SAP Norge AS

SAP lanserer SAP Build for å frigjøre forretningsekspertise og forplikter seg til å sertifisere to millioner utviklere i samarbeid med Coursera innen 2025

Under den pågående SAP TechEd-konferansen ble en ny og kraftfull tjeneste lansert, som skal legge til rette for fremtidsrettet forretningsutvikling. SAP Build er en utviklingsplattform med lavkodeløsninger som gir forretningsbrukere tilgang til SAP-teknologi, prosesser, data og konteksten som trengs for å ta smartere beslutninger og drive innovasjon. Tjenesten gir brukere uten inngående teknisk kunnskap, de nødvendige ressursene for å etablere bedriftsapplikasjoner, automatisere prosesser og designe nettsteder med dra-og-slipp-teknologi.
Juergen Mueller - Chief Technology Officer and Member of the SAP Executive Board, SAP, Copyright: Josh Line Photography

– SAP Build samler verdens kraftigste forretningsapplikasjoner i en plattform som er designet for forretningsbrukere. I en tid med store endringer gjør SAP Build og partnerskapet med Coursera det mulig for kunder å fremtidssikre virksomheten, og få mest mulig ut av sine teknologiinvesteringer, sier Juergen Mueller, SAP Chief Technology Officer og medlem av Executive Board.

Med SAP Build får forretningsbrukere mulighet til å ta i bruk alt som er inkludert i SAPs Business Technology plattform. Brukere kan enkelt integrere systemer, intelligent overvåke, analysere og automatisere prosesser og bygge applikasjoner – uten å måtte flytte dataene sine til et eksternt system.

Med SAP Signavio får SAP Build-brukere også inngående innsikt i prosessene sine, slik at de vet hva de skal fokusere på for å oppnå størst mulig effekt ved utvikling og automatisering. Det er mer enn 275 000 referansepunkter fra 4 000 forskjellige kunder, samt 1 300 bruksspesifikke arbeidsflyter og automatiseringer, som gjør at kunder umiddelbart kan ta i bruk hele spekteret av forretningsekspertisen som inngår SAPs plattform. Det nye SAP Builders-programmet hjelper brukere med å raskt komme i gang, og få kontakt med andre brukere gjennom nettbasert opplæring og fora for å dele erfaringer med hverandre.

100 millioner forretningsbrukere vil være utviklere innen ti år

– Gitt at etterspørselen etter moderne digitale løsninger er større enn utvikleres kapasitet til å levere dem, ser IDC for seg at forretningsbrukere stadig blir mer involvert i å skape digitale løsninger for å løse viktige forretningsproblemer, sier Arnal Dayaratna, leder for forskning innen programvareutvikling ved IDC.

– IDC forventer at mer enn 100 millioner forretningsbrukere verden over vil være involvert i produksjonen av digitale løsninger de neste ti årene. SAP Build-plattformen og verktøyene for lavkodeløsninger gjør at brukere raskt kan bygge og utvikle digitale løsninger i stor skala, fortsetter Dayaratna.

SAP Build har allerede gitt resultater.

– Takket være SAP Build kunne vi enkelt bygge en bedre kundeopplevelse samtidig som vi reduserte våre utviklingskostnader dramatisk med 90 %. Jeg kunne raskt bygge en applikasjon for å forbedre vårt program for kundereferanser, som igjen vil øke kundetilfredsheten, sier Spencer Cook, XM Advocates Lead hos brukeropplevelseseksperten Qualtrics.

Støtter to millioner profesjonelle utviklere

I takt med at ethvert selskap blir et teknologiselskap, ønsker også SAP å belønne den ferdigheten og innsikten som kun profesjonelle utviklere kan levere. Globalt har dermed SAP forpliktet seg til å øke kompetansen til to millioner utviklere innen 2025. Dette skal skje gjennom å tredoble opplæringstilbudet på SAP Learning som er gratis. Tilbudet leveres i samarbeid med Coursera Inc., en leverandør av læringsplattformer i verdensklasse. Målet er å hjelpe folk med å starte en karriere i SAP-økosystemet og støtte områder med høyteknologibehov.

– Jeg er glad for at SAP nå lanserer et fagbrev på grunnivå med Coursera. Sertifikatet er designet for studenter med forskjellig bakgrunn. Ingen høyskoleutdanning eller bransjeerfaring kreves. Studentene blir forberedt på stillinger på nybegynnernivå i noen av de mest etterspurte feltene. Gjennom samarbeidet med SAP kan vi nå øke tilgjengeligheten på kompetanse og utvide de økonomiske mulighetene for alle, sier Jeff Maggioncalda, administrerende direktør i Coursera.

Disse kunngjøringene er noe av det som blir presentert på TechEd-konferansen. Alt med formål om å hjelpe kunder og partnere med å fortsette transformasjonen som trengs for å lykkes. Fra et helt nytt nettsted for bedriftsapper som øker produktiviteten i skyen, til innovasjoner ved hjelp av intelligente SAP-applikasjoner, SAP Digital Supply Chain-løsninger og SAP-bærekraftsløsninger.

Besøk SAP News Center. Følg SAP på Twitter @SAPNews.

Ulrika Wass
Head of Nordic & Baltic Communications, SAP
ulrika.wass@sap.com

Bilder

Om SAP Norge AS

SAP Norge AS
Universitetsgata 1

SAPs strategi er å bistå enhver virksomhet med å bli mer intelligent og bærekraftig. Som markedsledende innen programvare for bedriftsapplikasjoner hjelper vi selskaper, uavhengig av størrelse og bransje med å drive best mulig: SAP-kunder genererer 87 % av den totale globale handelen. Vår maskinlæring og avanserte analyseteknologier gjør kunders virksomhet til intelligente bedrifter.

SAP gir enkeltpersoner og organisasjoner innsikt i deres virksomhet, og fremmer samarbeid som gjør at de kan ligge ett steg foran konkurrentene. Vi forenkler teknologi for bedrifter slik at de kan benytte vår programvare slik de ønsker– uten stopp. Vår ende-til-ende-pakke med applikasjoner og tjenester gjør det mulig for bedrifter og offentlige kunder på tvers av 25 bransjer globalt å operere lønnsomt, kontinuerlig tilpasse seg og utgjøre en forskjell. Med et globalt nettverk av kunder, partnere, ansatte og tankeledere bidrar SAP til å forbedre folks liv og sikrer at verden fungerer bedre. For mer informasjon, besøk www.sap.com.

Følg pressemeldinger fra SAP Norge AS

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra SAP Norge AS på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra SAP Norge AS

SAP lanserer SAP Datasphere og inngår samarbeid med ledende AI-selskaper9.3.2023 08:20:07 CET | Pressemelding

SAP lanserer SAP Datasphere som gir kunder enklere tilgang til forretningskritisk data. Dette gjør at selskaper kan ta raskere forretningsbeslutninger. SAP inngår også strategiske partnerskap med Collibra, Confluent, Databricks og DataRobot, som er ledende selskaper innen AI. Sammen med sine nye partnere vil SAP kunne bistå millioner av selskaper med å ta forretningskritiske beslutninger på bakgrunn av enorme datamengder.

Kongsberg Automotive moderniserer medarbeideropplevelsen med SAP SuccessFactors19.9.2019 10:33:12 CEST | Pressemelding

SAP annonserte idag at Kongsberg Automotive har implementert SAP SuccessFactors løsninger for å modernisere deres personalprosesser på tvers av hele den globale organisasjonen med mer enn 11,000 ansatte. Med disse løsningene implementert i 19 land verden rundt, samsvarer organisasjonens personalprosesser med deres overordnede organisasjonsstrategi og forplikter til å gi en positiv opplevelse for alle ansatte.

SAP er med på å etablere Value Balancing Alliance for å hjelpe bedrifter med å måle bærekraft og sosial påvirkning26.8.2019 12:07:18 CEST | Pressemelding

SAP er medgrunder av Value Balancing Alliance (VBA), en ideell organisasjon som jobber for å endre oppfatningen av bedrifters sosiale påvirkning. Målet er å etablere en ny standard for å måle og rapportere forskjellige verdier som bedrifter bidrar med til samfunnet. Dette inkluderer sosiale, menneskelige og økonomiske verdier så vel som miljøverdier.