Sebastian Zalo, Amara & AVGVSTVS slipper "Verdensmester"!
17.7.2020 09:10:00 CEST | Universal Music Norge | Pressemelding
Alle tre har snudd hoder i musikkbransjen opp igjen de siste årene; Sebastian med fullstappede festivalkonserter som Slottsfjell, Øya og OverOslo, Amara med sine 7 millioner streams siden kun 2019 og AVGVSTVS med 7 millioner.
Lyrikk står fortsatt sentralt når Sebastian Zalo lager musikk, og gjennom en svært innholdsrik oppvekst og sin personlige refleksjon er det en sterk identitet som preger tekstene hans. Gjennom dedikert arbeid det siste året og nyoppdaget tilnærming til musikken, har en helt ny sound tatt form.
Oppvokst med mikrofon i hånda, har AVGVSTVS alltid hatt en drøm om å leve av musikk og stå på de største scenene. Med snart 7 millioner streams og 60 0000 månedlige lyttere på Spotify, har han gjort flere bemerkende samarbeid med navn som KingSkurkOne, L.U:N.A og Erik og Kriss. Fra jobb på bensinstasjon til voksende musiker har AVGVSTVS funnet seg til rette i bransjen og er klar for å slippe flere diamanter utover 2020.
«Det var veldig hyggelig av Seb og teamet hans at både Adrian og jeg fikk være med + være oss selv. Vi har mye til felles og det ble en veldig fin låt - satser på at det ikke blir siste collab fra oss tre»
- AVGVSTVS
«Låten ble egentlig til ved at Sebastian Zalo tok med seg gutta sine til meg og mine boys i vårt studio. Vi startet med noen gitar-riff og det hele utviklet seg til denne sommerbangeren vi alle er veldig fornøyde med. Utrolig kult å ha med AVGVSTVS også, vi har snakket om å lage låt sammen lenge!!»
- Amara
Amara har det siste året gjort seg bemerket i det norske musikkmarkedet med sine følsomme, men også tunge hip hop og R&B låter. Hans første prosjekt; «Atlantis», som kom i mars 2019 har streamet over 5,5 millioner ganger, og ble med det en solid start på artistkarrieren for oslogutten. I april 2020 kom oppfølgingsplata «For Fremtiden» som har tatt Norge med storm. «Verdensmester» fortsetter derfor sommeren for Amara.
«Verdensmester» slippes 17.juli via Xenon Sounds og Universal Music Norway og låta er skrevet av August Stubø sammen med artistene, og produsert av Benjamin Fahre og Kristoffer Grobstok.
Hør låten HER
Nøkkelord
Kontakter
Alva OreEvent & Promotion Manager
Tel:+47 980 01 700alva.ore@umusic.comBilder
Om Universal Music Norge
Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Sabrina Carpenter, The Weeknd, Alessandra, Billie Eilish, Ramón, Olivia Rodrigo, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Marstein, The Beatles, Odd Nordstoga, Taylor Swift, The Rolling Stones m.fl.
Følg pressemeldinger fra Universal Music Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Universal Music Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Universal Music Norge
ZadeKing og Karen Moe slipper «Ut av byen» en låt om å rømme fra alt det velkjente23.6.2026 08:00:00 CEST | Pressemelding
ZadeKing og Karen Moe setter ord på en følelse mange unge kjenner på når de flytter fra bygda til byen. Fredag 26. juni slipper de singelen «Ut av byen», en poplåt om hjemlengsel, identitet og savnet etter stedet man kommer fra.
Unge Særing skriver om det man ikke klarer å gjøre opp23.6.2026 07:00:00 CEST | Pressemelding
Hva gjør man når et forhold er over på papiret, men ikke i hodet? På den nye singelen «Åpen Post» bruker Unge Særing et begrep fra regnskap som metafor for følelser som fortsatt står uoppgjort.
MARSTEIN TIL OSLO SPEKTRUM: - Min største konsert noensinne!22.6.2026 12:46:18 CEST | Pressemelding
Fredag 20. november 2026 spiller Marstein sin største konsert noensinne. Med nytt album på vei blir Spektrum det første stedet publikum får oppleve den nye musikken live. - OSLO. SPEKTRUM. MIN STØRSTE KONSERT NOENSINNE. JEG GLEDER MEG. HÅPER VI SES!, sier Marstein selv om konserten. Billetter slippes onsdag 24. juni kl. 12.00 via ticketmaster.no.
Malik slipper «VAKRESTE PÅ BYN»19.6.2026 12:05:00 CEST | Pressemelding
Etter flere sterke utgivelser, blant annet «TIL DEG» med Arif og «PENGER» med Blackie, er Malik tilbake med singelen «VAKRESTE PÅ BYN» 19. juni. Den catchy og energiske låten er skrevet og produsert i Danmark, sammen med Marius Lauridsen, Freyy og Nikolaj Pellegrini. Selv beskriver Malik låten som «en homage til alle vakre mennesker» - laget for at folk kan ha det gøy, danse og slippe seg løs. «VAKRESTE PÅ BYN» er Malik sin POV av en ideell kveld på byen, fra start til slutt. Hør låten HER! Med sin karakteristiske flow og direkte formidling viser Malik en mer leken side av seg selv, samtidig som han fortsetter å bygge videre på uttrykket som har gjort ham til en spennende ny stemme i norsk hiphop. Se opp for flere låter fra stjerneskuddet over sommeren. Mer om Malik: Malik er en norsk artist fra Bergen, med røtter fra Zanzibar og Yemen. Han har på kort tid markert seg som en tydelig og kompromissløs stemme i norsk hiphop, med låtskriving som speiler identitet, tilhørighet og egne erfar
Karen Moe ute med ny singel - E itj heilt mæ18.6.2026 08:30:00 CEST | Pressemelding
Karen Moe dykker inn i alt det rare sommerforelskelser får oss til å gjøre i sin nye singel E itj heilt mæ. Hennes femte låt for året gir oss sommerfugler i magen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom



