SALTI introduserer sin nye EP Demons med singelen “Love Poor”

Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 25 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&B sjelfullhet, poppen struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving. Med erfaring fra å turnere med Alan Walker, samt sin første EP Angels under beltet, står nå EP’en Demons for tur.

Her inviteres lytterne til skildringer fra hans eget turbulente liv og oppvekst, samt til et oppgjøre med hans indre demoner. Med “Demons” håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke.

- "Jeg føler at Ep’en er veldig annerledes enn ting jeg har gjort før,  både sonisk og visuelt, det er mye følelser i den, ikke bare i tekstene og melodiene, men lydbildet i seg selv og hvordan det samsvarer med det visuelle og musikkvideoene. Jeg har gått inn med en intensjon om å gi lytteren et inntrykk og en følelse, uansett om de ser et cover, hører låtene, eller ser en video.” - SALTI

Startskuddet for det nye prosjektet til SALTI går denne våren med utgivelsen av den første singelen “Love Poor” 13.mai. Her dykker han ned i følelsene frykt og sinne. Teksten er skrevet av SALTI, og låten komponert og produsert i samarbeid med den anerkjente produsenten Tirelli.

- “Jeg har hatt et sinne i meg som jeg har slitt mye med å forstå og bearbeide. Jeg har hatet meg selv, ikke bare fordi jeg ikke forsto, men også hva det fikk meg til å si eller gjøre. Sinnet tok ofte over dømmekraften min.

Prosessen rundt låten og låtskrivingen har vært gøy, men samtidig krevende. Både når det gjelder tekst og komposisjon. I 2020 møtte jeg Eirik ‘Tirelli’. Jeg viste han akkordene til den siste versjonen av låten jeg hadde, og forklarte han hvordan jeg ville ting skulle høres ut, han forsto akkurat hva jeg mente og etter det falt alt på plass egentlig, vi kom veldig godt overens og jeg kunne se at han catchet hva jeg prøvde å skape sonisk.” - SALTI

Den tilhørende musikkvideoen til “Love Poor” slippes samme dag som låten og er produsert av Scope Creatives med Alexander Zarate Frez som regissør.

Den neste singelen  “Talk About Me and You”, er andre låt og historie fra Demons og slippes allerede 10. Juni.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Cherie, Veronica Maggio, Mabel, Slæm Dønk og Conan Gray!20.5.2022 10:23:57 CEST | Pressemelding

Veronica Maggios album Och som vanlighy händer det något hemskt er komplett! Cherie Mwangi slipper singelen “Buss It Down” Popstjernen Mabel samarbeider med XXL Freshman-rapperen 24kGoldn på låten "Overthinking". Sangen som er produsert av norske Stargate, viser et ærlig bilde av en klubb-kultur i møte med sosial angst. Med denne låten får lytteren et innblikk i den mørkere siden av Mabels kommende album. "I hope that anyone that may resonate with this song knows that after the darkness comes the light”, sier Mabel selv om låten. Aitch gir ut "1989", som er den andre singelen fra hans kommende album, Close to Home. På tre korte år har Aitch gått fra å være en undergrunnsartist til å bli en liste-toppende, platina-selgende og prisvinnende stjerne. Sangen bygger på det uimotståelige refrenget fra The Stone Roses sin låt "Fools Gold", utgitt i 1989. M Huncho har sluppet det etterlengtede albumet Chasing Euphoria med gjester som Giggs, Potter Payper og Yung Bleu. 9. juni spiller M Huncho i

Cherie Mwangi slipper singelen «Buss It Down»19.5.2022 15:30:42 CEST | Pressemelding

Fredag 20. mai slipper Cherie Mwangi sin nye singel «Buss It Down». Cherie Mwangi har i en alder av 22 sluppet et knippe låter med en reflekterende tematikk. Hun er en feminist som utfordrer, og skriver alle låtene sine basert på egne erfaringer. Musikken og personligheten sparker opp dørene til patriarkatet og røsker i enhver med et utdatert kvinnesyn. I 2021 debuterte Cherie Mwangi med den breiale og forfriskende låten «Handsfree», som handler om å ta kontroll over sin seksualitet, og understreker at kvinner ikke ble skapt for å tilfredsstille menn. Oppfølgeren «Sis» var en hyllest til kvinner: «Sisterhood er veldig viktig for meg og jeg blir selv inspirert av kvinner som ikke er redde for å kreve hva de vil ha. Jeg elsker å se kvinner i posisjoner hvor de har styringen, uansett hva det måtte være. Dette inspirerte meg til å lage en låt for at de som hører på kan føle at de selv run shit!»– Cherie Mwangi Freestylene «Dr. Miami» og «Like Me» ble deretter sluppet på strømmetjenester et