Sebastian Zalo og Ingebjørg Bratland slipper låt sammen; "Skyggens mann"

Foto: Jonathan Vivaas Kise

Fredag 27. august kommer Sebastian Zalo med en splitter ny låt «Skyggens mann» sammen med Ingebjørg Bratland.

Sebastian Zalo fra Horten har en sjelden evne til å balansere det såre og det selvsikre, med en tilnærming som gjør musikken hans både fengende og folkelig. Zalo er målrettet og hardtarbeidene, og overrasket ingen da han ble nominert til både P3 Gull for «Årets nykommer» og Spellemannprisen for «Årets gjennombrudd» i 2020.

Gjennom sommeren har Sebastian figurert på alt fra Sommerskuta til Allsang på Grensen, samtidig som han har begynt å spille konserter rundt i det ganske land. Men viktigst av alt har han ferdigstilt ny musikk. Det har resultert i den fantastiske og såre låten «Skyggens mann» med feature fra intet mindre enn Ingebjørg Bratland. Låten toucher inn på temaer som veldig mange kjenner på, men som få våger å snakke om. Nettopp derfor var det ekstra viktig for Sebastian å snakke om nettopp disse følelsene.

«Den handler om det her med at uansett hvor glad vi mennesker blir, vil det alltid være en skyggeside, en mørkhet ved oss. Det kan være som enkelt som at i enhver familie er det alltid noe rusk folk vil gjemme bort i skyggen.

Inspirasjonen kommer fra noe Carl Jung snakket mye om. «The shadow side», at alle mennesker har en shadow side som vi må dytte til siden og holde i skyggen fordi samfunnet ikke tolererer mange av de naturlige sidene til oss mennesker, som for eksempel aggresjon. Jeg kan jo ikke blåse ut til enhver tid! Jeg pleier som regel å holde det inni meg også får dama mi eller familen høre det. Og sånn er vi alle, vi har alle en sånn side vi vil holde i skyggen.

Men skyggen, det du dytter vekk, må alltid få utløp et eller annet sted. Tør man ikke møte skyggene sine og være ærlige med de kommer de til slutt ut på måter som ødelegger viktige relasjoner i livet, og ikke minst din egen relasjon til deg selv. Tør du åpne deg for skyggens mann, er ingen like ærlig som han.

Jeg prøver i låtene mine å touche inn på ting som folk vil prate om, men som man kanskje ikke helt vet hvordan man skal prate om. Da vil jeg at man heller kan sette på en låt også prater den for deg. Det gir mening til det jeg driver med, og gjør at jeg kan gi folk håp i mørke stunder. Det er veldig mye av drivkraften i kunsten min.

Jeg er veldig fan av å blande folkemusikk med noe som føles mer urbant ut. Forrige gang var det Odd Nordstoga, og nå er det Ingebjørg som jeg mener har kanskje norges fineste stemme.

Jeg gleder meg veldig til å dele denne med verden!»
- Sebastian Zalo

Om samarbeidet utrykker Ingebjørg:

«Eg fekk kjennskap til Sebastian då me begge var med i NRK-serien «De neste» som gjekk på NRK1 mars-april. I starten av mai tikka det inn ein DM på instagramkontoen min, det var Sebastian som lurte på om eg ville bli med på ein ny låt han jobba på. Vedlagt i meldinga låg låten, som eg sjekka ut. Og låten var skikkeleg fin den. Så då ba eg Sebastian sende meg teksten og fortsatte å skrive der han hadde slutta. Og vipps hadde med ein heil song gitt.
Min tanke då eg skreiv på den var at eg skulle vera den som tok inn litt håp om lys i den skyggen som alt fanst der. At sola nådde litt fram...

Det var utruleg kjekt å få besøke Sebastian, August og Benjamin i deires heimestudio. Talentfulle, unge gutar. Eg synst låten blei så fin og eg er veldig stolt av å få vera ein del av «Skyggens mann».

Foto: Jonathan Vivaas Kise

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Carly Rae Jepsen, Roc Boyz, Elton John, Olivia Lobato/Ramón, The Killers og Benny Blanco!5.8.2022 10:54:03 CEST | Pressemelding

Carly Rae Jepsen har sluppet sin nye singel “Beach House” fra det kommende albumet The Loneliest Time som slippes 21. oktober. I låten tar hun for seg uforutsigbarheten ved nåtidens online dating med uhell og skuffelser det kan bringe, på en ærlig og morsom måte. “Beach House” sementerer til syvende og sist Jepsens arv som en av pophistoriens skarpeste fortellere om de endeløse nyansene av kjærlighet og forhold. Den amerikanske artisten og produsenten Benny Blanco har fått med seg BTS og Snoop Dogg på sin nye låt “Bad Decisions” som ble sluppet i dag. Låten følger med en musikkvideo du kan se her The Killers er ute med låta “boy” i dag, som er produsert av Stuart Price som også produserte albumet Day & Age som toppet den norske albumlista i 2008. Bandet legger ut på turne i Nord-Amerika senere denne måneden, og skal også turnere i Australia og New Zealand i år. Produsentlegenden T Bone Burnett er nå aktuell med albumet The Invisible Light: Spells - en del av trilogien The Invisible Lig

Snow Boyz slipper ny musikk for sommeren – Kom da21.7.2022 14:49:48 CEST | Pressemelding

Snow Boyz har den siste tiden vært i studio og kokt opp låter for å servere fansen i sommer. Fredag 22. Juli slipper brødrene “Kom da”. “Kom da, navnet sier for seg selv. Drip og kommas er alltid velkomne hos oss. Derfor vi sier "Kom da" til drip og kommas. Drip står for stil og kommas står for flus til de som lurer.” sier Snow Boyz. "Vi var i studio med gutta mens vi hørte gjennom noe beats. Wavy var keen på å høre noe Bennochio beats og ba Bennochio sette på sine beats, men han var opptatt med noe annet og hørte ikke på det Wavy ba om. Plutselig ropte Wavy, "Ey Bennochio kom da, sett på noe beats mann" Med en gang han viste oss den første beaten begynte Wavy å synge "Kom da, Kom da". Ja mann, det var sånn låta ble til as.." Fredag 22. Juli slipper duoen endelig ny musikk. De er klare for å gi ut “Kom da”. Tidligere i år gjestet de Tina & Bettina på singelen “Brannbil”. Brødrene Rafael og Paulo Domingos alias Wavy Marley og $k!p utgjør duoen Snow Boyz. Etter duoen ble dannet i 2009, h