Saniona presenterar på Oppenheimers 31:a årliga hälso- och sjukvårdskonferens

10 mars 2021

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelar idag att Rami Levin, Sanionas VD, kommer att presentera på Oppenheimers 31:a årliga hälso- och sjukvårdskonferens den 16-18 mars 2021.

Närmare uppgifter enligt nedan:
Oppenheimer 31st Annual Healthcare Conference
Datum: 17 mars 2021
Tid: 14.20 CET / 9.20 a.m. EST
Länk till webbsändning: https://wsw.com/webcast/oppenheimer9/sanion.st/3758689

Eventet kommer att finnas tillgängligt i ca 90 dagar på sidan ”Företagspresentationer” på Sanionas webbplats: https://saniona.com/se/investors/company-presentations/.

För mer information, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer, Saniona. Kontor: + 1 (781) 810-9227. E-post: trista.morrison@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande den 10 mars 2021 kl. 14.00 CET.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på att upptäcka, utveckla och leverera innovativa behandlingar för patienter med sällsynta sjukdomar världen över. Bolagets huvudkandidat, Tesomet, befinner sig i klinisk mellanfas avseende de sällsynta sjukdomarna Prader-Willis syndrom och hypotalamisk fetma. Saniona har även en bred pipeline baserad på den egna plattformen för läkemedelsupptäckt inom jonkanaler, där huvudkandidaten SAN711 ska inleda fas 1-studier på sällsynta neuropatiska sjukdomar. Saniona avser att utveckla och kommersialisera sina produkter inom sällsynta sjukdomar internt. Andra program har utlicensierats, vilket kan tillföra ytterligare intäkter i framtiden. Saniona är baserat i Köpenhamn i Danmark och i Boston, Mass. i USA. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Application is based on Phase 2b/3 SELECTION study data with patients with moderately to severely active ulcerative colitis Mechelen, Belgium;23April 2021;06.01 CET; –Galapagos NV (Euronext & Nasdaq: GLPG) today report that their collaboration partnerGilead Sciences K.K. (“Gilead”) and Eisai Co., Ltd. (“Eisai”)today announced that Gilead submitted an application to Japan’s Pharmaceuticals and Medical Devices Agency (PMDA) for approval of filgotinib for an additional indication to treat patients with moderately to severely active ulcerative colitis (UC).Filgotinib is a new oral Janus kinase (JAK) inhibitor approved in Japan in September 2020 for the treatment of rheumatoid arthritis. This latest regulatory submission is based on data from the randomized, double-blind, placebo-controlled Phase 2b/3 SELECTION study evaluating the efficacy and safety of filgotinib for the induction and maintenance of remission in patients with moderately to severely active ulcerative colitis who have had a

Camposol Holding PLC Invitation to the Presentation of Fourth Quarter and Audited Full Year 2020 Financial Results23.4.2021 02:00:00 CEST | Press release

Camposol Holding PLC will announce the results for the full year 2020 on Thursday, April 29, 2021. In connection with the release, a telephone conference will be held at 9:30 a.m. (Lima) as described below. The presentation will be published at 8:30 a.m. (Lima) and will be available on the Company's website. In connection with the earnings release Samuel Dyer Coriat, CEO, and Andrés Colichón Sas, CFO, will host a conference call presentation and a Q&A session at 9:30 a.m. (Lima). To participate in the conference call, please use the following numbers: London, UK Local +0800 028 8438 US/Canada International +1 409 981 0728 Zurich, Switzerland, Local +044 580 1740 Oslo, Norway, Local +47 8001 6162 Colombia, National Free Phone +01 800 518 5094 Chile, National Free Phone +56 800 914 686 Peru, National Free Phone +51 0800 71470 Participants will be asked for their name and conference ID. The Camposol conference ID is: 2466977 Audio access for the meeting is available by dialing the above-m

CrossAmerica Partners LP Maintains Quarterly Distribution22.4.2021 22:30:00 CEST | Press release