SALTI gir ut tredje singel fra den kommende EPen DEMONS – Switch Up

SALTI slipper den tredje singelen fra den kommende EPen DEMONS fredag 26. august. På “Switch Up” tar han for seg angsten, som kan dukke opp brått og være så uforutsigbar.

Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&B sjelfullhet, poppen struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving.

Tidligere i år slapp SALTI singelen “Love Poor” og “Talk About Me & U”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke. Nå er han klar med tredje singel, “Switch Up”, fra det kommende prosjektet.

- “Jeg valgte å kalle låten for Switch Up nettopp fordi at angsten kunne dukke opp så brått og være så uforutsigbar. Jeg snakker til meg selv, jeg er sint på grunn av mangel på forståelse, det gjør vondt både fysisk og psykisk fordi jeg ikke har kontroll, jeg slåss mot en side av meg som har holdt tilbake og fornektet siden barndommen.

Låten er produsert av dyktige Mogilla og er skrevet av meg, Brandon M. Santell, Jop Pangemanan, og Omar Noir.”

SALTI forteller:

“Jeg vokste opp i et voldelig hjem og har slitt med angst hele livet mitt. Det kommer brått og ofte med fysiske reaksjoner som smerter i brystet, svimmelhet, hjertebank og pustevansker. Det har gitt meg en sterk følelse av redsel og jeg kan ikke kontrollere det som skjer med meg. Det er ikke noe som går over av seg selv og jeg har lært i senere tid at med litt innsikt i hvordan jeg reagerer kan være med på å bearbeide mye. Jeg har måttet kjempe en lang og tung kamp med meg selv og egoet mitt for å forstå reaksjonene mine. Når jeg var yngre så tok jeg veldig lett på det, og kunne skyve det unna med å lyge til meg selv eller bruke distraksjoner som en måte å takle det på. Til slutt gikk det så langt at jeg ikke klarte å leve lenger, da forsto jeg hvor stor kontroll angsten hadde over meg og jeg måtte finne en måte og bearbeide det på. En måte som har hjulpet meg veldig er å snakke ut om det jeg føler og være ærlig med meg selv. Jeg gikk lenge å følte at jeg var alene, at jeg var rar/annerledes fordi jeg hadde det sånn, men det var ikke tilfellet.”

Se minidokumentaren om SALTI her: SALTI - DEMONS (Official Documentary)

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Jada, Sammy Hagar, Bree Runway, Kid Cudi og Shawn Mendes!30.9.2022 13:43:04 CEST | Pressemelding

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM” Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp! Danske Jada har tatt hjemlandet med storm de siste årene og med sine ærlige, autentiske og oppløftende låter har hun blitt en stor rollemodell og inspirasjon for mange. Nylig slapp hun sitt nye kritikerroste album Elements – og er nå klar med en ny versjon av “Saturn Return”, hvor hun har fått med seg superstjernen MØ. Popsensasjonen er for tiden ute på sin første europeiske turné og 11. november entrer hun scenen på Royal Arena for å gjøre sitt hittil første store headliner-show. Sammy Hagar er sammen med bandet The Circle ute med albumet Crazy Times. The Circle består av tidligere bandkompis i Van Halen bassist Michael Anthony, trommis Jason Bonham og Vic Johnson på gitar. Innspillingen av albumet fant sted i Nashvilles historiske RCA Studio A med produsent Dave Cobbat. Det nye albumet inneholder ti låter, ni origina

Hearts On The Run varmer opp til første albumslipp!29.9.2022 11:02:08 CEST | Pressemelding

12. august markerte begynnelsen for dette megaprosjektet, hvor den anonyme produsenten Hearts On The Run gir ut én ny låt hver uke i et helt år. Dette skal resultere i totalt 52 sanger og 4 album! Den mystiske figuren har et eneste mål om å skape musikk og innhold som samler folk verden rundt. Den gåtefulle produsenter varmer nå opp til første albumslipp med utgivelsen av “We’re The Ones With The Broken Hearts”. Det første av fire album slippes 28. oktober og inneholder alle tidligere utgitte spor. Hearts On The Run eksperimenterer med forskjellige typer dansemusikk, og kombinerer både elektroniske og organiske elementer, noe som gir fansen et bredt spekter av musikk for enhver stemning og anledning. Artisten bak prosjektet har med sin ekte identitet allerede blitt streamet over 500 millioner ganger, og markerer med dette starten på et nytt, ambisiøst og uhemmet prosjekt med full kreativ frihet.

Ramón med etterlengtet debutalbum: SÅ KLART DET GJØR VONDT29.9.2022 09:30:00 CEST | Pressemelding

Fredag 30. september slipper Ramón sitt etterlengtede debutalbum SÅ KLART DET GJØR VONDT. Sammen med albumet slippes en kortfilm med samme navn, som har premiere med to utsolgte visninger på Vega Scene 29. september. Kortfilmen slippes også på TikTok samme dag. Etter det som har vært et rekordår for Ramón, har folk ventet i spenning på albumet. De nære og ærlige tekstene er hjertet i Ramón sitt univers, skrevet og produsert med sin faste makker Andreas Bache-Wiig. Om prosessen sier han selv: “Da jeg gikk inn i denne prosessen var tanken at dette albumet skulle handle om forskjellige faser av kjærlighetssorg, men det har endt opp med å bli en skildring av alt som har skjedd i mitt liv de siste årene. Ting ble helt snudd på hodet etter “ok jeg lover”, og flere av låtene er en direkte konsekvens av at livet mitt tok en helomvending.” “Jeg føler jeg har jobbet med dette albumet i flere år allerede. Tidligere har jeg jobbet veldig prosjektbasert med EP’ene jeg har sluppet, mens nå har jeg h

SALTI finner endelig sin plass i verden på singelen “DFWM”29.9.2022 09:21:15 CEST | Pressemelding

SALTI kjemper sine indre demoner og får endelig en følelse av tilhørighet på singelen “DFWM”. Låten slippes 30. September, og er å finne på den kommende EP’en Demons. Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&Bs sjelfullhet, poppens struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving. Tidligere i år slapp SALTI singlene “Love Poor” og “Talk About Me & U”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Kort tid etter fulgte han opp med utgivelsen av “Switch Up”. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke. Nå er han klar med fjerde og nest siste singel, “DFWM”, f