Saniona säkrar icke-utspädande tidsbestämt lån om 87 miljoner SEK (10 miljoner USD)

14 juli 2021

Saniona (OMX: SANION) ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelar idag att ett icke-utspädande tidsbestämt låneavtal om 87 miljoner SEK (10 miljoner USD) tecknats med Formue Nord Fokus A/S. Det upptagna lånet kommer att användas för att finansiera Sanionas kliniska utvecklingsprogram och allmänna driftskostnader.

Rami Levin, vd och verkställande direktör för Saniona, kommenterar: ”Vi inledde nyligen en Fas 1-studie av SAN711 och vi förbereder starten av två Fas 2b-studier med Tesomet på Prader-Willis syndrom respektive hypotalamisk fetma. Samtidigt blickar vi framåt och har identifierat sätt att påskynda genomförandet av dessa studier samt möjliggöra en smidig och snabb övergång till nästa skede av klinisk utveckling. Dessa initiativ kommer att kräva ytterligare kapital, varför vi tog detta lån som ger icke-utspädande finansiering på konkurrenskraftiga villkor. Lånet gör det möjligt för oss att stödja dessa initiativ utan att påverka aktiekapitalet.

Lånet är inte förenat med någon utgivning av teckningsoptioner eller aktier, med undantag för en rätt till omvandling i händelse av obestånd. En åtagandeavgift om 6 procent utgår till Formue Nord, vilket innebär att bolaget tillförs 81,78 miljoner SEK netto. Lånet löper med ränta om 1 procent på bruttobeloppet per påbörjad 30-dagarsperiod tills det återbetalats och lösts. Lånet löper ut i juni 2023.

Rasmus Viggers, Chief Investment Officer och partner på Formue Nord, säger: ”Vi ser fortsatt värdeskapande potential i Sanionas strategi för att avancera innovativa läkemedel för sällsynta sjukdomar. Vi är glada att kunna stödja den visionen och vi är övertygade om företagets förmåga att leverera.”

För ytterligare information, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer, Saniona. Kontor: + 1 (781) 810-9227. E-post: trista.morrison@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 14 juli 2021 kl. 14.00 CEST.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på att upptäcka, utveckla och leverera innovativa behandlingar för patienter med sällsynta sjukdomar världen över. För bolagets huvudkandidat, Tesomet, genomförs kliniska studier i mellanfas avseende de sällsynta sjukdomarna hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom, allvarliga sällsynta sjukdomar som kännetecknas av okontrollerbar hunger och svårhanterlig viktuppgång. Sanionas robusta plattform för läkemedelsupptäckt har genererat ett bibliotek av mer än 20 000 proprietära jonkanalsmodulatorer - en i huvudsak outnyttjad läkemedelsklass som är vetenskapligt validerad. Läkemedelskandidaten SAN711 med möjliga tillämpningar inom behandlingen av sällsynta neuropatiska sjukdomar genomgår klinisk prövning i Fas 1, och SAN 903, mot sällsynta inflammatoriska och fibrotiska sjukdomar, avanceras i preklinisk utveckling. Under ledning av ett erfaret vetenskapligt och operativt team har Saniona en etablerad forskningsorganisation i Köpenhamn och huvudkontor nära Boston, Massachusetts, USA. Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Nikkiso Cryogenic Services Recommissioned Air Separation Plant in India for Critical Oxygen Supply28.7.2021 02:30:00 CEST | Press release

TEMECULA, Calif., July 27, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Nikkiso Cryogenic Industries’ Clean Energy & Industrial Gases Group (Group), a subsidiary of Nikkiso Co., Ltd (Japan), is proud to announce they have completed the recommissioning of an Air Separation plant in Patancheru, Hyderabad India. This project was done in coordination with the Telangana government (TEL), and Greenko Foundation (GKO). Due to the ongoing pandemic crisis in India, the Indian government initiated a directive to restart the operation and LOX production to meet the urgent demands for medical oxygen. GKO has taken the old shut-down Oxygen plant on rental basis from Air Water India Private Limited (AWI) for period of (2) two years. In May 2021, the Group partnered along with GKO in recommissioning of the plant. Nikkiso Cryogenic Services provided critical technical support and spare parts, including nozzle actuators and vibration components, and Nikkiso Cosmodyne India Pvt. Ltd. provided field service support. Critica

Invitation to DNO Q2 2021 Earnings Call28.7.2021 00:31:28 CEST | Press release

Oslo, 28 July 2021 – DNO ASA, the Norwegian oil and gas operator, will publish its Q2 2021 operating and interim financial results on 29 July 2021 at 07:00 (CEST). A videoconference call with executive management will follow at 15:00 (CEST). Please visit www.dno.no for login details. – For further information, please contact: Media: media@dno.no Investors: investor.relations@dno.no – DNO ASA is a Norwegian oil and gas operator focused on the Middle East and the North Sea. Founded in 1971 and listed on the Oslo Stock Exchange, the Company holds stakes in onshore and offshore licenses at various stages of exploration, development and production in the Kurdistan region of Iraq, Norway, United Kingdom, Netherlands, Ireland and Yemen. – This information is subject to the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

Synchronoss Names Christina Gabrys Chief Legal Officer27.7.2021 22:05:00 CEST | Press release

BRIDGEWATER, N.J., July 27, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Synchronoss Technologies, Inc. (NASDAQ: SNCR), a global leader and innovator of cloud, messaging and digital products and platforms, today announced the appointment of Christina “Chrissy” Gabrys as Chief Legal Officer. Gabrys succeeds Ronald Prague who is stepping down after 15 years with the company to pursue other interests. In her new role, Gabrys will oversee all legal affairs for the company. “Ron has played a significant role in shaping the Synchronoss that we are today. His leadership in negotiating and closing customer agreements, completing acquisitions and the company’s other financial endeavors – including his contribution to the successful recent recapitalization of the company – has been invaluable and he will be greatly missed,” said Jeff Miller, President and CEO of Synchronoss. “I would like to thank Ron for all he’s contributed to the business. We will always consider him part of the Synchronoss family and wish him w

SBM Offshore signs FPSO Almirante Tamandaré contracts27.7.2021 18:37:16 CEST | Press release

July 27, 2021 SBM Offshore is pleased to announce it has signed contracts with Petróleo Brasileiro S.A. (Petrobras) for the 26.25 years lease and operation of FPSO Almirante Tamandaré. These contracts follow the signing of the binding Letter of Intent as announced on February 25, 2021. FPSO Almirante Tamandaré will be deployed at the Búzios field in the Santos Basin approximately 180 kilometers offshore Rio de Janeiro in Brazil. SBM Offshore is progressing with the design and construction using its industry leading Fast4Ward® program. Delivery of the FPSO is expected in the second half of 2024. CorporateProfile The Company’s main activities are the design, supply, installation, operation and the life extension of floating production solutions for the offshore energy industry over the full lifecycle. The Company is market leading in leased floating production systems, with multiple units currently in operation. As of December 31, 2020, the Company employs approximately 4,570 people worl