SEAT

SEAT passerer konkurrentene

Med et enkelt grep sørger SEAT for at Mii electric slår konkurrentene på rekkevidde. Med SEATs elektriske sparkesykkel får de 200 første kundene med forhåndsbestilling 25 km ekstra rekkevidde med når de kjøper bilen.

SEAT Mii på verdenspremieren i Oslo.

Fra og med i dag kan du reservere SEAT Mii electric for kun 990 kroner.

– Når vi i SEAT slenger inn ekstra rekkevidde på kjøpet, er det fordi vi har en litt annen tilnærming til mobilitet enn det konkurrentene våre har. Dessuten blir det jo et reellt konkurransefortrinn i møte med andre elbiler i samme segment, sier Ole Kristian Ågotnes, Direktør for SEAT Norge i Harald A. Møller AS.

På mandag hadde SEATs første elbil, Mii electric, verdenspremiere på SEAT on Tour i Oslo. Nå kan kunder forhåndsbestille den urbane og praktiske elbilen. De 200 første, får også den elektriske sparkesykkelen SEAT eXS med når de kjøper bilen.

Mii electric er en liten, men praktisk fireseters elbil med inntil 260 km rekkevidde. Legger du til den elektriske sparkesykkelens rekkevidde, får du en total elektrisk rekkevidde på inntil 285 km – og tar med det innersvingen på konkurrentene i det samme segment. Reservasjonsbeløpet på 990 kroner er også blant markedets absolutt laveste.

– Det var viktig for oss at reservasjonsbeløpet står i forhold til prisen på bilen. Nå har vi ikke offentliggjort prisen ennå, men reservasjonbeløpet er jo en indikasjon på at prisen blir ekstremt konkurransedyktig. Jeg garanterer mye morsom mobilitet og rekkevidde for pengene, sier Ågotnes.

De som forhåndsbestiller Mii electric nå, kan bli blant de aller første som får bilen når utleveringene starter rett over nyttår i 2020.

SEAT Mii på verdenspremieren i Oslo.
Last ned bilde
SEAT eXS KickScooter er laget i samarbeid med Segway og har en rekkevidde på inntil 25 km, kan kobles til smarttelefonen din via Bluetooth, og har cruisecontrol.
Last ned bilde

Om SEAT

SEAT
PB 6671 Etterstad
0609 Oslo

SEAT, et bilmerke fra Barcelona, nå i Norge. Vi skal gjøre ting på en ny måte, fordi fremtidens bilhold handler om å gjøre livet enklere. Vi skal selge biler på nett - og det skal være enkelt. Enkelt, raskt og effektivt - akkurat slik du forventer det.

Helt siden 1957 har vi produsert biler tilpasset folks behov og ønsker. Med fokus på teknisk innovasjon, stilren design og pålitelig sikkerhet. Og når vi nå tar et steg inn i delingsøkonomien skal vi være et enda bedre valg for flere. Fremtidens bilbrukere eier ikke nødvendigvis bilene selv eller alene. Derfor kan alle nye SEAT-modeller utstyrt med teknologi som muliggjør sameie og deling.

Alle våre biler er designet og utviklet med bærekraftighet i fokus. Vi drifter dessuten bilindustriens største solenergianlegg på 276.000 m2, som reduserer våre CO2-utslipp med 7.000 tonn hvert år.

Følg saker fra SEAT

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra SEAT på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra SEAT

SEATs Mii electric lanseres i Norge4.6.2019 11:03:36 CESTPressemelding

SEAT Mii electric er den første elbilen fra det spanske merket, og legger grunnlaget for at flere skal følge i nær framtid. Verdenspremiere i Oslo 4. juni. Mii electric er en ideell bybil, som kombinerer dynamiske ytelser med praktiske egenskaper og en rekkevidde på inntil 260 km* (WLTP) SEATs første helelektriske bil får en pris som gjør teknologien tilgjengelig for nye kundegrupper, og den vil ha lave vedlikeholdskostnader. SEAT starter sin elektriske offensiv med Mii electric, som får verdenspremiere i Norge og Oslo. Flere elektriske SEAT-modeller følger i tiden som kommer. - Mii electric markerer en ny elektrisk æra for SEAT. At våre venner i Spania legger verdenspremieren her i Norge understreker igjen viktigheten av det norske markedets posisjon som et pionermarked. Mii electric er leken, urban og digital, og bare starten på en storstilt elektrisk offensiv for SEAT, sier Ole Kristian Ågotnes, direktør for SEAT i Norge. Mii electric forener dynamiske egenskaper, elegant design, en