Sara & Arash slipper "Ser på meg"

Søskenparet Sara & Arash fra Kristiansand slapp energibomben «Golli Golli» i starten av september etter en lengre pause fra å slippe musikk. Låten har et oppløftende budskap om å gi litt faen og være den du er, og er et av ytterpunktene i en samling låter som har blitt til Sara & Arash sitt debutalbum. Nå følger de opp med «Ser på meg», en personlig og ærlig låt om frykt, som på mange måter binder sammen hele det kommende debutalbumet.

«Låten betyr mye. Dette er første gang vi er så personlige og ærlige, og en av de første låtene der vi har turt å la teksten kle oss helt nakne. Jeg er veldig stolt av det både meg og Sara har skrevet, og samtidig er jeg så sykt fornøyd med at låta flyter så bra!!» - Arash

Låta handler om frykt; å tørre å møte den, å utfordre den og å overkomme den. For Arash handler det om at kjærestens sykdom har skapt en frykt som viser seg i andre deler av livet, for Sara handler det om å ha levd under forventninger og rammer skapt av omverdenen, men å møte frykten og bryte med det.

«Noen ganger skaper frykt en avstand til dem vi elsker mest, og får oss til å tenke og gjøre ting vi aldri ellers ville gjort. Frykt påvirker oss mer enn man tror. Jeg er redd for at kjæresten min skal forsvinne, og den frykten dukker opp i andre deler av livet. Den gjør meg redd for fremtiden, redd for karrieren, redd for alt.» - Arash

«Og dét er nøkkelen i låta. Frykten kan få oss til å distansere oss fra de vi elsker mest - avstanden dreper meg. Hele livet mitt har jeg prøvd å gjøre andre fornøyd. Denne låten handler om at jeg bryter med det mønsteret, og skjønner at jeg må fokusere på meg selv og de som er aller nærmest. Resten får si hva de vil, men ingen river tårnet mitt» - Sara

Låten er produsert av Morten Martens, og gjennom flere år har de sammen utviklet et sound de elsker. De beskriver låten som svevende, eller flytende, litt som en god Robyn-låt.

«Samtidig var det viktig å bruke det landskapet til å fortelle noe ekte og nært. Produsent Morten Martens er en tålmodig sjel som lar oss utfolde oss i studio, prøve teste idéer og føle oss litt inn i låta, samtidig er han et musikalsk geni som klarer å kombinere det vi hører i hodene våre med sine egne visjoner. Vi ble enige om å være direkte i denne låta - lytteren skulle kunne se” bildet vi skildrer. Det skulle være autentisk og organisk, ærlig og åpent»  – Sara & Arash

Der «Golli Golli» var et slags anthem for den positive energien Sara & Arash utstråler, er «Ser på meg» og resten av det kommende debutalbumet om de delene av dem folk ikke ser. Om erfaringer som har påvirket og gjort dem til dem de er i dag. Historier folk kan kjenne seg igjen i, og få inspirasjon fra.

«Ser på meg» er ute 6. november.

______

All inn - det er kanskje det som beskriver Sara og Arash best. At de går 100% inn for det de tror på. Og de tror på musikken. Kjærligheten. Ærlighet. Lekenhet. Frihet. Hverandre.

Duoen fra Kristiansand har et misunnelsesverdig sunt søskenforhold. Storesøster og lillebror skriver melodier og tekster sammen og hver for seg. De utfordrer, forbedrer og støtter hverandre. Som artister og som søsken. Sara er en spirituell introvert og Arash en energisk ekstrovert. Det er Sara som har ild i magen, men som selvsikkert venter på at ting skal skje. Mens Arash har is i magen, men er pådriveren som får fart på prosesser og prosjekter. Samspillet mellom dem er fascinerende.

Begge er historiefortellere. Begge er lidenskapelige. Begge elsker å opptre foran publikum. Begge er fans. Av andre, hverandre og av Sara & Arash. Etter tre år med over 300 spillejobber tok de en pause for å fokusere 100% på å skape ny musikk.

Nå er de tilbake.
Musikken er klar.
Det er Sara og Arash også.

Er du?

Skinny Days gir oss ny favoritt låt til morgenkaffen19.11.2020 11:00:00 CETPressemelding

Skinny Days og CLMD sin glade «Voices In My Head» har nylig nådd 3 millioner streams og vært en gjenganger på treningsspillelister i flere land siden slippet i september. Nå stripper de den ned i en akustisk versjon fremført av Cate Downey, venninne og låtskriver fra Colorado samt student ved LIMPI. Låten i sin helhet er produsert av Skinny Days. Teksten blir løftet frem på en helt ny måte ved hjelp av den råe og ærlige stemmen til Cate og sammen inviterer dem lytterne til å utforske en mer melankolsk side av musikken. Denne akustiske versjonen er perfekt til de mørke vinterdagene vi har i vente. På spørsmålet hvorfor de ønsket å lage en akustisk versjon svarer gutta: «For å vise frem en side av sangen mange kanskje ikke visste om, og for å gi verden en herlig pustepause og behagelig bakgrunnsmusikk til kaffekoppen man drikker mens det fortsatt er mørkt ute på morgenen». I tråd med originalversjonen er kunstverket på artwork malt av den nihilistiske kunstneren Thea Klingvall. «Voices I

Unge Ferrari blir til Stig Brenner og slipper «Lukten Av Høst»11.11.2020 00:01:00 CETPressemelding

Ideen til denne låten ble født en grå septembernatt i fjor, på en hytte ved havet på Sørlandet. Vi fanget en spesiell stemning, og fundamentet ble lagt. Mange dyktige venner hjalp meg underveis og ett år senere er den klar for dere. «Under paraplyen kledd i Goretex Øynene røde og blanke Jeg kjenner lukten av høst» Dette er første smakebit av Stig Brenner. Velkommen. Hør «Lukten Av Høst» her.