Sanionas styrelseordförande J. Donald deBethizy, VD Rami Levin och andra styrelseledamöter och ledande befattningshavare förvärvar aktier i ordinarie börshandel

2 december 2021

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelar idag att styrelsens ordförande, VD och andra ledamöter i styrelsen och ledningsgruppen har förvärvat 82 000 aktier i bolaget i ordinarie börshandel för totalt 861182 SEK.

Sanionas styrelseordförande J. Donald deBethizy har köpt 20 000 aktier i bolaget, en investering om totalt 228 548 SEK. Koncernchef och VD Rami Levin har köpt 10 000 aktier i bolaget, en investering om totalt 100 045 SEK. Utöver det har sammanlagt 52 000 ytterligare aktier förvärvats av övriga medlemmar i styrelsen och ledningsgruppen. Alla transaktioner har gjorts i ordinarie börshandel genom etablerade aktiemäklare under perioden 19 november 2021 till 2 december 2021.

För ytterligare information, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer, Saniona. Kontor: + 1 (781) 810-9227. E-post: trista.morrison@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 2 december 2021 kl.22.45 CET.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag i klinisk fas som fokuserar på att upptäcka, utveckla och kommersialisera innovativa behandlingar för patienter med sällsynta sjukdomar där tillgängliga behandlingsalternativ saknas. Bolagets huvudkandidat, Tesomet, undergår just nu kliniska studier i mellanfas på hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom – allvarliga, sällsynta sjukdomar som kännetecknas av kraftig viktuppgång, störd ämnesomsättning och okontrollerbar hunger. Saniona har utvecklat en proprietär plattform för läkemedelsupptäckt som är förankrad i IONBASE™, en databas som omfattar över 130 000 föreningar varav över 20 000 är Sanionas proprietära jonkanalsmodulatorer. Med sin expertis inom jonkanaler avancerar Saniona två helägda jonkanalsmodulatorer, SAN711 och SAN903. SAN711 med möjliga tillämpningar inom behandlingen av sällsynta neuropatiska sjukdomar genomgår klinisk prövning i Fas 1, och SAN 903 avanceras i preklinisk utveckling för sällsynta inflammatoriska, fibrotiska och hematologiska sjukdomar. Under ledning av ett erfaret vetenskapligt och operativt team har Saniona en etablerad forskningsorganisation i Köpenhamnsområdet i Danmark och huvudkontor nära Boston, Massachusetts, USA. Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Alation Welcomes Tim Harford OBE as Keynote Speaker at revAlation in London18.8.2022 09:00:00 CEST | Press release

World renowned behavioural economist joins The Very Group CDO to keynote Alation’s industry conference LONDON, Aug. 18, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Alation Inc., the leader inenterprise data intelligence solutions, today announced that revAlation, its flagship industry conference for data professionals across EMEA, will take place on 4th October and 5th October at County Hall, London. The two-day event will feature data networking opportunities, data training, and keynotes from award winning economist, journalist, and broadcaster Tim Harford, and Chief Data Officer of The Very Group, Steve Pimblett. Tim Harford is a bestselling author of books about economics and data, and the writer of the award-winning Financial Times column, The Undercover Economist. Harford will keynote the event and discuss how to use data and economics in everyday life. Steve Pimblett is the Chief Data Officer at leading UK and Ireland online retailer, The Very Group. Pimblett is an experienced data professional, ha

Sampo plc: Disclosure Under Chapter 9 Section 5 of the Securities Market Act (BlackRock, Inc.)18.8.2022 08:30:00 CEST | Press release

SAMPO PLC STOCK EXCHANGE RELEASE 18 August 2022 at 9:30 am Sampo plc: Disclosure Under Chapter 9 Section 5 of the Securities Market Act (BlackRock, Inc.) Sampo plc (business code 0142213-3) has received a disclosure under Chapter 9, Section 5 of the Securities Markets Act, according to which the voting rights attached to Sampo A shares (ISIN: FI009003305) owned directly or indirectly by BlackRock, Inc. (USA tax ID 32-0174421) and its funds decreased on 16 August 2022 below five (5) per cent of Sampo plc’s total voting rights. Sampo's share capital comprises 533,261,351 shares, of which 533,061,351 are A shares and 200,000 are B shares. Each A share entitles its holder to one (1) vote and each B share to five (5) votes. Thus, the total number of votes is 534,061,351. Total positions of BlackRock, Inc and its funds subject to the notification: % of shares and voting rights (total of A)% of shares and voting rights through financial instruments (total of B)Total of both in % (A+B)Resultin