Sam Smith annonserer sitt fjerde album - Gloria

Sam Smith følger opp suksessen til "Unholy" med annonsering av det nye albumet Gloria. Dette blir det fjerde i rekken og slippes 27. januar 2023. Det 13-låter lange albumet blir Sams dristigste album så langt!

Sams åttende #1 hit, "Unholy" har fått over 180 millioner streams på Spotify, og har holdt seg stødig på førsteplassen til Spotifys og Apple Musics globale topplister siden utgivelsen for 24 dager siden. "Unholy" er en av tre låter som debuterte på førsteplassen til UK Official Charts i år, og er foreløpig i dens tredje uke på toppen. Her i Norge har sangen klatret hele veien opp til andreplassen på Spotifys Top 50, samt den offisielle singellista.

Denne helgen skal Sam Smith spille to konserter i Royal Albert Hall, 21. og 22. oktober. Med suksessen til "Unholy" og annonseringen av Gloria, er det ingen tvil om at 2023 blir et spennende år for Sam.

Mer om Sam Smith:

Multi-Platinum, GRAMMY®, BRIT, Golden Globe and Academy Award winning artist/songwriter Sam Smith is one of the most celebrated musical artists to emerge in recent history and holds a collection of remarkable successes.  Gloria is Sam’s fourth studio album and will build on the success of their critically acclaimed 2020 predecessor, Love Goes. Sam Smith has enjoyed 35 million album sales, 260 million single sales and 45 billion career streams. Their multi-platinum debut and sophomore albums, In the Lonely Hour and The Thrill of It All, both debuted at No. 1 on the Billboard 200. Sam and their exceptional vocals have collaborated with artists such as Calvin Harris on international smash ‘Promises’, Normani with the much-loved R&B hit ‘Dancing With A Stranger’ and the African superstar Burna Boy for ‘My Oasis’.Sam Smith holds two Guinness World Records – for the most consecutive weeks in the UK Top 10 Album Chart (for their 2014 debut, In The Lonely Hour) and for having the first James Bond Theme to reach No.1 on the UK Charts (for the Oscar and Golden Globe winning “Writing’s on the Wall”).

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Alessandra til Eurovision 2023!4.2.2023 22:11:54 CET | Pressemelding

Gratulerer til Alessandra Mele som stakk av med seieren i årets Melodi Grand Prix-finale! Alessandra avsluttet med en bemerkelsesverdig seier i kveld, og skal nå representere Norge i den internasjonale Eurovision-finalen i Liverpool i mai med låten “Queen of Kings”. Den globale TikTok-sensasjonen har hatt en enorm suksess med vinnerlåten "Queen of Kings”, som siden slipp har hatt en eksplosiv vekst og strømmer i skyhøy fart oppover listene. Den har for øyeblikket blitt strømmet over svimlende 6 millioner ganger, som den mest strømmede finalistlåten i hele Europa! Det er takket være TikTok, hvor låten går viralt i både Europa og USA, med over 72 millioner visninger og 6200 videokreasjoner. I dag ligger låten på #5 på Spotifys topplister, som den høyest plasserte MGP-låten i Norge! Som om ikke det var nok tok Alessandra i dag førsteplassen på Spotifys globale viral-liste! Tidligere denne uken inntok låten viral-listen i en rekke internasjonale territorier, deriblant som #2 i Sverige og #

Subwoolfer tar av maskene for første gang4.2.2023 21:23:46 CET | Pressemelding

I dag er Subwoolfer ute med låten ”Worst Kept Secret”, som hadde premiere under kveldens MGP-finale i Trondheim. Etter å ha levd i Eurovision-sirkuset i fjor, føltes det riktig å avsløre identiteten bak maskene der det hele begynte. Gjennom fjoråret har pressen gått langt for å prøve og avsløre identiteten til de gule ulvene. Navn som Tix og Ylvis har vært nevnt, men det er nå bekreftet at det er Ben Adams og Gaute Ormåsen som er bak Subwoolfer-duoen. “It’s been the weirdest year of our lives - and keeping ‘the worst kept secret in Norway’ has been challenging! From Alan Walker to Tix to Ylvis to other randoms, the rumour mill has been a wild ride. But we rode it. One question remains…..who is Dj Astronaut!? See you on the other side for Subwoolfer 2.0!”, sier Ben om det siste året. Subwoolfer er galaksens største band, og består av brødrene Keith og Jim. Duoen har vært aktiv i ca. 4,5 milliarder år, og har vært bosatt på månen det siste århundret. Der har de brukt tiden på å slappe av