Satser på pakkehenting på stasjon

En avtale mellom Circle K Norge og DHL Express gjør at privatpersoner nå kan hente pakker ved et 80-talls stasjoner over hele landet.

PAKKE PÅ STASJON. Avtaleansvarlig Øyvind Bredland hos Circle K Norge og daglig leder Bekim Istrefi ved Circle K Brynseng i Oslo gleder seg til å tilby pakkehenting på stasjon. Foto: Johnny Syversen/josy.no

– For oss handler det om å gjøre hverdagen enklere for kunden, samtidig som vi hele tiden er på utkikk etter nye muligheter som følge av endringene som vi ser i markedet, og derfor er pakkeutlevering et spennende område for oss, sier Øyvind Bredland, avtaleansvarlig i Circle K Norge.

I løpet av kort tid har i overkant av 80 Circle K-stasjoner fra Lakselv i nord til Farsund i sør blitt hentepunkt for pakker fra DHL Express, en global markedsleder på ekspressforsendelser. Bredland regner med at flere vil tegne seg på avtalen utover våren.

Får flere kunder
En økende andel av pakkene som sendes med DHL Express går til privatpersoner. Terje Aarbog, administrerende direktør i DHL, kaller avtalen en vinn-vinn for både kundene og stasjonene.

– Siden vi nordmenn gjerne ikke er hjemme på dagtid, har vi derfor jobbet mye med å få på plass et nettverk av hentepunkter over hele landet. Her er det viktig med lange åpningstider og enkel tilkomst, slik at kundene våre kan velge det mest praktiske hentestedet og plukke opp pakken når det passer dem best, sier han.

DHL Express, markeds- og kommunikasjonssjef Linda Bengtsson, mobil 98 42 08 01
Circle K Norge, kommunikasjonssjef Knut Hilmar Hansen, mobil 91 73 80 53