SALTI slipper kortfilm - Demons

Fredag 11. november slapp SALTI EP’en Demons. Et prosjekt som tar for seg SALTIs mørkeste tanker og laveste punkt. Han skildrer tabubelagte, men viktige temaer som ensomhet, depresjon, selvmordstanker og kjærlighetssorg. EP’en viser SALTI grave seg ut av et dypt hull, og stå igjen som en sterkere person som er i mer kontakt med sitt indre følelsesliv.

Sammen med låtene har SALTI og regissør Alex Zarate Frez laget medfølgende musikkvideoer til alle sangene – Disse sammen utgjør en sterk kortfilm som slippes i forbindelse med EP’en. Videoene er produsert av Scope Creatives

Se kortfilmen HER.

ADVARSEL – Videoen inneholder sterke bilder!

“Det var vanskelig å spille inn deler av videoen - jeg brøt sammen etter noen av opptakene fordi jeg plutselig sto midt i en situasjon jeg så tydelig hadde sett for meg i så mange år. Det gjorde vondt å se tilbake på hvor nært jeg var.

Jeg er langt ifra den eneste som har kjent på disse følelsene. Alt jeg kan gjøre er å fortelle min historie, i håp om at noen der ute føler seg mindre ensom. Hele prosessen og produksjonen har vært veldig terapeutisk for meg på veldig mange måter, jeg føler et kapittel av livet mitt blir lukket og et nytt starter”, sier SALTI om deler av videoen.

Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&Bs sjelfullhet, poppens struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving.

Dette er uten tvil et prosjekt som har sittet langt inne for SALTI. Demons har fungert som en terapiprosess, og han er nå mer enn godt nok rustet for reisen videre.

“Dette prosjektet ble det beste jeg har gjort for meg selv. Det har lært meg å kjenne meg bedre på godt og vondt. Det markerer starten på reisen min videre. Jeg sitter igjen med en god følelse av å ha skapt noe vakkert ut i fra det mørkeste i meg. Jeg tror mange vil relatere til både musikken og det visuelle, og jeg håper at prosjektet mitt kan være med å inspirere og gi håp til de som måtte finne den”.

SALTI er for tiden på turne i samarbeid med SOS Barnebyer hvor de besøker skoler i hele landet og snakker om vanskelige temaer som ensomhet, flukt og mental helse for ungdom

Se minidokumentaren om SALTI her: SALTI - DEMONS (Official Documentary)

Trenger du noen å snakke med?

Hvis du trenger noen å snakke med, kan du benytte noen av disse lavterskeltilbudene:

Kirkens SOS: Ring 22 40 00 40 eller skriv på soschat.no eller meldinger.kirkens-sos.no.

Kors på halsen: Ring 800 333 21 eller skriv på korspaahalsen.rodekors.no. Tjenesten tilbys av Røde Kors og er for deg under 18 år.

Mental Helse Hjelpetelefonen: Ring 116 123 eller skriv på sidetmedord.no.

Mental Helse Ungdom: Chattetjeneste på www.mhu.no på mandag til torsdag 18-21. Tjenesten er rettet mot unge voksne (18-35 år).

Akutt selvmordsfare? Ring 113 når det er akutt og står om liv. Ring legevakt på tlf. 116117 for øyeblikkelig hjelp.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Ghost & Def Leppard, Paula Jivén, Lil Yachty, Daniel Caesar og SG Lewis!27.1.2023 10:54:09 CET | Pressemelding

Lyttefest for Metallicas nye album 13. april på kino verden over! Jonathan Floyd henter inspirasjon fra cheezy 80’s film i ny låt! Atle Pettersen klar for MGP med “Masterpiece” Sam Smith endelig ute med Gloria I 2022 ga Grammy-vinnende Ghost ut sitt femte album IMPERA. Albumet inneholder blant annet hitsingelen “Spillways”, som på under et år har blitt strømmet over 50 millioner ganger. Den gjensidige beundring mellom Ghost og Def Leppard har blitt godt dokumentert i intervjuer og et samarbeid mellom dem føles åpenbart. I går, torsdag 26. januar slapp “Spillways” med Joe Elliott som innslag. Siden debuten med singelen "What Are You Hungry For?" i 2021 har svenske Paula Jivén vært en følge med på. Allerede som 19-åring lager Jivén trollbindende original popmusikk, og hun har allerede klart å dyrke en helt enestående stemme som artist. Etter å ha gitt ut sin debut-EP "The Duality In Me" i 2022, går Paula inn i det nye året med kjempesingelen "Can We Talk About Me?". Høsten 2022 spilte Pa

Sam Smith endelig ute med Gloria27.1.2023 08:00:00 CET | Pressemelding

Etter suksessen med låten “Unholy” er Sam Smith klar med albumet Gloria. Albumet har før slipp solgt til gull i Norge og består av 13 nye låter som beskrives som et "coming of age"-prosjekt som gir håp og hjalp artisten selv gjennom mørke tider. Om albumet sier Smith: “Gloria got me through some dark times and was a beacon for me in my life,”, “I hope it can be that for you. Thank you for waiting so long”. Dette er deres første album siden Love Goes fra 2020 og gjestes av Ed Sheeran, Kim Petras, Jessie Reyez og Koffee. Smith jobbet på det nye albumet i Los Angeles, Jamaica og London, og har med seg blant annet norske Stargate som produsenter. I 2015 vant Sam “Record Of The Year” og “Song Of The Year” med låten “Stay With Me” og “Best New Artist” og “Best Pop Vocal Album” for In The Lonely Hour. “Unholy” er nominert til Grammy i kategorien “Best Pop Duo/Group Performance”. Seks år etter sin siste konsert i Norge, kommer superstjernen tilbake. 6. mai spiller Sam Smith for et utsolgt Oslo