Sarah C. J. Willand slutter i TV 2 og blir adm. dir. i Cappelen Damm.

Etter sju år i ledelsen i TV 2, slutter Sarah C. J. Willand i jobben som direktør for markedsføring, organisasjon og kommunikasjon, for å bli administrerende direktør i Cappelen Damm.
Foto: Eivind Senneset / TV 2

— Det var bare snakk om tid før Sarah fikk en av toppjobbene i kultur-Norge. At det ble Norges største forlag gir mening for dem som vet hvem Sarah er, og kjenner hennes kvaliteter. Hun brenner for det publisistiske oppdraget, og er en svært god leder, sier sjefredaktør og administrerende direktør i TV 2, Olav T. Sandnes.

Sarah Willand sier det er mange følelser i dag når hun skal fortelle om dette.

— Det har vært sju hektiske, spennende og lærerike år i TV 2, og det er vanskelig å oppsummere alt. Jeg er stolt av det vi har fått til disse årene. Ikke minst hvordan vi har forvaltet samfunnsoppdraget vårt, og hvor mye TV 2 faktisk betyr, for så mange seere, sier Sarah C. J. Willand.

Willand legger også vekt på den enorme digitale utviklingen TV 2 har vært gjennom siden hun kom til mediehuset.

— Det er et helt annet TV 2 i dag enn da jeg startet. Her har vi virkelig tatt sjumilssteg. Spesielt når det gjelder digitalisering, forretningsutvikling og organisasjonsutvikling. Jeg er takknemlig for alle disse årene, og føler meg privilegert som har fått jobbe med så mange kunnskapsrike og engasjerte kolleger. Det er jo folka som gjør det vanskelig å slutte, sier Willand.

Olav T. Sandnes sier han har hatt glede av Willands lederegenskaper i mange år, og mener hun har et helhetsblikk og evne til å få hele organisasjonen til å spille sammen, som han ikke har sett hos noen andre på det nivået.

— Også er hun befriende ujålete, ærlig og klok. Jeg vet jeg har mange med meg i TV 2 når jeg sier at Cappelen Damm er heldige som får henne som leder, avslutter Sandnes.

Tor-Martin TorbergsenKommunikasjonssjef

For spørsmål om mediehuset TV 2, våre datterselskaper, allmennkringkasting, internkommunikasjon og myndighetskontakt.
Kontaktperson for TV 2s leder- og redaktørgruppe.

Tel:+47 454 69 806tor-martin.torbergsen@tv2.no

Foto: Eivind Senneset / TV 2