SAMANTHA FOX til NYE HJORTEN TEATER

Nye Hjorten Teater presenterer stolt sin hittil heftigste signering.

Når den komiprisvinnende musikalkomedien Juleevangeliet – The Smash (S)hit Musical gjenoppstår i Trondheim Spektrum fra 10. desember 2021, så vil den britiske popstjernen Samantha Fox tolke rollen som Gud. Hun skal blant annet ri en hellig ku og synge den nye smash-hiten "I'm the holy gender-bender" omkranset av gullkalv-kledte gudinner og brennende busker.

For intervju og mere info, ta kontakt med:

Mads Bones
Teatersjef
mads.bones@nyehjortenteater.no

OM SAMANTHA FOX:
Med en karriere som har strukket seg over 35 år, er Samantha Fox fortsatt et ikon som betyr mye for mange. Fra å debutere som toppløs modell da hun var 16 år, til å stå frem som lesbisk i voksen alder, har Samantha Fox en stor tilhengerskare og er i dag et talerør for mennesker verden over. Hun har alltid elsket å bryte barrierer og bane vei for andre. 20 år gammel utga Fox debut-albumet "Touch me", som toppet hitlistene i 17 land. Glansede plakater av henne hang på annethvert gutterom, og sannsynligvis på et og annet pikerom. Nå, 35 år senere, skal hun ta Norge og Trondheim Spektrum med storm. Hun kommer til å dele scene med blant annet Lisa Tønne som den 67 år gamle byggmesteren Josef, og TirilHeide-Steen som Jomfru Maria.

OM FORESTILLINGEN:
Den komiprisvinnende musikalkomedien Juleevangeliet – The Smash (S)hit Musical av Mads Bones, Olve Løseth og Kyrre Havdal vil gjenoppstå i Trondheim Spektrum fra 10.  desember 2021. Historien spinner rundt det som skjedde i de dager i år 0, da en trettenårig jomfru ble smelt på tjukken av sin flere millioner år eldre himmelske far mens hun lå og sov. I en ellevill og eventyrlig ørkenvandring fra den lille byen Nazareth til Bethlehem følger vi to «vanlige
folk sin tur» i møte med blant andre erkeengler, visemenn og kong Hemorides i jakten på ly for natten. Til slutt står de ansikt til ansikt med Gud vår far, eller er det Gud vår mor?

OM NYE HJORTEN TEATER:
Nye Hjorten Teater er et nytt privateid folketeater i Trondheim bestående av Mads Bones, Stian Aagaard, Olve Løseth, Kyrre Havdal og Ole Robert Reitan på eiersiden. Nye HjortenTeater inngår i Reitanfamiliens store kultursatsning. På plakaten vil det stå musikaler, komedier, familieforestillinger og klassiske drama, og teppet vil gå opp for både nyskrevne originalproduksjoner og kjente titler. I 2024 flytter Nye Hjorten Teater inn i sitt splitter nye teaterhus midt i midtbyen av Trondheim, men inntil da vil teatret dukke opp på ulike arenaer. Først ut er Trondheim Spektrum.