Saniona medverkar vid flera kommande digitala investerarkonferenser

5 januari 2022

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelar idag att bolaget kommer att hålla presentationer vid ett flertal kommande digitala investerarkonferenser. Närmare uppgifter enligt nedan:

LifeSci Partners 11th Annual Corporate Access Event (panelmöte och 1:1-möten)
Datum/tid: 6 januari 2022, 14.00 östkusttid / 20.00 svensk tid, CET
Presentatör: Rami Levin, koncernchef och VD
Länk till webbsändning, panel: https://wsw.com/webcast/lifesci3/panel10/2456850

Aktiespararna Digitala Aktiekvällen
Datum/tid: 12 januari 2022, 13.00 östkusttid / 19.00 svensk tid, CET
Presentatör: Trista Morrison, Chief Communications Officer
Länk till webbplats: https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/digitala-aktiekvallen-12-januari-2022

HC Andersen Capital Company Introduction
Datum/tid: 19 januari 2022, 09.00 östkusttid / 15.00 svensk tid, CET
Presentatör: Rami Levin, koncernchef och VD
Länk till webbsändning: https://hcandersencapital643.clickmeeting.com/saniona-company-introduction/register

Aktieportföljen Live
Datum/tid: 8 februari 2022, 08.45 östkusttid / 14.45 svensk tid, CET
Presentatör: Trista Morrison, Chief Communications Officer
Länk till webbplats: Ännu ej tillgänglig

Presentationstider och länkar till live-webbsändningar kommer allt eftersom de blir tillgängliga att läggas ut på Sanionas webbplats, under ”Event och presentationer”:https://ir.saniona.com/sv/events-and-presentations. Webbsändningar kommer att finnas tillgängliga live via länkarna ovan. De inspelade webbsändningarna kommer därefter att finnas arkiverade på Sanionas webbplats i ungefär 90 dagar.

För ytterligare information, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer, Saniona. Kontor: + 1 (781) 810-9227. E-post: trista.morrison@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 5 januari 2022 kl. 16.45 CET.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag i klinisk fas som fokuserar på att upptäcka, utveckla och kommersialisera innovativa behandlingar för patienter med sällsynta sjukdomar där tillgängliga behandlingsalternativ saknas. Bolagets huvudkandidat, Tesomet, undergår just nu kliniska studier i mellanfas på hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom – allvarliga, sällsynta sjukdomar som kännetecknas av kraftig viktuppgång, störd ämnesomsättning och okontrollerbar hunger. Saniona har utvecklat en proprietär plattform för läkemedelsupptäckt som är förankrad i IONBASE™, en databas som omfattar över 130 000 föreningar varav över 20 000 är Sanionas proprietära jonkanalsmodulatorer. Med sin expertis inom jonkanaler avancerar Saniona två helägda jonkanalsmodulatorer, SAN711 och SAN903. SAN711 med möjliga tillämpningar inom behandlingen av sällsynta neuropatiska sjukdomar genomgår klinisk prövning i Fas 1, och SAN 903 avanceras i preklinisk utveckling för sällsynta inflammatoriska, fibrotiska och hematologiska sjukdomar. Under ledning av ett erfaret vetenskapligt och operativt team har Saniona en etablerad forskningsorganisation i Köpenhamnsområdet i Danmark och huvudkontor nära Boston, Massachusetts, USA. Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Winners Announced in the Seventh Annual Stevie® Awards for Great Employers8.8.2022 15:00:00 CEST | Press release

Top Winners Include IBM and Tata Consultancy Services FAIRFAX, Va., Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- Winners in the 2022 (seventh annual) Stevie® Awards for Great Employers, an international competition, were announced today. The awards recognize the world’s best employers and the human resources professionals, teams, achievements, and HR-related products and suppliers who help to create and drive great places to work. Among the organizations with the most Stevie-winning nominations are IBM, worldwide (27 Gold, Silver, and Bronze wins), Tata Consultancy Services, worldwide (23), Enerjisa Enerji, Turkey (21), Bank of America, USA (18), Cathay United Bank, Taiwan (10), Globe Telecom, Inc., Philippines (10), MİGROS, Turkey (10), Abu Dhabi Customs, United Arab Emirates (8), DHL Global Forwarding, Germany (8), Sabanci Holding, Turkey (8), İGA (İstanbul Grand Airport), Turkey (7), Megaphone, Australia (7), and NEQSOL HOLDING, Azerbaijan (7). Visit www.StevieAwards.com/HR for a full list of

J.M. Huber Corporation Signs Agreement to Acquire the Biolchim Group From NB Renaissance, Chequers Capital and Management Team8.8.2022 15:00:00 CEST | Press release

ATLANTA, Aug. 08, 2022 (GLOBE NEWSWIRE) -- J.M. Huber Corporation (Huber)—a global, family-owned specialty engineered materials manufacturing company—announced today that it has signed a binding agreement to acquire full control of the Biolchim Group from NB Renaissance, Chequers Capital and the Biolchim Group management team. The Biolchim Group, managed and headed by Galileo Quattro SARL, has its main operating base in Italy and is a leading producer and distributor of a full range of specialty plant nutrition and biostimulants. Closing of the sale, anticipated to occur by the end of 2022, is subject to customary closing conditions including the foreign direct investment approval in Italy. All the companies in the Biolchim Group—including Biolchim S.p.A, Cifo, Ilsa S.p.A, Matécsa Kft, and West Coast Marine-Bio Processing Corp.—are within the scope of the purchase. The Biolchim Group operates eight production plants globally and its products—biostimulants, trace elements, and water sol