Saniona minskar sin ägarandel i Scandion Oncology till under 5 procent som ett resultat av Scandions framgångsrika företrädesemission

16 december 2020

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, tillkännager idag att företaget minskar sin ägarandel i Scandion Oncology A/S (Spotlight Stock Market: SCOL) till under 5 procent. Minskningen är ett resultat av den företrädesemission som Scandion Oncology genomförde 15 december 2020.

Scandion Oncology bildades 2017 genom en avknoppning av tillgångar från Saniona. I tillgångarna ingick SCO-101, en first-in-class molekyl inriktad mot kemoterapiresistens, tillsammans med besläktade molekyler och teknisk kompetens.

För mer information, vänligen kontakta

Trista Morrison, Chief Communications Officer, Saniona. Kontor: + 1 (781) 810-9227. e-post: trista.morrison@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 16 december 2020 kl. 08:00 CET.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på att upptäcka, utveckla och leverera innovativa behandlingar för patienter med sällsynta sjukdomar världen över. Bolagets huvudkandidat, Tesomet, befinner sig i klinisk mellanfas avseende de sällsynta sjukdomarna Prader-Willis syndrom och hypotalamisk fetma. Saniona har även en bred pipeline baserad på den egna plattformen för läkemedelsupptäckt inom jonkanaler, där huvudkandidaten SAN711 ska inleda fas 1-studier på sällsynta neuropatiska sjukdomar. Saniona avser att utveckla och kommersialisera sina produkter inom sällsynta sjukdomar internt. Andra program har utlicensierats, vilket kan tillföra ytterligare intäkter i framtiden. Saniona är baserat i Köpenhamn i Danmark och i Boston, Mass. i USA. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

RAPALA VMC CORPORATION STRENGTHENS ITS ROD AND REEL BUSINESS BY ACQUIRING OKUMA BRAND AND ASSOCIATED PROPERTY RIGHTS FROM OKUMA FISHING TACKLE CO. LTD IN EUROPE AND RUSSIA AND CONCLUDES SUPPLY AGREEMENT FOR THE AREA27.1.2021 12:00:00 CETPress release

Rapala VMC Corporation Stock Exchange Release January 27, 2021 at 13:00 p.m. RAPALA VMC CORPORATION STRENGTHENS ITS ROD AND REEL BUSINESS BY ACQUIRING OKUMA BRAND AND ASSOCIATED PROPERTY RIGHTS FROM OKUMA FISHING TACKLE CO. LTD IN EUROPE AND RUSSIA AND CONCLUDES SUPPLY AGREEMENT FOR THE AREA Rapala VMC Corporation (“Rapala VMC“) and Okuma Fishing Tackle Co Ltd (“Okuma”) have agreed that Okuma will transfer to Rapala VMC its European and Russian trademarks and associated intangible assets against a consideration of 8 million USD. Simultaneously Rapala VMC and Okuma have agreed to conclude a supply agreement to buy Okuma branded reels and rods from Okuma. Rapala will commence with the sales of Okuma products to some extent in selected European countries in 2021, but the large scale European wide and Russian launch of Okuma brand will occur in 2022. Through combination of Okuma’s innovation and manufacturing capabilities with Rapala VMC’s strong marketing, customer knowledge and distribut

Press and analyst meeting27.1.2021 11:00:00 CETPress release

On Thursday 11 February 2021, at 10:00 CET, Bilia’s year-end report 2020 will be published. On the same day Bilia arranges press and analyst meetings, where CEO Per Avander and CFO Kristina Franzén will present the report and answer questions. There will be one meeting in Swedish at 12:30 (CET) and one meeting in English at 14:30 (CET). They are telephone meetings and you call telephone number +46 (0)8 22 90 90 and enter code 674445. If you need a toll free phone number outside Sweden, please contact us for a country specific telephone number. Gothenburg January 27, 2021 Bilia AB (publ) For information please contact: Per Avander, Managing Director and CEO, +46 (0)10 497 70 00, per.avander@bilia.se Kristina Franzén, CFO, +46 (0)10 497 73 40, kristina.franzen@bilia.se Facts about the Bilia Group Bilia is one of Europe’s largest car dealership chains with a leading position within service and sales of cars and transport vehicles. Bilia has about 140 facilities in Sweden, Norway, Germany,