Coop Norge

Sammen med kundene støtter Coop Rosa sløyfe med over 10 millioner kroner

Del
I oktober støttet Coops kunder Rosa sløyfe-aksjonen ved å kjøpe frukt og grønt, utvalgte hygieneprodukter og donasjonsvarer. For andre året på rad endte bidraget på over 10 millioner kroner.
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke. Foto: Andreas Fadum.
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke. Foto: Andreas Fadum.

Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv.

- Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.

Også i oktober i fjor samlet Coops kunder inn over 10 millioner kroner, noe som da var ny rekord og det meste en enkelt samarbeidspartner noen gang hadde samlet inn i løpet av den rosa måneden. I år ble det totalt samlet inn 10 120 000 kroner.

- Vi var spente på om vi klarte tosifret millionbeløp i år også, og er veldig glade for at vi klarte drøye 10 millioner kroner. Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken. Vi hadde dessuten rekordmange ansatte med i årets Rosa sløyfe-løp, med hele 1345 påmeldte deltakere. Det utgjør 11 prosent av løpets deltakere totalt, sier Stokke.

Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som samarbeider om Rosa sløyfe-aksjonen, er storfornøyde med årets bidrag fra Coops kunder.

– Det er rett og slett utrolig imponerende at Coop har klart å samle inn over 10 millioner kroner for andre året på rad. Det viser hvilket engasjement de ansatte har for kreftsaken, og hvordan det smitter over på kundene, forteller generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross.

– Den store pengestøtten Rosa sløyfe-aksjonen får fra Coop hvert år, er et livsviktig bidrag i jakten på fremtidens kreftbehandling. Det har allerede hjulpet mange brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden. Vi er svært takknemlige, sier styreleder i Brystkreftforeningen, Ellen Harris Utne.  

Kontakter

Bilder

Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke. Foto: Andreas Fadum.
Konsernsjef i Coop Norge, Geir Inge Stokke. Foto: Andreas Fadum.
Last ned bilde

Om Coop Norge

Coop Norge
Coop Norge
Østre Aker vei 264
0915 Oslo

https://www.coop.no

Coop er Norges nest største dagligvareaktør og har i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker og byggevarehus innenfor kjedekonseptene Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked, Matkroken, Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop eies av kundene gjennom medlemskap i deres lokale samvirkelag. Samvirkelagene har i dag til sammen over 2,5 millioner medlemmer og familiemedlemmer. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge SA som ivaretar sentrale fellesoppgaver for samvirkelagene.

Følg pressemeldinger fra Coop Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Coop Norge

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye