Sammen med kundene støtter Coop Rosa sløyfe med over 10 millioner kroner
Målet med Rosa sløyfe-aksjonen er å vise solidaritet med brystkreftrammede, spre informasjon og øke kunnskapen om brystkreft samt å støtte brystkreftforskning. I år setter Rosa sløyfe-aksjonen søkelyset på tidlig oppdagelse av brystkreft fordi det redder liv.
- Vi er stolte av å være en av hovedpartnerne til Rosa sløyfe-aksjonen. Det er en viktig jobb som gjøres av Kreftforeningen og Brystkreftforeningen, og vi er glade for å kunne bidra med synlighet og oppmerksomhet rundt aksjonen, sier Geir Inge Stokke, konsernsjef i Coop Norge.
Også i oktober i fjor samlet Coops kunder inn over 10 millioner kroner, noe som da var ny rekord og det meste en enkelt samarbeidspartner noen gang hadde samlet inn i løpet av den rosa måneden. I år ble det totalt samlet inn 10 120 000 kroner.
- Vi var spente på om vi klarte tosifret millionbeløp i år også, og er veldig glade for at vi klarte drøye 10 millioner kroner. Det er helt fantastisk, og jeg vil få takke alle våre kunder og medeiere som har vært med å samle inn penger til kampen mot brystkreft. Jeg vil også få takke alle våre butikkansatte rundt om i landet som har farget butikkene våre rosa og engasjert seg i brystkreftsaken. Vi hadde dessuten rekordmange ansatte med i årets Rosa sløyfe-løp, med hele 1345 påmeldte deltakere. Det utgjør 11 prosent av løpets deltakere totalt, sier Stokke.
Kreftforeningen og Brystkreftforeningen som samarbeider om Rosa sløyfe-aksjonen, er storfornøyde med årets bidrag fra Coops kunder.
– Det er rett og slett utrolig imponerende at Coop har klart å samle inn over 10 millioner kroner for andre året på rad. Det viser hvilket engasjement de ansatte har for kreftsaken, og hvordan det smitter over på kundene, forteller generalsekretær i Kreftforeningen, Ingrid Stenstadvold Ross.
– Den store pengestøtten Rosa sløyfe-aksjonen får fra Coop hvert år, er et livsviktig bidrag i jakten på fremtidens kreftbehandling. Det har allerede hjulpet mange brystkreftpasienter og vil fortsette å hjelpe mange i fremtiden. Vi er svært takknemlige, sier styreleder i Brystkreftforeningen, Ellen Harris Utne.
Kontakter
Silje Verlo AlisøyKommunikasjonsrådgiver i Coop Norge
Tel:+47 911 08 704silje.verlo.alisoy@coop.noBilder
Om Coop Norge
Coop er Norges nest største dagligvareaktør og driver i dag ca. 1 250 dagligvarebutikker innenfor seks kjedekonsepter: Obs, Extra, Coop Prix, Coop Mega, Coop Marked og Matkroken. I tillegg driver Coop ca. 120 byggevarehus i kjedene Obs BYGG og Coop Byggmix. Coop har også flere faghandelsprofiler i ulike bransjer, for eksempel elektro. Coop eies av kundene gjennom deres medlemskap i deres lokale samvirkelag. Coop har i dag over 2 millioner medeiere. Samvirkelagene eier fellesorganisasjonen Coop Norge som administrerer og drifter alle fellesoppgaver for lagene.
Følg pressemeldinger fra Coop Norge
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Coop Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Coop Norge
Obs har det beste omdømmet i dagligvarebransjen22.3.2024 12:53:50 CET | Pressemelding
Denne uken ble Traction Norge 2024 offentliggjort og blant 50 norske merkevarer havnet Obs på en imponerende 5. plass. Det plasserer Obs øverst på listen over de nominerte merkevarene innenfor dagligvarehandelen.
Coop Norge konsern økte omsetningen til 61 mrd. kroner, men opplever pressede marginer22.3.2024 10:44:08 CET | Pressemelding
Forbedringer i driften og økte finansinntekter bidro til at Coop Norge økte marginen i 2023, til tross for kostnadsvekst, tøff konkurranse og en negativ utvikling i eiendomsmarkedet. Resultat før skatt endte på 316 millioner kroner for Coop Norge i 2023.
Änglamark og Coop topper bærekraftskåring5.3.2024 14:12:03 CET | Pressemelding
Norske forbrukere rangerer både Coop og deres produktserie Änglamark som bransjevinnere i Sustainable Brand Index 2024. Änglamark blir rangert som den nest mest bærekraftige merkevaren av alle som er med i undersøkelsen.
Coop vil gjøre det lettere for kunden å velge sunt brød27.2.2024 07:00:00 CET | Pressemelding
Basert på tilbakemeldinger fra kundene innfører Coop egen grovhetsmerking for å tydeliggjøre innholdet i brødene sine.
Coop Prinsessestang tilbakekalles på grunn av feilmerking29.1.2024 16:57:24 CET | Pressemelding
Coop kaller tilbake Coop Prinsessestang 350g. Produktet er merket med feil etikett. Bakverket inneholder melk og hasselnøtt, men det framkommer ikke. Produktet er nå fjernet fra butikkene.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom