Sandra Lyng vil gi alle en klem

«HUG» startet som en lettbent og glad «f**k Corona»-låt som ble til, om ikke akkurat på ti minutter, så nesten. Dansbart om å endelig kunne gi hverandre en klem og ha det gøy sammen. Og den har blitt en låt som nok blir morsom på TikTok og som Sandra Lyng gleder seg noe vanvittig til å spille live.

HUG artwork

Men så ble den noe mer.
For selv om de fleste av oss har kjent på savnet av noe så enkelt som å kunne gi hverandre en klem, danse sammen eller treffes over en øl, så har vi hatt det OK.
Med kjæreste eller venner eller en kohort som gir oss noe av den nærheten som er så uendelig viktig for oss mennesker.
Men for noen – mange – er ikke savnet etter denne nærheten knyttet til pandemien, men et savn i livet.
Det er mange som ikke har noen å klemme på eller danse og feste med uansett.
Sandra har derfor inngått et samarbeid med MHU – Mental Helse Ungdom – for å bidra med både fokus og penger til en sak hun brenner for.

Mental Helse Ungdom er en medlemsbasert interesseorganisasjon for barn og unge opp til 36 år. De jobber for økt åpenhet om psykisk helse, forebygging av psykiske plager og et bedre psykisk helsetilbud. Du finner informasjon om MHU og HUG t-skjorter på hjemmesiden
mentalhelseungdom.no Alle inntekter fra salget går uavkortet til MHU.

Selv har Sandra Lyng vært åpen om sine utfordringer, og i tillegg til å være artist og låtskriver er «hele Norges Sandra» også foredragsholder, forfatter og talskvinne for blant annet spiseforstyrrelser og mental helse.
Samarbeidet med MHU er naturlig for artisten som ønsker å bruke sin plattform som influencer til mer enn å fremme egen karriere.

«Å kunne sette søkelyset på organisasjoner, individer, prosjekter og produkter som fremmer positive verdier for mennesker og planeten vår er viktig for meg.
Og arbeidet Mental Helse Ungdom gjør, og det de står for med «mot, åpenhet og likeverd», er helt i tråd med hva jeg ønsker å fremme. Og klemme!»

Fra fredag 21. mai kan du klemme Sandra Lyng og «HUG» inn i spillelistene dine, og kul t-skjorte som støtter Mental Helse Ungdom bestiller du via hjemmesiden
mentalhelseungdom.no

HUG artwork