Sebastian Zalo hyller sin avdøde bestevenn i EPen "Vi som skulle bli gamle menn"

Foto: Sara Abraham

Benjamin Ruud ble bare 18 år, men selv om Hortensgutten ikke er blant oss lenger vil han alltid være en del av Sebastian Zalo som foreviger minnet av Benjamin i EP’en «Vi som skulle bli gamle menn». EP’en fortsetter historien om hvem Benjamin var og hvem de var sammen, som Sebastian begynte å fortelle med sitt tidligere slipp «Hull i mine Levis».

«Vi begynte å rappe sammen hver dag i 2014, vi skulle bli kjempestore og klare alt – popstjerner, kunstnere, musikere, vi skulle ha hele den pakka der.
Da Benjamin døde var det akkurat som at alle målene vi satt sammen ble skrevet i sten for meg.
Nå måtte jeg få det til for oss, vi som skulle bli gamle menn»

Selv beskriver Sebastian EP’en som en samling med brev han skriver til Benjamin, presentert i et sonisk landskap supplementert av elementer de hadde skapt sammen i studio tidligere.

Hør "Vi som skulle bli gamle menn" HER (fra fredag).

Inneværende år kan på mange måter oppsummeres som Sebastian sitt gjennombruddsår med nominasjoner hos både Spellemann og P3 Gull, som konkluderes i å lage temalåten til NRK sin julekalender “Kristiania magiske tivolitheater”. Talentet sin karisma har allerede skapt unike relasjoner med lyttere gjennom musikken og opptredener på steder som By:Larm, Øya, Lindmo, De Neste, & P3 Live. Men pangstarten er dog akkurat det – kun starten på en mangfoldig og berikende reise

Foto: Sara Abraham

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Rambow slipper en sommer banger med Monir Baws – Ooh Wee26.5.2022 10:00:00 CEST | Pressemelding

På fredag er Rambow tilbake med en skikkelig sommer banger. Med seg på den nye singelen, “Ooh Wee” har han med seg den unge og aspirerende rapperen, Monir Baws, som også er fetteren til Rambow. Tittelen til “Ooh Wee” er inspirert av den legendariske låta til Mark Ronson med Nate Dogg, Ghostface Killah, Trife og Saigon. Rambow aka Simon Negash ble i 2018 kjent som skuespiller med hovedrollen i NRK-serien “Rektors kontor.” I 2020 ga han ut sin første singel “Bentley.” Han har både som skuespiller og artist skapt en solid fanbase allerede i en alder av 17 år. I januar i 2021 ble han kåret til månedens “Urørt” på NRK P3 etter kun fire utgitte singler. I september 2021 ble Rambow kåret som vinner av NRK P3 «Årets Urørt!» og fremførte singelen “Take 2” på årets P3 gull. I slutten av 2021 ga han ut singelen “Furuset”. Tidligere i år ga han ut årets første singel,“Ekte”, som er produsert av ORIO og Håwk. Nå følger han opp med feel good låta “Ooh Wee”, sammen med fetteren sin Monir Baws. Låta e

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i