Saniona publicerar sin delårsrapport för det tredje kvartalet 2022

Q3 2022 (Q3 2021)Jan–sep 2022 (jan–sep 2021)
Intäkter uppgick till 2,4 MSEK (2,3 M)Intäkter uppgick till 12,0 MSEK (7,6 M)
Rörelseresultat uppgick till 21,8 MSEK (-88,2 M)
Periodens resultat uppgick till 17,5 MSEK (-93,7 M)
Rörelseresultat uppgick till -203,1 MSEK (-286,7 M)
Periodens resultat uppgick till -204,4 MSEK (-281,8 M)
Resultat per aktie uppgick till 0,28 SEK (-1,50)Resultat per aktie uppgick till -3,28 SEK (-4,52)
Resultat per aktie efter utspädning uppgick till 0,28 SEK (-1,50)Resultat per aktie efter utspädning uppgick till -3,28 SEK (-4,52)

Väsentliga händelser under Q3 2022

• Den 16 augusti avancerade Saniona sitt Kv7-jonkanalsprogram för epilepsi till fasen leadoptimering – den sista fasen av läkemedelsupptäckt innan valet av en eventuell läkemedelskandidat.
  • Den 30 september förlängde Saniona låneavtalet med Formue Nord med resultatet att kassan räcker längre. Lånets löptid förlängdes med sju månader och lånets förfallodatum ändras därmed från 30 juni 2023 till 31 januari 2024.

Händelser efter rapportperiodens utgång

• Den 3 november meddelade Saniona att SAN903 är redo att påbörja den regulatoriska processen för att inleda klinisk prövning i Fas 1.

Kommentar från VD
”Vi gör fortsatta framsteg i partnerskapsdiskussionerna och utvecklingen av vår pipeline under det tredje kvartalet. Samtidigt har vi minskat kostnaderna och sett till att kassan räcker längre – fram till 2024 – utan att behöva anskaffa ytterligare finansiering. Saniona har en bred pipeline av produkter, ett mycket motiverat och yrkeskunnigt team och stor erfarenhet av partnersamarbeten. Jag är övertygad om att de affärsutvecklingsåtgärder vi vidtar kommer att ta oss genom den här svåra perioden för börsnoterade bioteknikbola, och att vår pipeline kommer att leverera nya och värdefulla medicinska framsteg.”

Thomas Feldthus, VD, +45 22109957; thomas.feldthus@saniona.com

Denna information är sådan information som Saniona AB (publ) är skyldigt att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning och lagen om värdepappersmarknaden. Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 17november 2022 kl. 8.00 CET.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag i klinisk fas som fokuserar på att upptäcka och utveckla läkemedel som modulerar jonkanaler. Bolagets längst framskridna läkemedelskandidat, Tesomet™, har avancerats till kliniska studier i mellanfas för sällsynta ätstörningar. Med sin expertis inom jonkanaler avancerar Saniona två läkemedelskandidater, SAN711 och SAN903. SAN711 har framgångsrikt genomgått klinisk prövning i Fas 1 för behandling av neuropatiska smärttillstånd. SAN903 är redo för klinisk prövning i Fas 1 för behandling av inflammatoriska och fibrotiska sjukdomar. Bolaget har forsknings- och utvecklingssamarbeten med Boehringer Ingelheim GmbH, Productos Medix, S.A de S.V och Cephagenix ApS. Saniona är baserat i Köpenhamn i Danmark och aktien är noterad på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Camposol Holding PLC - Invitation to the Third Quarter 2022 Financial Results Presentation26.11.2022 00:03:54 CET | Press release

Camposol Holding PLC will announce its financial results of the third quarter of 2022 on Tuesday, November 29, at 13:00 (GMT -5). The call will be conducted by our CEO, Jose Antonio Gomez - Bazan. Use the following link to register and participate in the call: Participant Registration URL: https://register.vevent.com/register/BI64a53cb1ca2843bdb219d095254b1c94 Participants are advised to log on to the service and check their settings a few minutes before the conference call begins. About CAMPOSOL CAMPOSOL is a multinational company that provides families around the world with fresh and healthy food. We have operations in Chile, Colombia, Mexico, Peru, and Uruguay, commercial offices in North America, Europe, and Asia, a corporate office in Costa Rica, and trusted relationships with the main supermarkets worldwide, as well as customers in more than 40 countries. We are involved in the harvest, processing, and marketing of high-quality agricultural products such as avocados, blueberries,

Cool Company Ltd. - Granting of Share Options and Restricted Stock Units to Primary Insiders and Mandatory Notifications of Trade25.11.2022 22:42:08 CET | Press release

Bermuda, November 25, 2022: Reference is made to the stock exchange notice from Cool Company Ltd. (“CoolCo” or the “Company”) on November 25, 2022 announcing that the board of directors of the Company (the “Board”) had resolved to implement a long-term incentive program for employees, management and board members of the Company and its affiliates (the "LTIP"). Pursuant to the LTIP, the Board has resolved to grant options over a total number of 1,237,423 shares and 115,000 restricted stock units to employees, management and board members of the Company (equivalent to approximately 2.25% and 0.2% of the Company's share capital, respectively), of which 11,507 restricted stock units and options over a total number of 742,454 shares were granted to primary insiders of the Company (equivalent to approximately 0.02% and 1.38% of the Company's share capital, respectively). Each share option, when exercised, carries the right to acquire one share in CoolCo, giving the right to acquire up to in