Sam Smith annonserer sitt fjerde album - Gloria

Sam Smith følger opp suksessen til "Unholy" med annonsering av det nye albumet Gloria. Dette blir det fjerde i rekken og slippes 27. januar 2023. Det 13-låter lange albumet blir Sams dristigste album så langt!

Sams åttende #1 hit, "Unholy" har fått over 180 millioner streams på Spotify, og har holdt seg stødig på førsteplassen til Spotifys og Apple Musics globale topplister siden utgivelsen for 24 dager siden. "Unholy" er en av tre låter som debuterte på førsteplassen til UK Official Charts i år, og er foreløpig i dens tredje uke på toppen. Her i Norge har sangen klatret hele veien opp til andreplassen på Spotifys Top 50, samt den offisielle singellista.

Denne helgen skal Sam Smith spille to konserter i Royal Albert Hall, 21. og 22. oktober. Med suksessen til "Unholy" og annonseringen av Gloria, er det ingen tvil om at 2023 blir et spennende år for Sam.

Mer om Sam Smith:

Multi-Platinum, GRAMMY®, BRIT, Golden Globe and Academy Award winning artist/songwriter Sam Smith is one of the most celebrated musical artists to emerge in recent history and holds a collection of remarkable successes.  Gloria is Sam’s fourth studio album and will build on the success of their critically acclaimed 2020 predecessor, Love Goes. Sam Smith has enjoyed 35 million album sales, 260 million single sales and 45 billion career streams. Their multi-platinum debut and sophomore albums, In the Lonely Hour and The Thrill of It All, both debuted at No. 1 on the Billboard 200. Sam and their exceptional vocals have collaborated with artists such as Calvin Harris on international smash ‘Promises’, Normani with the much-loved R&B hit ‘Dancing With A Stranger’ and the African superstar Burna Boy for ‘My Oasis’.Sam Smith holds two Guinness World Records – for the most consecutive weeks in the UK Top 10 Album Chart (for their 2014 debut, In The Lonely Hour) and for having the first James Bond Theme to reach No.1 on the UK Charts (for the Oscar and Golden Globe winning “Writing’s on the Wall”).

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Sam Fender & Bree Runway + KISS sin siste Norgeskonsert!9.12.2022 09:47:21 CET | Pressemelding

Onsdag 7. desember slapp Lana Del Rey singelen “Did You Know That There’s A Tunnel Under Ocean Blvd”. Låten er skrevet i samarbeid med Mike Hermosa, og produsert av Jack Antonoff, Drew Erickson og Zach Dawes. Sammen med utgivelsen av singelen annonserte også Lana sitt niende album med samme navn. Albumet slippes 10. mars 2023, og følger opp Blue Banisters og Chemtrails Over The Country Club. Alt har sin ende - det gjelder også et av verdens største rockeband! KISS feirer til neste år sitt 50-årsjubileum og det markeres med en aller siste konsert i Norge. Det legendariske rockebandet inntar Slottsfjell sitt festivalområde, Kaldnes Vest, i Tønsberg lørdag 15. juli 2023. Sam Fender gir ut live-albumet Seventeen Going Under (Live Deluxe). Albumet er en innspilling av Sams helt utsolgte konsert for 45.000 fans i London i sommer. Som Sams største konsert til dags dato, og i kjølvannet av hans enorme opptreden på Glastonbury Festival, vitnet Finsbury Park til kulminasjonen av arbeidet til en

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q