Saniona uppdaterar om utestående optionsprogram

5 augusti 2022

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling, meddelar idag att 6 450 734 optioner har förverkats i 2022. Därmed har den potentiella utspädningen minskat från 11,89 procent till 3,06 procent.

Per den 31 december 2021 hade bolaget 8 402 181 optioner utestående, berättigande till teckning av upp till 8 420 812 nya aktier och motsvarande en utspädning om 11,89 procent.

Per den 31 juli 2022 hade bolaget 1 951 447 optioner utestående, berättigande till teckning av upp till 1 966 211 nya aktier och motsvarande en utspädning om 3,06 procent.

Bolaget har i dagsläget flera utestående optionsprogram. För en beskrivning av programmen hänvisas till not 12 i årsredovisningen för 2021 samt not 5 i delårsrapporten för perioden januari – mars 2022. Till följd av personaluppsägningar under mars och april 2022 förverkades vissa tidigare utfärdade optioner efter 31 mars 2022.

För mer information, vänligen kontakta:
Thomas Feldthus, VD, +45 22109957; thomas.feldthus@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 5 augusti 2022 kl. 08.00 CEST.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling och en mission att dra fördel av sin expertis inom målinriktning mot jonkanaler för att upptäcka, utveckla och leverera innovativa behandlingar för sällsynta sjukdomar. Bolagets längst framskridna produktkandidat, Tesomet™, har avancerats till kliniska studier i mellanfas för behandling av hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom – allvarliga, sällsynta sjukdomar som kännetecknas av svårhanterlig viktuppgång, störd ämnesomsättning och okontrollerbar hunger. Saniona har utvecklat en proprietär plattform för läkemedelsupptäckt som är förankrad i IONBASE™, en databas som omfattar över 130 000 föreningar varav över 20 000 är Sanionas proprietära jonkanalsmodulatorer. Med sin expertis inom jonkanaler avancerar Saniona två helägda jonkanalsmodulatorer, SAN711 och SAN903. SAN711 har framgångsrikt genomgått klinisk prövning i Fas 1 och är positionerad för behandling av neuropatiska smärttillstånd. SAN 903 avanceras i preklinisk utveckling för sällsynta inflammatoriska, fibrotiska och hematologiska sjukdomar. Saniona är baserat i Köpenhamnsområdet i Danmark och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Scandinavian Tobacco Group A/S: Transactions in connection with share buy-back programme8.8.2022 11:45:00 CEST | Press release

Company Announcement No. 49/2022 Copenhagen, 8 Aug 2022 Transactions in connection with share buy-back programme On 19 May 2022, Scandinavian Tobacco Group A/S announced that the share buy-back programme that was initiated 9 March 2022 was increased to an aggregated value of up to DKK 1,000 million. The purpose of the programme is to adjust the Company’s capital structure and meet obligations relating to the Group’s share-based incentive programme. Part of the buy-back programme is executed in accordance with Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (the “Market Abuse Regulation”) and Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052, also referred to as the Safe Harbour rules. Another part of the share buy-back programme is conducted as a directed buy-back from Chr. Augustinus Fabrikker Aktieselskab and C.W. Obel A/S as further described in company announcement no. 35/2022. The share buy-back programme will end no later than 28 February 2023. The fo

Maha Energy AB enters into a Farmout Agreement with Mafraq Energy LLC for Block 70 in Oman8.8.2022 11:00:00 CEST | Press release

Maha Energy AB (publ) (“Maha” or the “Company”), through its wholly owned subsidiary Maha Energy (Oman) Ltd., has entered into an Agreement with Mafraq Energy LLC for Maha to reduce the Participating Interest in the Block 70 Exploration and Production Sharing Agreement (“EPSA”) in Oman from 100% to 65%. Maha will continue to be the Operator of the Block. The Agreement is subject to Government approval in Oman. Maha has decided to reduce its working interest in the onshore oil-bearing Block 70 in Oman by bringing in a strategic Omani partner. The Agreement requires Mafraq Energy LLC to reimburse Maha for their prorated share of all past costs including the signature bonus. Mafraq Energy LLC will also be required to pay their share of all future expenditures on Block 70. Jonas Lindvall, Maha’s CEO said: “We are delighted to have Mafraq Energy LLC join us on Block 70. Mafraq Energy LLC brings extensive experience of the Mafraq field and the surrounding areas in Oman. The fact that Mafraq