Adonis

SeaDream Yacht Club velger Adonis lønns- og personalsystem

Det norske cruiserederiet SeaDream har valgt å installere nytt lønns- og personalsystem fra det norske programvarehuset Adonis AS. Selskapet vil benytte seg av at skipene i sommer er lokalisert på cruise i de norske vestlandsfjordene til å sikre en rask og effektiv omlegging til en moderne, skybasert løsning.

- Vi gleder oss virkelig stort til å kunne effektivisere  og strømlinjeforme vår planlegging og mannskapsadministrasjon, sier Jannik Madsen, SeaDream’s Maritime Personaldirektør ved hovekontoret i Oslo.  Selv om vi inntil videre bare har to skip i drift, har vi sterkt behov for å ta skittet over på ny plattform, hvor selvbetjeningsmuligheter for mannskapet kommer til å spille en stadig større rolle.

I Adonis hovedkvarter på Halsnøy er ikke begistringen mindre etter at selskapet har vunnet kontraktemed SeaDream:

Vår erfaring med andre profilerte kunder i high-end segmentet som SeaDream opererer i gjør oss godt rustet til å løse de spesielle behovene som disse har, sier Sigrid Kviteberg, Adonis Director of Services & Support.  Skip innen opplevelses- og ekspedisjonscruise legger ofte ruten til steder der ikke engang satelittbasert internett når frem. Da gjelder det å ha robuste løsninger som gjør at pågående arbeid kan gå uforstyrret. At SeaDream har valgt vår løsning er en «fjær i hatten», som vi virkelig setter pris på, sier Kviteberg.

SeaDream Yacht Club er et norsk cruiserederi i luksus-segmentet, eid og grunnlagt av Atle Brynestad i 2001. Selskapet har spesialisert seg på unike opplevelsescruise i Middelhavet og Karibien, men har på grunn av den spesielle situasjonen i sommer også satt seil med norske passasjerer på Vestlandet.

Om Adonis

Adonis
Røo 91
5457 Høylandsbygd i Kvinnherrad

+47 53 48 23 00https://www.adonis.no/

Adonis AS er et norsk programvarehus som har etablert seg som en ledende leverandør av integrerte HR og lønnssystemer til norsk og internasjonal shipping og offshore. Familiekontrollert og privat drift gjennom mer enn 30 år har gitt selskapet en høy grad av kompetanse og kundelojalitet. Fra hovedkvarteret i fjordlandskapet sør for Bergen styres en verdensomspennende organisasjon med teammedlemmer i Norge, Ukraina, Filippinene, Brasil, USA og Storbritannia.