Satser på å vinne i OL med norske bankkort

For å dra i gang OL-stemningen blant brukerne sine, lanserer Lunar virtuelle bankkort med det norske flagget. Skal du "flashe" med kortet under OL, glem gull og platina. Nå er det flagg som gjelder.

- Vi kan ikke love ekstra glid i skisporet, men håper det setter kundene våre i god OL-stemning. Vi lanserer også bankkort med svensk og dansk flagg under OL, men som norsk håper jeg selvfølgelig at de norske kortene gir størst effekt på medaljefordelingen i Norges favør, sier Norgessjef i Lunar, Eilin Schjetne.

Det virtuelle kortet fungerer med Apple Pay og Google Pay, og kan aktiveres på et par sekunder og linkes til bankkontoen direkte. Blant Lunar-brukere gjennomføres over halvparten av alle kjøp i fysiske butikker med slike kort ved at brukerne betaler med mobilen.

- Dette er fremtiden.Vi kan lansere nye kort med nytt design mye raskere enn kort av plast, til en langt lavere kostnad. I tillegg kan kundene få kortet med en gang i stedet for å vente på postgangen. Det åpner en rekke nye spennende muligheter for bankene, og det er ikke minst mye morsommere for bankkundene, sier Schjetne.

Lunar er en moderne finansiell teknologivirksomhet og digital bank, som tilbyr kundene en ny måte å bruke bank, betale og investere på. Lunar ble etablert i 2015, er tilstede i Danmark, Sverige og Norge, og har over 400.000 kunder. Lunar har tilsammen hentet kapital på 345 millioner Euro fra investorer og fikk banklisens i 2019.