SALTI gir ut tredje singel fra den kommende EPen DEMONS – Switch Up

SALTI slipper den tredje singelen fra den kommende EPen DEMONS fredag 26. august. På “Switch Up” tar han for seg angsten, som kan dukke opp brått og være så uforutsigbar.

Med sin uanstrengte og ufiltrerte tilnærming til å fortelle sin historie, besitter SALTI et talent som strekker seg langt lengre enn sine 27 år. Den Tanzania-fødte, Oslo/bergensbaserte artisten bruker produksjon og melodi som drar inspirasjon fra hip hopens råskap, R&B sjelfullhet, poppen struktur og diasporamusikkens dynamikk i sin låtskriving.

Tidligere i år slapp SALTI singelen “Love Poor” og “Talk About Me & U”, som markerte startskuddet for hans andre EP, Demons. Med EP’en inviterer SALTI lyttere til skildringer fra hans turbulente liv, og det personlige oppgjøret med hans indre demoner. Med Demons håper han å kunne gi andre som har, eller befinner seg i lignende situasjoner, tilhørighet og styrke. Nå er han klar med tredje singel, “Switch Up”, fra det kommende prosjektet.

- “Jeg valgte å kalle låten for Switch Up nettopp fordi at angsten kunne dukke opp så brått og være så uforutsigbar. Jeg snakker til meg selv, jeg er sint på grunn av mangel på forståelse, det gjør vondt både fysisk og psykisk fordi jeg ikke har kontroll, jeg slåss mot en side av meg som har holdt tilbake og fornektet siden barndommen.

Låten er produsert av dyktige Mogilla og er skrevet av meg, Brandon M. Santell, Jop Pangemanan, og Omar Noir.”

SALTI forteller:

“Jeg vokste opp i et voldelig hjem og har slitt med angst hele livet mitt. Det kommer brått og ofte med fysiske reaksjoner som smerter i brystet, svimmelhet, hjertebank og pustevansker. Det har gitt meg en sterk følelse av redsel og jeg kan ikke kontrollere det som skjer med meg. Det er ikke noe som går over av seg selv og jeg har lært i senere tid at med litt innsikt i hvordan jeg reagerer kan være med på å bearbeide mye. Jeg har måttet kjempe en lang og tung kamp med meg selv og egoet mitt for å forstå reaksjonene mine. Når jeg var yngre så tok jeg veldig lett på det, og kunne skyve det unna med å lyge til meg selv eller bruke distraksjoner som en måte å takle det på. Til slutt gikk det så langt at jeg ikke klarte å leve lenger, da forsto jeg hvor stor kontroll angsten hadde over meg og jeg måtte finne en måte og bearbeide det på. En måte som har hjulpet meg veldig er å snakke ut om det jeg føler og være ærlig med meg selv. Jeg gikk lenge å følte at jeg var alene, at jeg var rar/annerledes fordi jeg hadde det sånn, men det var ikke tilfellet.”

Se minidokumentaren om SALTI her: SALTI - DEMONS (Official Documentary)

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Ramón, Post Malone, Ariana Grande, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra Machine Gun Kelly, The Cure, Caity Baser og Olly Murs!25.11.2022 10:43:41 CET | Pressemelding

Stormzy med et ærlig og sårbart album – This Is What I Mean Nyforelsket Gus Polden deler julelåten “Stjerna" Rasmus Gozzi og Fröken Snusk med julete ny partylåt Marstein følger opp hit debutalbumet "Medici Marstein" med ny EP – "Xania" Hearts On The Run med et oppløftende budskap! I dag slapp Machine Gun Kelly den nye singelen "Taurus" med Naomi Wild fra filmen med samme navn. I filmen har Machine Gun Kelly en hovedrolle der han spiller under sitt virkelige navn, Colson Baker. Forrige uke, på musikkfronten, mottok MGK sin første Grammy-nominasjon for beste rockealbum med Mainstream Sellout. I dag slapp The Cure 30-årsjubileums deluxe-utgaven av Wish, deres 9. studioalbum, utgitt 21. april 1992. Det ble bandets bestselgende album, og nådde #1 i Storbritannia og #2 i USA, hvor de senere ble nominert til en Grammy i kategorien Best Alternative Music Album. “Kiss You” er Caity Basers første nye låt etter hennes store suksesser med singlene “Friendly Sex'” og ”X&Y”, som begge ble løpske vir

Stormzy med et ærlig og sårbart album - This Is What I Mean25.11.2022 10:18:15 CET | Pressemelding

Stormzy slapp i dag det svært etterlengtede albumet This Is What I Mean. Albumslippet følger opp de tidligere utgitte singlene “Mel Made Me Do It”, “Hide & Seek” og "Firebabe”.Før utgivelsen av sitt tredje album er Stormzy allerede et kulturelt ikon og en av Storbritannias mest dekorerte artister. Med sitt nye prosjekt leverer han en ubestridelig moderne klassiker, som uanstrengt kondenserer et antall forskjellige stiler og sjangre til musikk som på en spennende måte fyller ethvert gap mellom moderne kunst, soul og hip-hop. This Is What I Mean er et dristig og modig sprang fremover fra hans tidligere kritikerroste plater, Gang Signs & Prayer og Heavy Is The Head, som begge gikk til #1 på Englands albumliste. Dette er ikke musikk som er skapt for poplistene, men snarere et intimt kjærlighetsbrev til musikk. Albumet viser personlige og lyriske temaer som sårbarhet, anger, skrøpelighet, helbredelse, glede og triumf på en måte som endrer forestillingen om hva rappere tradisjonelt kan gjøre