of 15,550 sqm. with a total of 180 rooms, 46 underground parking spaces, a spa, restaurant, 261 sqm. of retail space and meeting rooms for up to 230 people. The property and is occupied by 4-star Hotel Innside Dresden of Melia Hotels & Resorts Group. The current lease runs till December 2029. The Company’s rental properties continue generating sufficient cash to cover the Company’s operating expenses, service the debt and partially finance its new acquisitions.The Company successfully continued sales of

REPURCHASE OF SHARES25.11.2020 18:15:00 CETPress release

REPURCHASE OF SHARES Amsterdam, the Netherlands - Flow Traders N.V. (“Flow Traders”) (Euronext: FLOW) has repurchased 53,298 of its own shares in the period from 19 November 2020 up to and including 25 November 2020 at an average price of €26.43. As announced on 11 November 2020, these repurchases are being made in order to satisfy the requirements of various employee incentive plans. The consideration of this purchase was €1.4 million. The total number of shares purchased under this programme to date is 186,430 shares at an average price of €26.66 for a total consideration of €5.0 million. 1,417,599 shares were held in treasury as at 25 November 2020. Contact Details Flow Traders N.V. Jonathan Berger / Investor Relations Officer Phone: +31 20 7996799 Email: investor.relations@flowtraders.com About Flow Traders Flow Traders is a leading global financial technology-enabled liquidity provider in financial products, historically specialized in Exchange Traded Products (ETPs), now expandin

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING25.11.2020 16:20:00 CETPress release

Bid date, 2020-11-27Bid Submission Date2020-11-27Bid times10.30-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateOffered Amount50 billion SEKMaximum Permitted Bid Volume12.5 billion SEK from an individual bidderSettlement Date2020-12-01Minimum Permitted Bid Volume10 million SEK per bidFinal Repayment Date2024-12-02Maximum Allocation25 per cent of Offered AmountAllocation TimeNo later than 11.30 (CET/CEST) on the Bid dateRepayment Date2021-12-01Option Repayment Date 12022-12-01Option Repayment Date 22023-12-01Interest rateThe Riksbank´s applicable repo rateAdditional interest rate0.10 per centConfirmation of bids to e-maileol@riksbank.se Stockholm, 2020-11-25 This is a translation of the special terms and conditions published on riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail.

Maha Energy AB (publ) (“Maha” or the “Company”) announce Total Depth (TD) reached on Tie South (7-TIE-2D-BA) and logging results.25.11.2020 16:00:00 CETPress release

The Company is pleased to provide the following Operational Update from its operations in Brazil. Tie-2 (Tie Field) The Tie-2 development well (7-TIE-2D-BA) reached a Total Depth of 2,195 m. on November 21. Both productive target formations were intersected. Electric logging has been completed and the well is now being prepared for production. Electric logging and drilling results confirmed the productive Agua Grande (AG) and Sergi formations are likely to be oil bearing. Indications are that both productive formations are above the Oil Water Contact and Tie-2 marks a new structural high in the Tie field with the top of its AG reservoir being 2 metres higher than the TIE-1 well (Attic well). The AG yielded 23 m. gross reservoir sand with an interpreted net productive thickness of 13 m. The Sergi yielded 17 m. gross reservoir sand with a net productive thickness of 7 m. Operations are now underway to complete the AG and Sergi formations and place 7-TIE-2D-BA on production. The informati

Klövern divests 12 properties in Malmö, Lund, Norrköping and Västerås for SEK 610 million25.11.2020 15:00:00 CETPress release

Klövern has signed contracts with Mileway to divest 12 properties for a total underlying property value of SEK 610 million. The properties, which are located in Malmö, Lund, Norrköping and Västerås, have a lettable area of approximately 120,700 sq.m. and primarily consist of warehouse/logistics premises. The rental value amounts to SEK 61 million and the economic occupancy rate amounts to 82 per cent. ”This divestment is yet another step in the streamlining of Klövern as we free up capital for other investments in our more prioritized segments”, says Peeter Kinnunen, Head of Transactions at Klövern. Transfer of possession is planned to be on 15 January 2021. The divestment encompasses the following properties: Malmö: Kullen 1, Fältsippan 8, Krukskärvan 9, Stiglädret 10 and Ventilen 4 Lund: Annedal 9, Kvartsen 6 and Trumlan 1 Norrköping: Malmen 5, Silvret 2 and Slakthuset 14 Västerås: Friledningen 18 Klövern AB (publ) For additional information, please contact: Rutger Arnhult, CEO, +46