Saniona meddelar utfall i optionsinlösen

23 september 2020

Saniona (OMX: SANION), ett biofarmaceutiskt företag med klinisk utveckling fokuserad på sällsynta sjukdomar, meddelade idag utfallet i inlösen av teckningsoptioner av serie TO 2, vilka emitterades i samband med Sanionas företrädesemission och riktade emission under det första kvartalet 2020. Under perioden 7 – 21 september 2020 har innehavare av teckningsoptioner av serie TO 2 kunnat teckna aktier med stöd av teckningsoptioner. Totalt nyttjades 1 329 141 teckningsoptioner av serie TO 2, vilket motsvarar en nyttjandegrad om cirka 90 procent. Saniona tillförs därmed cirka 33,2 MSEK (3,6 MUSD) före emissionskostnader, vilka beräknas uppgå till cirka 0,4 MSEK.

Antal aktier och aktiekapital
Saniona tillförs cirka 33,2 MSEK före emissionskostnader. Emissionskostnaderna beräknas uppgå till cirka 0,4 MSEK. När de nya aktierna har registrerats hos Bolagsverket kommer antalet aktier i Saniona uppgå till 62 372 831 stycken och aktiekapitalet uppgå till 3 118 641,55 SEK.

”Saniona har haft ett mycket spännande och intensivt år, med en expansion i USA samt en betydande finansieringsrunda som tillförde bolaget cirka 65 MUSD i kapital. Med aktieägarnas nyttjande av teckningsoptionerna av serie TO 2 står vi ännu bättre rustade och kan fortsätta accelerera vår expansion och tillväxtresa. Vi är tacksamma för det visade förtroendet för bolagets strategi framåt”, säger Rami Levin, Koncernchef och VD.

Finansiell rådgivare, legal rådgivare och emissionsinstitut
Sedermera Fondkommission är finansiell rådgivare samt emissionsinstitut och Setterwalls Advokatbyrå är legal rådgivare åt Saniona i samband med utgivandet och nyttjandet av teckningsoptioner av serie TO 2.

För mer information om teckningsoptioner av serie TO 2, vänligen kontakta Sedermera Fondkommission
Tel: +46 40-615 14 10, epost: issuingservices@sedermera.se

För mer information om Saniona, vänligen kontakta
Trista Morrison, Chief Communications Officer. Telefon + 1 (858) 229 1738. Epost: trista.morrison@saniona.com

Denna information är sådan information som Saniona AB (publ) är skyldig att offentliggöra enligt EU:s marknadsmissbruksförordning. Informationen lämnades för offentliggörande via kontaktpersonen som anges ovan, klockan 19:00 CEST den 23 september 2020.

Om Saniona
Saniona är ett biofarmaceutiskt företag som fokuserar på forskning, utveckling och kommersialisering av behandlingar mot sällsynta sjukdomar i centrala nervsystemet. Bolaget har fyra program i klinisk utveckling. Saniona har för avsikt att utveckla och kommersialisera behandlingar av sällsynta indikationer såsom hypotalamisk fetma och Prader-Willis syndrom på egen hand. Forskningen är inriktad på jonkanaler och bolaget har en bred portfölj av projekt i tidig fas. Saniona har samarbeten med Boehringer Ingelheim GmbH, Productos Medix, S.A de S.V och Cadent Therapeutics. Saniona har sin bas i Köpenhamn, och i Boston, USA. Bolagets aktier är noterade på Nasdaq Stockholm Small Cap (OMX:  SANION). Läs mer på www.saniona.com.

VIKTIG INFORMATION
Informationen i detta pressmeddelande varken innehåller eller utgör ett erbjudande att förvärva, teckna eller på annat sätt handla med aktier, teckningsoptioner eller andra värdepapper i Saniona. Inbjudan till berörda personer att teckna units bestående av teckningsoptioner i Saniona har endast skett genom det prospekt som Saniona offentliggjorde den 14 februari 2020.

Statkraft AS: Offentliggjøring av resultater for tredje kvartal 202026.10.2020 11:25:36 CETPressemelding

Statkraft offentliggjør resultater for tredje kvartal 2020 torsdag 29. oktober 2020 klokken 08.00. Materialet vil være tilgjengelig på Statkrafts internettsider www.statkraft.no/ir og på Oslo Børs www.newsweb.no. Direkte webcast Kl. 09.00: Statkraft presenterer resultatene på webcast som overføres direkte på www.statkraft.no. Presentasjonen holdes på engelsk. Kontaktperson: Arild Ratikainen, Investor Contact, tlf.: +47 971 74 132, e-post: arild.ratikainen@statkraft.com Denne opplysningen er informasjonspliktig etter verdipapirhandelloven §5-12

Nokia wins 5G deal with Finnish Shared Network (SYV)26.10.2020 10:00:00 CETPress release

Press Release Nokia wins 5G deal with Finnish Shared Network (SYV) Nokia has been selected as a supplier for SYV’s radio access network (RAN) equipment and managed services The deal includes the rollout of 5G RAN equipment and modernization of existing 2G, 3G and 4G sites across northern and eastern FinlandThree-year rollout will begin in early 2021 and is planned to be completed by the end of 2023. 26 October 2020 Espoo, Finland – Nokia today announced it has been selected by Finnish Shared Network Ltd (SYV) – a joint operation by DNA Oyj and Telia Finland Oyj – as a supplier of 5G radio network equipment including deployment and managed services. The modernized network will enable SYV to provide advanced 5G services in a cost-efficient manner across northern and eastern parts of Finland. The deal will see Nokia replace SYV’s current radio access network equipment, offer digital deployment for faster time to market, and comprehensive managed services over the course of the three-year