Sandinavian Tobacco Group A/S præsenterer stærke resultater for 2. kvartal

Selskabsmeddelelse Nr. 20/2020                                                                                                          København, 28. August 2020

Delårsrapport, 1. januar – 30. juni 2020Scandinavian Tobacco Group A/S præsenterer stærke resultater for 2. kvartal

I 2. kvartal 2020 opnåede Scandinavian Tobacco Group bedre resultater end forventet med positiv vækst i nettoomsætning, indtjening og frie pengestrømme før virksomhedskøb. Resultaterne var drevet af en stigning i forbruget af håndrullede cigarer og en stærk stigning i volumen i online-salget i USA.

Hovedpunkter for 2. kvartal 2020

• Nettoomsætningen steg med en organisk vækst på 4,6% til DKK 2.097 mio. (DKK 1.782 mio.).
  • EBITDA før særlige poster var DKK 489 mio. (DKK 398 mio.) efter en organisk vækst på 19,1%. EBITDA-marginen var 23,3% (22,3%).
  • Resultat pr. aktie (EPS) var DKK 3,1 (DKK 2,2), reguleret for særlige poster.
  • Frie pengestrømme før virksomhedskøb forbedredes til DKK 425 mio. (DKK 243 mio.).
  • Agio Cigars, som blev købt den 2. januar 2020, bidrager som planlagt.
  • I de første seks måneder af 2020, steg nettoomsætningen med en organisk vækst på 4,9% til DKK 3.852 mio. (DKK 3.212 mio.), og EBITDA før særlige poster steg med en organisk vækst på 21.0% til DKK 815 mio. (DKK 637 mio.), hvor frie pengestrømme før virksomhedskøb forbedredes til DKK 547 mio. (DKK 316 mio.).

Robust forretning i forhold til COVID-19 – opjusterede forventninger
Den negative effekt af COVID-19-pandemien på Scandinavian Tobacco Group’s forretning har været mindre markant end antaget tidligere på året. Tobaksforbruget på tværs af markeder og produktkategorier har vist sig at være særdeles robust, og det højere forbrug af håndrullede cigarer som følge af forandringerne i forbrugeradfærden i USA forventes at fortsætte resten af året. Selvom den finansielle visibilitet fortsat er mindre end normalt, og kvartalets resultater blev positivt påvirket af lagerforskydninger i visse markeder, opjusterede Scandinavian Tobacco Group dets helårsforventninger for 2020 den 14. august 2020 (se også Selskabsmeddelelse nr. 17, 2020), baseret på resultaterne for første halvår, stærke resultater i juli måned, en succesfuld indledning på integrationen af Agio Cigars, samt en formodning om, at der ikke sker væsentlig driftsforstyrrelse i koncernens forsyningskæde.

• EBITDA: Organisk vækst >9% (tidligere: >2%)
  • Frie pengestrømme før virksomhedskøb: >DKK 1.000 mio. (tidligere: ~DKK 850 mio.)

CEO, Niels Frederiksen, udtaler: ”Vores stærke resultater i dette kvartal er baseret på en generel stigning i forbruget af håndrullede cigarer i USA, idet flere forbrugere arbejder hjemmefra, og på vores dygtige og hårdtarbejdende medarbejdere over hele verden, som har arbejdet flittigt på at begrænse effekten af pandemien og holde forretningen kørende. Derudover har en succesfuld indledning på integration af Agio Cigars og en fortsat implementering af Fuelling the Growth bidraget positivt til vores omkostningseffektivitet i dette kvartal.”

For yderligere oplysninger kontakt venligst:
Investorhenvendelser: Torben Sand, Head of Investor Relations, telefon +45 5084 7222 eller torben.sand@st-group.comPressehenvendelser: Simon Mehl Augustesen, Director of Group Communications, telefon: +1 484-379-8725 eller simon.augustesen@st-group.com

Scandinavian Tobacco Group afholder telefonkonference den 31. august 2020 kl. 10.00 dansk tid. Opkaldsoplysninger og en tilhørende præsentation vil være tilgængelig online ca. kl. 9.00 dansk tid på investor.st-group.com.

Vedhæftet fil

Information om GlobeNewswire

Følg pressemeddelelser fra GlobeNewswire

Flere pressemeddelelser fra GlobeNewswire

Nokia comments on trading activity of its stock27.1.2021 19:15:00 CETPress release

Nokia Corporation Stock Exchange Release January 27, 2021 at 8.15 pm (CET +1) Nokia comments on trading activity of its stock Espoo, Finland - Nokia is issuing this stock exchange release to comment on recent trading activity of its stock. Nokia is not aware of any material, undisclosed corporate developments or material change in its business or affairs that has not been publicly disclosed that would account for the recent increase in the market price or trading volume of its shares. About Nokia We create the critical networks and technologies to bring together the world’s intelligence, across businesses, cities, supply chains and societies. With our commitment to innovation and technology leadership, driven by the award-winning Nokia Bell Labs, we deliver networks at the limits of science across mobile, infrastructure, cloud, and enabling technologies. Adhering to the highest standards of integrity and security, we help build the capabilities we need for a more productive, sustainabl

Orange Belgium invites investors and analysts to participate in its Q4 & FY 2020 results online web conference and audio conference call on February 5, 202127.1.2021 19:00:12 CETPress release

Orange Belgium will publish its results for the fourth quarter and full year of 2020 on Friday, February 5, 2021 at 07:00 CET. Orange Belgium Investor Relations is pleased to invite investors and analysts to participate in an online web conference and/or audio conference call hosted by: Xavier Pichon, CEO Arnaud Castille, CFO Koen Van Mol, Investor Relations The conference will start at 2:00 pm CET (1:00 pm UK / 8:00 am EST). To access the online web conference, please register using the following link: Orange Belgium FY 2020 results. Should you wish to only join the audio conference call, please register using the same link, where you will find all conference call details. The recorded session will be available after the conference call and can be downloaded from our website. You will find the link to access the recorded session on the website below. The press release for the fourth quarter and full year of 2020, the roadshow presentation and the results toolkit will be available on F

SEK TENDER OPERATION ANNOUNCEMENT FOR ONWARD LENDING27.1.2021 16:20:00 CETPress release

Bid date, 2021-01-29Bid Submission Date2021-01-29Bid times10.30-11.00 (CET/CEST) on the Bid dateOffered Amount50 billion SEKMaximum Permitted Bid Volume12.5 billion SEK from an individual bidderSettlement Date2021-02-02Minimum Permitted Bid Volume10 million SEK per bidFinal Repayment Date2025-02-03Maximum Allocation25 per cent of Offered AmountAllocation TimeNot later than 11.30 (CET/CEST) on the Bid dateRepayment Date2022-02-02Option Repayment Date 12023-02-02Option Repayment Date 22024-02-02Interest rateThe Riksbank´s applicable repo rateAdditional interest rate0.10 per centConfirmation of bids to e-maileol@riksbank.se Stockholm, 2021-01-27 This is a translation of the special terms and conditions published on www.riksbank.se. In the case of any inconsistency between the English translation and the Swedish language version, the Swedish language version shall prevail. Complete terms and conditions can be retrieved at www.riksbank.se.

Hexagon Purus selected by Talgo for first zero-emission hydrogen train in Spain27.1.2021 16:00:00 CETPress release

Hexagon Purus has received an order to deliver high pressure cylinders to Talgo, S.A., a leading manufacturer of intercity, standard and high speed passenger trains, for its first hydrogen prototype train. The Talgo Vittal-One train will be built and deployed in Spain and will serve as a testbed for how hydrogen technologies could be implemented in the Iberian Southwest. “There are more than 10,000 diesel trains in operation across Europe that will need to be replaced over the next 15 years. For distances between 400-800 km, hydrogen-powered trains are a smart solution to reduce local emissions without incurring the high cost of electrifying the tracks,” says Michael Kleschinski, Executive Vice President of Hexagon Purus. “We are excited to help develop the solutions needed for this ground-breaking move in public transit.” “Green hydrogen is no longer the future, it is a reality,” says Mr. Emilio García. Innovation Director at TALGO. “The start-up of hydrogen trains such as Talgo’s Vit

Property Carriers Beat Fraud with New Prior Loss Images in Verisk’s ISO ClaimSearch®27.1.2021 15:45:00 CETPress release

Jersey City, N.J., Jan. 27, 2021 (GLOBE NEWSWIRE) -- Verisk (Nasdaq:VRSK) announced that ISO ClaimSearch, the world’s largest database of property and casualty insurance (P&C) claims, has enhanced its robust claim intelligence platform by adding prior loss image matching. This automates previously laborious processes and significantly bolsters fraud protection. Millions of property images have been added to the system, which contains over 1.5 billion claim records and receives ongoing contributions from more than 90% of P&C insurers. Verisk created this enhancement – available at no cost to participants -- by tapping into participant-authorized claim images from its Xactware property estimation system. How ISO ClaimSearch works: As adjusters review ISO ClaimSearch match reports, a simple on-screen camera icon easily identifies prior claims containing photos.Prior loss images may reveal pre-existing damage, or the same damage being claimed again.Image forensics expose anomalies such as