SALTI slipper kortfilm - Demons

Fredag 11. november slapp SALTI EP’en Demons. Et prosjekt som tar for seg SALTIs mørkeste tanker og laveste punkt. Han skildrer tabubelagte, men viktige temaer som ensomhet, depresjon, selvmordstanker og kjærlighetssorg. EP’en viser SALTI grave seg ut av et dypt hull, og stå igjen som en sterkere person som er i mer kontakt med sitt indre følelsesliv.

Sammen med låtene har SALTI og regissør Alex Zarate Frez laget medfølgende musikkvideoer til alle sangene – Disse sammen utgjør en sterk kortfilm som slippes i forbindelse med EP’en. Videoene er produsert av Scope Creatives

Se kortfilmen HER.

ADVARSEL – Videoen inneholder sterke bilder!

“Det var vanskelig å spille inn deler av videoen - jeg brøt sammen etter noen av opptakene fordi jeg plutselig sto midt i en situasjon jeg så tydelig hadde sett for meg i så mange år. Det gjorde vondt å se tilbake på hvor nært jeg var.

Jeg er langt ifra den eneste som har kjent på disse følelsene. Alt jeg kan gjøre er å fortelle min historie, i håp om at noen der ute føler seg mindre ensom. Hele prosessen og produksjonen har vært veldig terapeutisk for meg på veldig mange måter, jeg føler et kapittel av livet mitt blir lukket og et nytt starter”, sier SALTI om deler av videoen.

Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&Bs sjelfullhet, poppens struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving.

Dette er uten tvil et prosjekt som har sittet langt inne for SALTI. Demons har fungert som en terapiprosess, og han er nå mer enn godt nok rustet for reisen videre.

“Dette prosjektet ble det beste jeg har gjort for meg selv. Det har lært meg å kjenne meg bedre på godt og vondt. Det markerer starten på reisen min videre. Jeg sitter igjen med en god følelse av å ha skapt noe vakkert ut i fra det mørkeste i meg. Jeg tror mange vil relatere til både musikken og det visuelle, og jeg håper at prosjektet mitt kan være med å inspirere og gi håp til de som måtte finne den”.

SALTI er for tiden på turne i samarbeid med SOS Barnebyer hvor de besøker skoler i hele landet og snakker om vanskelige temaer som ensomhet, flukt og mental helse for ungdom

Se minidokumentaren om SALTI her: SALTI - DEMONS (Official Documentary)

Trenger du noen å snakke med?

Hvis du trenger noen å snakke med, kan du benytte noen av disse lavterskeltilbudene:

Kirkens SOS: Ring 22 40 00 40 eller skriv på soschat.no eller meldinger.kirkens-sos.no.

Kors på halsen: Ring 800 333 21 eller skriv på korspaahalsen.rodekors.no. Tjenesten tilbys av Røde Kors og er for deg under 18 år.

Mental Helse Hjelpetelefonen: Ring 116 123 eller skriv på sidetmedord.no.

Mental Helse Ungdom: Chattetjeneste på www.mhu.no på mandag til torsdag 18-21. Tjenesten er rettet mot unge voksne (18-35 år).

Akutt selvmordsfare? Ring 113 når det er akutt og står om liv. Ring legevakt på tlf. 116117 for øyeblikkelig hjelp.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Lana Del Rey, Sam Fender & Bree Runway + KISS sin siste Norgeskonsert!9.12.2022 09:47:21 CET | Pressemelding

Onsdag 7. desember slapp Lana Del Rey singelen “Did You Know That There’s A Tunnel Under Ocean Blvd”. Låten er skrevet i samarbeid med Mike Hermosa, og produsert av Jack Antonoff, Drew Erickson og Zach Dawes. Sammen med utgivelsen av singelen annonserte også Lana sitt niende album med samme navn. Albumet slippes 10. mars 2023, og følger opp Blue Banisters og Chemtrails Over The Country Club. Alt har sin ende - det gjelder også et av verdens største rockeband! KISS feirer til neste år sitt 50-årsjubileum og det markeres med en aller siste konsert i Norge. Det legendariske rockebandet inntar Slottsfjell sitt festivalområde, Kaldnes Vest, i Tønsberg lørdag 15. juli 2023. Sam Fender gir ut live-albumet Seventeen Going Under (Live Deluxe). Albumet er en innspilling av Sams helt utsolgte konsert for 45.000 fans i London i sommer. Som Sams største konsert til dags dato, og i kjølvannet av hans enorme opptreden på Glastonbury Festival, vitnet Finsbury Park til kulminasjonen av arbeidet til en

Ny musikk fra Lewis Capaldi, Olly Murs, The Beach Boys, Quinn XCII og RM!2.12.2022 10:06:41 CET | Pressemelding

The Rolling Stones annonserer det ultimate live-albumet – GRRR Live! Metallica er tilbake! Lewis Capaldi slipper singelen “Pointless” fra hans kommende album Broken By Desire To Be Heavenly Sent. Det har vært litt av en retur for Lewis, som gikk rett til toppen av den britiske singellisten i september med comeback-låten “Forget Me" - hans tredje britiske nummer 1 hit, noe som gjør ham til den femte artisten i år til å gå rett til topps den første uken etter utgivelse. Prestasjonen setter ham i selskap med Harry Styles, Taylor Swift, Dave og Sam Smith. Olly Murs slipper sitt syvende album Marry Me. Albumet er skrevet til Murs’ kone, og inneholder blant annet den tidligere utgitte låten “Die of a Broken Heart”. The Beach Boys album, Carl and the Passions - "So Tough" og Holland, vil bli satt I fokus på Sail On Sailor-1972, et ekspansivt sett med flere nye plater og samlebokser. Settet dokumenterer og dykker dypt inn i bandets transformative og fruktbare periode på starten av 70-tallet. Q