Sara & Arash slipper "Golli Golli"

Søskenparet Sara & Arash fra Kristiansand tok en pause etter tre år med godt over 300 spillejobber for å fokusere 100% på å skape ny musikk. Nå er de tilbake, musikken er klar, og «Golli Golli» er første singel ut. En energibombe av en låt med et oppløftende budskap om å gi litt faen og være den du er.

«Golli Golli handler om å digge seg selv, digge sine venner og miste det helt når DJ’en spiller gjengens favorittlåt. Ikke vær redd for å skryte av deg selv. Tør å vær fan av andre, vær fan av deg selv, og kos deg med folk som vil deg godt. Det er ikke alltid lett - det kan være en utfordring å deale med folks meninger og fordommer - men bare gi faen og vær den du er. Vær litt Golli Golli» - Sara & Arash

«Golli Golli» er en glad banger og et av ytterpunktene fra en ærlig samling låter som reflekterer bredden i det Sara & Arash representerer som artister. En samling låter som har blitt til deres kommende debutalbum. Et album med sterke melodier og minst like sterke tekster, hvor intense følelser og musikalitet binder sammen fargerike og åpenhjertige pop-perler som beveger sjel og hjerte, og - med "Golli Golli" - hele dansegulvet.

«Låta fanger et aspekt av oss som personer: de energibuntene du opplever når du møter oss eller ser oss på scenen. Samtidig er den bare de 10 synlige prosentene av et isfjell, de resterende 90 prosentene kommer senere» - Sara & Arash

Låta ble til etter en kveld Arash var på byen hvor alt klaffet. Musikken var rå og det føles befriende for han å slippe seg løs og klikke helt. Han måtte vekke Sara da han kom hjem og beskrive hvor gøy det var, og allerede da begynte de å nynne og jamme frem og tilbake.

«Arash har en megafascinerende hjerne med mange melodier, så han spytta ut melodien på “dette æ min jam” og “tror det æ vanskelig, ække veldig vanskelig”. Jeg hoppa på med «golli, golli, golli, golli, golli, yeah», også kom resten bare til med hjelp av ville elementer fra Det kaspiske hav. Det er alltid vanskelig å oversette ord og uttrykk, men direkte oversatt betyr Golli “du er en blomst” på persisk, men vi bruker det som en beskrivelse på hvor fine og fete vi er» - Sara

«Golli Golli» er ute i dag, 11. september.

______

All inn - det er kanskje det som beskriver Sara og Arash best. At de går 100% inn for det de tror på. Og de tror på musikken. Kjærligheten. Ærlighet. Lekenhet. Frihet. Hverandre.

Duoen fra Kristiansand har et misunnelsesverdig sunt søskenforhold. Storesøster og lillebror skriver melodier og tekster sammen og hver for seg. De utfordrer, forbedrer og støtter hverandre. Som artister og som søsken. Sara er en spirituell introvert og Arash en energisk ekstrovert. Det er Sara som har ild i magen, men som selvsikkert venter på at ting skal skje. Mens Arash har is i magen, men er pådriveren som får fart på prosesser og prosjekter. Samspillet mellom dem er fascinerende.

Begge er historiefortellere. Begge er lidenskapelige. Begge elsker å opptre foran publikum. Begge er fans. Av andre, hverandre og av Sara & Arash. Etter tre år med over 300 spillejobber tok de en pause for å fokusere 100% på å skape ny musikk.

Nå er de tilbake.
Musikken er klar.
Det er Sara og Arash også.

Er du?

Turab + Ane Brun = Sant15.10.2020 10:00:00 CESTPressemelding

Fredag 16. oktober slipper Turab låten «Nesten Hjemme» sammen med Ane Brun. Et uforventet samarbeid som kommer til å snike seg rett inn blant dine favoritter i høst. Med hjelp fra produsentene TRXD og et sample av Ane Brun sin «Du gråter så store tåra» fra en livekonsert på YouTube er produksjonen det perfekte bakteppet for Turab sin ærlige låtskriving. - «Nesten Hjemme» handler om å finne et hjem i seg selv, i mennesker og steder man drar og besøker gjennom livet sitt. Det er mange som kommer fra ødelagte hjem, og de på lik linje som alle andre fortjener å etablere et hjem for seg selv, og jeg mener det ikke finnes grenser på hva man kan definere som et «hjem». Det å føle tilhørighet der skoene dine tråkker, forteller Turab. - Jeg ble så positivt overrasket da jeg fikk tilsendt denne utrolig fine låten der deler av min «Du gråter så store tåra» helt naturlig blander seg med Turab sin stemme og melodi. Jeg blir glad av den, supplerer Ane Brun. «Nesten Hjemme» er tilgjengelig på alle pl

NorthKid slipper kjærlighetserklæring15.10.2020 08:00:00 CESTPressemelding