Sandfast - dette kan reiseforsikringen hjelpe med

Flyplassene på Kanariøyene er begynt å åpne igjen, men det kan ta tid før flyene er i luften. Dette kan du ha krav på.

Kansellerte flygninger. Kalimakaos på Kanariøyene.

Er du sandfast på Kanariøyene skal flyselskapet tilby deg tre alternativer, ifølge Forbrukerrådet; refusjon, omruting så snart som mulig, eller omruting på et senere tidspunkt. På forbrukerrådets hjemmesider står det mye informasjon til reisende om hva du kan ha krav på hvis flyet er innstilt: https://www.forbrukerradet.no/forside/reise/fly/innstilt/

- Reiseforsikringen din kan dekke nødvendige og dokumenterte merutgifter til innhenting av reiseruten og overnatting, forteller Heidi Tofterå Slettemoen som er kommunikasjonssjef i Frende Forsikring. Hos dem er denne dekningen i utgangspunktet inntil 6000 kroner per person.

- Dette er dekning for utgifter som ikke er dekket av reiseselskapene, eller eventuelle mellomlegg, kravet skal rettes til reiseselskapet først, sier hun.

- Er bagasjen din utilgjengelig fordi den er innsjekket, kan du ha dekning for innkjøp av nødvendige klær og toalettsaker.

Er du på vei til vinterferie på Kanariøyene denne uken er muligheten stor for at du kommer forsinket frem.

- Da kan reiseforsikringen dekke forhåndsbetalt arrangement eller hotell, forteller Slettemoen. Dekningen er på inntil 5000 kroner per person.

Den enkleste måten å melde fra til oss på, er via MinSide på frende.no - du kan også kontakte alarmsentralen på +47 21 49 24 14 hvis det haster.

Kansellerte flygninger. Kalimakaos på Kanariøyene.
Sandstorm i Puerto Rico på Gran Canaria. Foto: Christer Ottesten, Frende

Frende Forsikring har Norges mest fornøyde forsikringskunder og det beste skadeoppgjøret (EPSI 2019). Vi bryr oss litt ekstra om deg, ditt og dine!

Helnorske Frende eies av 15 lokale sparebanker og har rådgivere landet rundt. Vi har nær 300 ansatte ved hovedkontoret i Bergen, og over 270.000 privat- og bedriftskunder med forsikringsløsninger innen skadeforsikring og livsforsikring.

Følg saker fra Frende Forsikring

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Frende Forsikring på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Frende Forsikring