Saniona medverkar vid flera kommande digitala investerarkonferenser

5 januari 2022

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelar idag att bolaget kommer att hålla presentationer vid ett flertal kommande digitala investerarkonferenser. Närmare uppgifter enligt nedan:

LifeSci Partners 11th Annual Corporate Access Event (panelmöte och 1:1-möten)
Datum/tid: 6 januari 2022, 14.00 östkusttid / 20.00 svensk tid, CET
Presentatör: Rami Levin, koncernchef och VD
Länk till webbsändning, panel: https://wsw.com/webcast/lifesci3/panel10/2456850

Aktiespararna Digitala Aktiekvällen
Datum/tid: 12 januari 2022, 13.00 östkusttid / 19.00 svensk tid, CET
Presentatör: Trista Morrison, Chief Communications Officer
Länk till webbplats: https://www.aktiespararna.se/aktiviteter/digitala-aktiekvallen-12-januari-2022

HC Andersen Capital Company Introduction
Datum/tid: 19 januari 2022, 09.00 östkusttid / 15.00 svensk tid, CET
Presentatör: Rami Levin, koncernchef och VD
Länk till webbsändning: https://hcandersencapital643.clickmeeting.com/saniona-company-introduction/register

Aktieportföljen Live
Datum/tid: 8 februari 2022, 08.45 östkusttid / 14.45 svensk tid, CET
Presentatör: Trista Morrison, Chief Communications Officer
Länk till webbplats: Ännu ej tillgänglig

Presentationstider och länkar till live-webbsändningar kommer allt eftersom de blir tillgängliga att läggas ut på Sanionas webbplats, under ”Event och presentationer”:https://ir.saniona.com/sv/events-and-presentations. Webbsändningar kommer att finnas tillgängliga live via länkarna ovan. De inspelade webbsändningarna kommer därefter att finnas arkiverade på Sanionas webbplats i ungefär 90 dagar.

För ytterligare information, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer, Saniona. Kontor: + 1 (781) 810-9227. E-post: trista.morrison@saniona.com

Informationen lämnades, genom ovanstående kontaktpersons försorg, för offentliggörande 5 januari 2022 kl. 16.45 CET.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag i klinisk fas som fokuserar på att upptäcka, utveckla och kommersialisera innovativa behandlingar för patienter med sällsynta sjukdomar där tillgängliga behandlingsalternativ saknas. Bolagets huvudkandidat, Tesomet, undergår just nu kliniska studier i mellanfas på hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom – allvarliga, sällsynta sjukdomar som kännetecknas av kraftig viktuppgång, störd ämnesomsättning och okontrollerbar hunger. Saniona har utvecklat en proprietär plattform för läkemedelsupptäckt som är förankrad i IONBASE™, en databas som omfattar över 130 000 föreningar varav över 20 000 är Sanionas proprietära jonkanalsmodulatorer. Med sin expertis inom jonkanaler avancerar Saniona två helägda jonkanalsmodulatorer, SAN711 och SAN903. SAN711 med möjliga tillämpningar inom behandlingen av sällsynta neuropatiska sjukdomar genomgår klinisk prövning i Fas 1, och SAN 903 avanceras i preklinisk utveckling för sällsynta inflammatoriska, fibrotiska och hematologiska sjukdomar. Under ledning av ett erfaret vetenskapligt och operativt team har Saniona en etablerad forskningsorganisation i Köpenhamnsområdet i Danmark och huvudkontor nära Boston, Massachusetts, USA. Bolagets aktie är listad på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX: SANION). Läs mer på www.saniona.com.

Scandinavian Tobacco Group A/S: Transactions in connection with share buy-back programme17.1.2022 09:15:00 CET | Press release

Company Announcement No. 3/2022 Copenhagen, 17 January 2022 Transactions in connection with share buy-back programme On 10 March 2021, Scandinavian Tobacco Group A/S (“STG”) announced that a share buy-back programme of an aggregated price of up to DKK 600 million was launched with the purpose to adjust the Company’s capital structure and meet obligations relating to the Group’s share-based incentive programme. The buy-back programme is executed in accordance with Regulation No. 596/2014 of the European Parliament and Council of 16 April 2014 (the “Market Abuse Regulation”) and Commission Delegated Regulation (EU) 2016/1052, also referred to as the Safe Harbour rules. The share buy-back programme will end no later than 28 February 2022. The following transactions have been executed from 10 January to 14 January 2022: Number of sharesAverage purchase price, DKKTransaction value, DKKAccumulated, last announcement4,015,833513,137,59110 January 202221,758137.472,990,98111 January 202214,980

Stolt-Nielsen Limited to Host a Video Conference to Present the Fourth Quarter and Full Year 2021 Results17.1.2022 09:00:00 CET | Press release

LONDON, January 17 , 2022 – Stolt-Nielsen Limited (Oslo Børs: SNI) will host a video conference to present the Company’s unaudited results for the fourth quarter and full year 2021 on Thursday, January 27, 2022 at 14:00 CET (08:00 EST, 13:00 GMT). The presentation and video conference will be hosted by: - Mr. Niels G. Stolt-Nielsen - Chief Executive Officer, Stolt-Nielsen Limited - Mr. Jens F. Grüner-Hegge - Chief Financial Officer, Stolt-Nielsen Limited - Mr. Lucas Vos - President, Stolt Tankers Those who wish to watch the live broadcast may access it here The presentation will be published on our website: https://www.stolt-nielsen.com/en/investors/reports-presentations/ For additional information please contact: Jens F. Grüner-Hegge Chief Financial Officer UK +44 (0) 20 7611 8985 j.gruner-hegge@stolt.com Ellie Davison Head of Corporate Communications UK +44 (0) 20 7611 8926 e.davison@stolt.com About Stolt-Nielsen Limited Stolt-Nielsen Limited (SNL or 'the Company') is a long-term inv