Sandra Lyng slipper nydelig låt på egen dialekt

Universal Music

Det har vært en innholdsrik høst for Sandra Lyng. I Stjernekamp har hun uke etter uke levert på et høyt nivå, noe som har resultert i en semifinaleplass som går av stabelen på lørdag.

I tillegg slapp hun nylig to nye bøker og ny musikk i Corny-serien for barn.

Nå er hun aktuell med singelen «Kvitt flagg» som er skrevet sammen med Ruben Markussen (Lay By Me, Walls) og Magnus Bertelsen (Alan Walker, Marcus & Martinus). Låten er oppfølgeren til «Det bli bra igjen» som har vært A-listet på NRK P1 gjennom hele sommeren.

«Kvitt Flagg» handler om den frykten man har når man skal gi hjertet sitt til noen andre, å gi den andre personen makten til å knuse det. Jeg heiser flagget, jeg gir meg over, og jeg håper du tar vare på det. Dette er noe alle har følt på. Er følelsene gjensidige? Er jeg god nok? Det er litt skummelt, men jeg satser med hele meg og gir meg over. Låta betyr veldig mye for meg. Den er på nordnorsk, jeg er tilbake på dialekta mi, og det føles så riktig.» -Sandra Lyng

Produsent og låtskriver Magnus Bertelsen deler også sine tanker om låta: «Kvitt flagg ble skrevet av Ruben og Sandra og meg, og handler om å tørre å være sårbar i et forhold. Å overgi seg til det uforutsigbare. Det var en veldig dynamisk session, der vi kastet ball og «lekte» oss fram til låta. Den versjonen som kommer ut i morgen er slående lik den versjonen vi hadde etter første dag i studio, og dette er noe jeg elsker. Når man klarer å la de umiddelbare, intuitive følelsene vinne, og ikke betviler de aller første følelsene man får rundt en ide. Da blir det ekte og som oftest god musikk.» Magnus Bertelsen

Det norske folk ble først kjent med Sandra Lyng gjennom deltakelsen i Idol i 2004, hvor hun kom på fjerde plass. Samme år kom hitlåten «Sommerflørt», og debutalbumet «Døgnvill» kom i 2005. Sandra har en rekke hitlåter på samvittigheten, deriblant «Play My Drum», «Night after Night» og «Moonrise.

Dette året har Sandra også jobbet med barnekonseptet Corny der hun har gitt ut fire barnebøker, med tilhørende musikk. Hun er også programleder for de populære podcastene «Smelt På Tjukka» og «Podepodden», hvor Sandra møter kjente personer og eksperter for å snakke om problemstillinger rundt fødsel, barn og foreldre.

Etter en høst hvor fokuset har ligget på Stjernekamp har Sandra fått prøve seg i sjangre som opera, country og hip-hop. Gjennom å vise gode prestasjoner og en unik allsidighet er hun nå på pallen og foreløpig topp 3 i NRK-programmet.

Julia Marie Naglestad/NRK

Ny musikk fra Shawn Mendes & Justin Bieber, Sam Smith, Ingebjørg Bratland, Vidar Villa, DaBaby med flere!20.11.2020 11:05:21 CETPressemelding

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid! "High School Musical: The Musical: The Holiday Special"- soundtrack er ute! Et "HEI" var alt som skulle til for Vidar Villa! NALO slipper singel om dobbeltlivet Ingebjørg Bratland ute med jule-EP! Med sitt siste album Rockstar har Sfera Ebbasta blitt den mest streamede italienske artisten noensinne, med over 700 millioner strømninger. For første gang noensinne hadde han syv spor på Spotify’s Top 200 globale spilleliste. Nå slipper han sitt nye album Famoso med bidrag fra Lil Mosey, Future, Offset, Steve Aoki og J. Balvin. Etter et meget aktivt år er Sam Smith igjen aktuell med ny musikk. Den nye julesingelen "The Lighthouse Keeper" er ute i dag og ble også lansert sammen med en musikkvideo som kan ses kl 19:00 i dag på Facebook, norsk tid. Låta er skrevet med, og produsert av Labrinth. Sams nyeste album Love Goes er allerede to ganger platina i Norge. På torsdag slapp den britiske rapperen slowthai sin nye singel “nhs” fra det kom

Shawn Mendes og Justin Bieber gjør et stjernesamarbeid!20.11.2020 10:27:21 CETPressemelding